25 Reacties
9 uur geleden
Hier ook babytje van 6 weken oud verborgen reflux en huil ook extreem veel ik leg hem in de koets en ga een stukje lopen met hem en eens ik thuis ben slaapt hij wel een beetje ma zodra hij wakker word begint dit opnieuw je moet weten de melk dat in hun keeltje komt is zuur en doet wss beetje pijn maar ik begrijp je frustratie volledig want hier het zelfde probleem een beetje
9 uur geleden
Ik heb de eerste 6 weken met mijn zoon dag en nacht opgelopen van het krijsen tieren, een echte huilbaby. Was met niks te troosten..alle beelden die ik heb van de eerste 7 weken zijn videos hoe hij het uitkrijst. Ik zit er zelf door in therapie omdat ik het even allemaal niet meer zag zitten. Hij bleek kma te hebben, verborgen reflux. Hij is nu 8 weken sinds deze 2 weken is hij eindelijk normaal hij heeft pepti syneo 1 die we indikken (want ja ook bij verborgen reflux kan anti reflux melk of voeding indikken een enorm verschil maken) voor de pijn kreeg hij een tijdje Omeprazole maar daar zijn we nu ook van afgestapt. We hebben 3 bezoeken aan de osteopaat gebracht en ook hier werd hij een hele andere baby van..ik snap dus heel erg wat je bedoeld met huilbaby, onze situaties zijn anders en elke baby is anders maar misschien heb je iets aan mijn verhaal, ook om te weten dat je niet alleen bent🤍
9 uur geleden
Reactie op Fmkvnckr
Ik heb de eerste 6 weken met mijn zoon dag en nacht opgelopen van het krijs ...
Mag ik vragen waarmee je de pap indikt? Wij starten nu met de pepti syneo maar heb ook wat schrik voor de reflux. Hij kreeg voorheen de nan complete (dikke pap). Omwille van obstipatie probleem heeft kinderarts de pepti syneo aangeraden en niet de pepti mct. Ze sprak over indien nodig indikken met nutriton, maar onze osteopaat is niet voor johannesbroodpitmeel (oa voor krampen).
9 uur geleden
Heftig zeg! Ik versta je volledig je moederhart breekt als je je kleintje zo ziet afzien en troosten niet werkt..
Zou ze ergens pijn hebben?
De vroedvrouw had ons aangeraden eens naar een osteopaat te gaan. Misschien zit ze nog ergens met een blokkade van tijdens de bevalling? Ook hebben zij goede tips en tricks tegen reflux en krampjes.
De draagzak is bij mij ook de eerste 5 min wenen daarna valt ze in slaap. Dus zeker eventjes volharden..
Heel veel succes! Hopelijk vind je snel raad!
9 uur geleden
Reactie op XAshX
Mag ik vragen waarmee je de pap indikt? Wij starten nu met de pepti syneo m ...
De melk is best dun dus de verborgen reflux was wel erger ik gebruik zelf de nutriton en ervaar geen krampen het helpt hem goed ook stoelgang is oke terwijl hij eerst niet kon gaan, ik gebruik wel probioticas, osteopaat is ook geen super fan van Johannesbroodpitmeel maar vind zelf liever Johannesbroodpitmeel dan Omeprazole want Omeprazole heeft leverschade
9 uur geleden
Reactie op Fmkvnckr
De melk is best dun dus de verborgen reflux was wel erger ik gebruik zelf d ...
Ja das waar! Goed dat je babytje geen last ondervindt van krampen. Ik hou het in mijn achterhoofd.
Wij gebruiken ook vanaf de geboorte probiotica.
Omeprazole zou ik ook echt als allerlaatste redmiddel kiesen. ☺️
9 uur geleden
Reactie op XAshX
Ik had online ook al gelilact als verdikkingsmiddel gevonden. Als de verbor ...
Gelilact is indd eigenlijk zelf beter dan Johannes maar waar k woon is gelilact niet verkrijgbaar het bestaat hier ook niet jammer genoeg anders had ik dit zeker boven de Johannes verkozen, het kan ook zijn dat je t tijdelijk maar moet gebruiken als de verborgen reflux uitgelokt wordt door kma dan zal deze ook verminderen, ik dik nu na 2 weken ook niet meer elke voeding in omdat de klachten weg aan het trekken zijn, de verborgen reflux was dus puur een symptoom van de kma samen met constipatie en huidklachten
8 uur geleden
Reactie op Fmkvnckr
Ik heb de eerste 6 weken met mijn zoon dag en nacht opgelopen van het krijs ...
Welke symptomen had jouw zoontje bij KMA? Ik geef zelf borstvoeding maar heb een klein vermoeden dat er mss ook wel KMA aanwezig is waardoor ze de reflux krijgt.
8 uur geleden
Reactie op Femke.1998
Hier ook babytje van 6 weken oud verborgen reflux en huil ook extreem veel ...
Ik vind het gewoon zo jammer dat ze niet in de draagzak of op mij wil slapen. Ze mag gerust uren slapen op mij maar ze wordt daar niet rustig van. Ik lees veel verhalen van mama’s die hun kindje recht in de draagzak houden bij (verborgen) reflux maar hier geen succes.. mijn kindje wordt niet gelukkig van de nabijheid enkel en alleen met de borst wel. Ik probeer ook veel te gaan wandelen want dan alleen slaapt ze.. maar ze mogen maar wakkertijden zijn van 1 uur tot 1,5 uur maar dat is hier niet haalbaar. Ik eindig elke dag met een oververmoeide baby. 😢
8 uur geleden
Reactie op GenereuzeZandkorrel319984
Welke symptomen had jouw zoontje bij KMA? Ik geef zelf borstvoeding maar he ...
- Constipatie
- Meer als 3 uur huilen per dag
- Reflux
- Buik krampen
- Baby acne
- Klonk alsof hij altijd verkouden was
- Slecht en kort slapen
- Gooide zich na de voeding fel met de rug naar achteren
8 uur geleden
Reactie op Fmkvnckr
- Constipatie
- Meer als 3 uur huilen per dag
- Reflux
- Buik krampen
- ...
Hier ook al deze symptomen buiten constipatie en huidirritatie niet. Tijdens de nacht slaapt ze wel goed. Geen idee of het dan wel KMA kan zijn? 🤷🏼♀️
8 uur geleden
Ik vind het gewoon zo jammer dat ze niet in de draagzak of op mij wil slape ...
Snap ik helemaal hier was het ook precies zo, vele babys wenen en willen borst of fles om de pijn te verminderen maar maken het voor zichzelf ook vaak erger. Het voelde voor mij alsof mijn eigen kind mij haat, wou niet alapen bij mij en kreeg hem nooit niet stil..
8 uur geleden
Hier ook al deze symptomen buiten constipatie en huidirritatie niet. Tijden ...
Kan zeker niet alle kinderen hebben veel symptomen, mijn osteopaat zei me trouwens dat reflux een symptoom is van iets onderliggende net zoals krampen. Tis nooit zomaar reflux of zomaar buikkrampen
8 uur geleden
Ik vind het gewoon zo jammer dat ze niet in de draagzak of op mij wil slape ...
Precies zelfde hier deze man slaapt na elke voeding mss half uur en dan is hij wakker en hele tijd huilen maar je kan natuurlijk moeilijk een hele dag wandelen is ook geen optie natuurlijk ik heb om die reden dus een opname voor mijn zoon gehad en volgen hun was het normaal baby gedrag ma ja wat moet je als mama zijnde nog doen als je u baby niet kunt troosten op geen enkel manier
8 uur geleden
Reactie op Fmkvnckr
De eerste keer toen k aan de spoed stond met mn zoon zeiden ze ook maja mev ...
Hebben ze ook bij mij gezegd ik ben gebleven tot ik een kinderarts zag en toch een opname van een week gehad kwamen ze er achter dat hij verborgen reflux had koemelk allergie maar krampen volgens het spoed ben ik terug naar spoed gegaan heb ik daar ook even van mijn oren gemaakt ze nemen ouders nooit serieus heb ik het idee