14 Reacties

vorige week

Ik was aan het kolven, ik had nog 2 minuten… De kleine was aan het huilen. Hij had honger. Mijn schoonmoeder: “maak een flesje kunstvoeding…”

vorige week

Reactie op Turqoala

Ik was aan het kolven, ik had nog 2 minuten… De kleine was aan het huilen. ...
Zo herkenbaar 🙄

vorige week

Reactie op Turqoala

Ik was aan het kolven, ik had nog 2 minuten… De kleine was aan het huilen. ...
Mega frustrerend 😢

vorige week

Ze zei ook nog; “als borstvoeding niet lukt moet je maar naar de dokter gaan voor een pilletje om je melk te laten stoppen…” Mijn zoontje heeft een te kort tongriem, deze is al eens geknipt maar is nog steeds te kort. Hierdoor loop ik al 6 weken rond met kloven…

vorige week

Als de baby 40 dagen oud is, wordt hij op een speciale manier gewassen. de volgende dag ga je dan langs bij familie en vrienden om eieren te verzamelen. Schoonmoeder: “je moet met dat eieren cake of dergelijke maken en uitdelen” Ik heb 4 dagen niet kunnen douchen door de kleine, laat staan da ik cake ga baken en uitdelen… Ik ben echt gefrustreerd en heb al een gesprek gehad met de gezinscoach omdat ze bij kind en gezin merkte dat ik er onderdoor ging 😂

vorige week

Reactie op Turqoala

Ze zei ook nog; “als borstvoeding niet lukt moet je maar naar de dokter gaa ...
Wel jammer dat je totaal geen steunende schoonmoeder hebt betreft de borstvoeding. Zeker ook gezien hoe zwaar het al wel niet geweest moet zijn voor jou! Je kan alle steun wel goed gebruiken. Hoe reageert je partner op de opmerkingen van zijn mama?

vorige week

Hier schoonmoeder wou onze zoon vastnemen op dag 2, geweigerd, haar man leek dan ook nog eens al gedronken te hebben (het was 3u in de namiddag in het ziekenhuis) mijn man heeft haar daarna verzocht niet meer op bezoek te komen als hij gedronken heeft of niet meer te drinken als wij er zijn met de baby, dit leek ze te begrijpen (ze had ook nog eens mega veel parfum op toen ze op bezoek kwam) daarna weken niet gehoord, dan stuurde ze om langs te komen eventjes snel, twas 10u (en ja dan lig ik nog wel eens lekker op bed met mijn zoon) dus dan kon het niet ,daarna een moment ingepland ,stuurt ze een dag van te voren ;ik kom alleen want haar man was dan ziek, dus wij hebben vriendelijk gestuurd dat ze dan beter ook niet langskwam omdat ze besmet kan zijn Einde van de rit:hebben daar nooit een antwoord op gekregen op dat bericht en niet meer gehoord, ze begrijpt ons duidelijk niet en trekken het ons niet aan,😂

vorige week

Mensen die fel geparfumeerd langs komen 😑 dan ruikt de baby helemaal naar die persoon 😔 En niets met bezoek te maken, maar een ergernis over de buren die hun pakketjes nu bij ons laten leveren.. want ik ben toch altijd thuis.. 🫩

vorige week

Reactie op Leen Houtmeyers

Wel jammer dat je totaal geen steunende schoonmoeder hebt betreft de borstv ...
Hij beschermt zijn moeder… de meeste ruzies ontstaan door zijn familie. Gelukkig heb ik een steunende moeder, ze deed allerlei dingen om mijn kloven te herstellen. Mijn kleinste broer kreeg tot 22 maanden borstvoeding 😅

vorige week

Reactie op Liesel s

Mensen die fel geparfumeerd langs komen 😑 dan ruikt de baby helemaal naar ...
Oh ja verschrikkelijk inderdaad! En hebben de buren dat gewoon beslist zonder te vragen aan jullie?

vorige week

Eerlijk heb ik weinig te klagen want iedereen is super respectvol Behalve mijn grootmoeder vanaf ik met de baby bij haar ben pakt ze hem letterlijk uit mijn handen om zelf vast te houden was overlaatst zo verbouwereerd Dat ik zelfs niks erover kon zeggen natuurlijk begon Mikaël vrij snel boos te worden dus kreeg ik hem snel terug

vorige week

Reactie op Leen Houtmeyers

Oh ja verschrikkelijk inderdaad! En hebben de buren dat gewoon beslist zond ...
Het is wel een beetje een gewoonte bij ons in de straat. Maar dit is niet echt het moment toch 🙃 ik trek gewoon de bel uit als ik probeer te slapen overdag en doe niet open als het niet lukt 🤷

3 uur geleden

Reactie op Turqoala

Als de baby 40 dagen oud is, wordt hij op een speciale manier gewassen. de ...
Bij mijn eerste baby twee jaar geleden heb ik bijna hetzelfde meegemaakt. Ik was uiteindelijk zo geïrriteerd aan mijn schoonmoeder dat ik mezelf depressief heb gemaakt. Kind en gezin merkte dat ik er onderdoor ging en ik kreeg ook een gesprek. Het ergste was dat mijn schoonmoeder uit het buitenland kwam en drie maanden in mijn huis verbleef! Nu twee jaar later ben ik pas bevallen van onze tweede baby, ik ben er heel sterk van geworden. Ik laat niks doen, ik geef meteen bot antwoord en het boeit me niet of ik hier iemand anders pijn voor doe. Mijn kinderen en ik gaan voor. Ps: nu is mijn schoonmoeder weer gekomen (als een maandje hier) maar verblijft ze bij mijn ouders thuis omdat mijn ouders het zielig vonden voor mij nadat ik dit had meegemaakt bij mijn eerste baby 🙃 alsnog wil ze nog twee maanden blijven wat ik ook zo belachelijk vind.

2 uur geleden

Als we bij men schoonfamilie op bezoek gaan is het bijna letterlijk vechten om wie de baby gaat vashouden. Ze staan dan allemaal klaar met hun armen open. Ze kunnen soms kibbelen wie haar als eerste wilt vastnemen.. Men schoonmoeder is het felste zij neemt hef in eigen handen en komt soms de baby uit men handen nemen . Ze is kei lief daar niet van maar soms wil ik men dochter bij mij houden omwille van alle prikkels en geuren, kans om ziek te worden.. En dan nog niet te spreken over de kusjes die ze haar geven, ik krijg er soms de kriebels van. Gelukkig heb ik ook van in het begin de grens duidelijk getrokken rond geen foto's op Facebook. Anders stonden er zeker al 100 op.. 😅 Men vriend verdedigd zijn familie of doet er onverschillig over als ik dit aankaart.. Ik ben altijd blij als ik op men gemak borstvoeding kan gaan geven. Dan blijf ik soms extra lang om samen met men dochter wat te rust te komen. Ze zijn super lief maar druk en luidruchtig en daar wil ik onze dochter soms wat van sparen..