4 Reacties
2 dagen geleden
Powerkolven is een optie. Is best intensief wel maar geeft vaak grotere opbrengst. Moet wel gebeuren wanneer de baby niet achter eten vraagt
2 dagen geleden
Mijn vroedvrouw heeft het volgende aangeraden :
1. Een uurtje na de eerste voeding ‘s ochtends beide borsten kolven. Persoonlijk heb ik dan een opbrengst van 80-110ml.
2. Wanneer ze doorheen de dag maar aan 1 borst drinkt mag ik de 2e borst kolven.
Dat is een kleinere opbrengst maar alle beetjes maken een groot denk ik dan.
Misschien kun je hier iets mee. Maar weet dat je goed bezig bent en elke druppel is eentje gewonnen.
2 dagen geleden
Powerpumping kan je helpen. Dat is een kolftechniek die clusterfeeding van een baby nabootst. Door in korte blokken te kolven, krijgt je lichaam het signaal: “we hebben meer melk nodig!”
Zo doe je het;
🌸 20 min kolven
🌸 10 min pauze
🌸 10 min kolven
🌸 10 min pauze
🌸 10 min kolven
Dit doe je 1× per dag, meestal 3–7 dagen achter elkaar. Je hoeft tijdens die sessies niet per se veel melk te zien, het gaat vooral om de stimulatie.
gisteren
Zoals je nu bezig bent heb je op 2 dagen tijd toch al 1 voeding bijeen, dat is volgens mij niet verkeerd met alleen maar na een voeding bij te kolven. Houd er ook rekening mee dat als je eens weg gaat en je man een flesje geeft, jij op dat moment ook moet kolven om je productie in gang te houden. Tijdens deze kolfsessie zal je waarschijnlijk meer afkolven omdat het een normale voeding 'vervangt'. Je moet dan ook langer kolven waardoor je opbrengst hoger is.
In mijn geval had ik met deze vervangende kolfsessie de hoeveelheid van 1 hele voeding + een beetje gekolfd. Dus eigenlijk heb je dan niet veel voorraad nodig.