11 Reacties
gisteren
Reactie op Ruth99
Ook overdag?
Ja eigenlijk wel. Ons baby was vaak boos en kon beneden ook niet meer slapen. De newborn slaapcursus van snuggles&dreams gekocht en in sneltempo ingelezen, die technieken toegepast voor dutjes (natuurlijk met trial en error) en vandaag heeft die zelf een dut van 2 uur gedaan - nadien contente baby. Rond 6-7 weken moeten ze idealiter 15-17 uren per dag slapen, dus dat is max een wakkertijd van 1u30 minuten dacht ik (wakkertijd = de tijd dat uw kindje wakker wordt van de ene dut tot de tijd dat die in slaap valt bij de tweede dut, dacht ik). Dus ik ga altijd al 15 min op voorhand naar boven om hem te slapen te leggen.
gisteren
Reactie op Alice555
Dit bericht is verwijderd
Die van ons doet momenteel (6w) al haar dutjes overdag bij ons in de zetel. Ik moet zelf nog veel rusten dus ik heb er eigenlijk geen last van maar ik ga het haar misschien ook wel moeten leren dat ze het alleen kan. Snachts slaapt ze eigenlijk zonder problemen in haar bedje
gisteren
Reactie op Ruth99
Die van ons doet momenteel (6w) al haar dutjes overdag bij ons in de zetel. ...
Ja in die cursus las ik dat elk babytje slaapassociaties maakt (wat zeeer normaal is), maar bv. Enkel kunnen slapen met tuutje, enkel overdag bij mama of papa, enkel door te wiegen enzovoort. Met die cursus leer je stapsgewijs een beetje je kindje zelfstandig slapen, dan heb je jouw handen ook eens vrij. Maar het is niet van 1 dag geleerd hoor, het is oefenen, trial en error maar voor mijzelf vind ik het echt fijn. Wanneer hij een dutje doet kan ik eens iets beneden doen van huishouden of eigenlijk zelf ook een goeie dit doen als hij in zen bedje slaapt.
gisteren
Ons dochtertje nu 5 weken oud heeft dit ook in de living. Ons dochtertje is soms 3uurs aan stuk wakker... ze lacht super veel dan en zit met haar beetje te spelen op de speelmat馃ス ik maakte mezelf onwijs veel zorgen omdat ik aan het rekenen was hoeveel uurs ze wakker is en dit is voor haar leeftijd echt veel. Ik probeerde haar ook met ritueel te slapen te leggen maar dit lukte niet馃槚 ik vroeg dit aan de vroedvrouw en wanneer ze content is moest ik mezelf geen zorgen maken en is onze baby gewoon veel meer wakker als anderen baby's. ( kraam hulp was er eens 4 uurs en ze heeft het mee geobserveerd en onze kleine is gewoon weg niet moe馃ス) en heel content.
Maar toch ga ik dit even meevolgen!!!
gisteren
Reactie op Alice555
Ja eigenlijk wel. Ons baby was vaak boos en kon beneden ook niet meer slape ...
Hoi, ik heb het boek en de cursus ook in sneltempo uitgelezen. Ik ben vorige week gestart met 2 dutjes op de kamer. Ik krijg ze helaas wel niet slaperig weggelegd zoals beschreven staat. Ik moet ze echt in slaap wiegen of voeden. 馃槩 Hoe heb jij het aangepakt? Kan jij jouw kindje slaperig wegleggen en met sssh in slaap krijgen?
gisteren
Reactie op GenereuzeZandkorrel319984
Hoi, ik heb het boek en de cursus ook in sneltempo uitgelezen. Ik ben vorig ...
Ons kindje heeft sowieso geen tuut (kan echt niet goed tuuten dus dan is het ook geen meerwaarde hier), ik denk dat dat al helpt bij ons en ik houd voor mezelf echt 20-30 minuten in mijn hoofd dat ik probeer. In de cursus lees je dat je best zelf zo rustig mogelijk blijft en dat probeer ik ook. Pas op hoor, hij kan hier flink tegenspartelen en echt huilen, dan pak ik hem echt op, pas die theorie met sssh toe, vanaf hij bij mij kalmeert, terug in zen bed, wachten en zien of hij weer begint te spartelen. Bij spartelen weer meteen zachtjes beginnen van het bedje te sussen. Soms is het echt in 5 minuten in orde, soms duurt het 25 minuten! Trial en error. Maar hier heeft hij gisteren echt 2 uur geslapen zelf bij een dut. Elk kind verschillend, maar ik denk dat onze echt slaap nodig heeft, want anders is hij niet zo content . Ah ja en witruis gebruik ik telkens bij slapen.
19 uur geleden
Ik deel even hoe ik het altijd heb gedaan 馃槉
Volgens de richtlijnen rond preventie van wiegendood wordt aangeraden om je baby minstens de eerste 6 maanden bij jullie op de kamer te laten slapen, liefst onder toezicht. Daarom heb ik mijn kindjes 鈥檚 nachts altijd dicht bij mij gehouden. Zelf vond ik dat ook gewoon heel fijn en praktisch: nachtvoedingen en verzorging gaan zoveel makkelijker als je niet telkens moet opstaan en heen-en-weer lopen, en je kan snel even checken hoe het met hen gaat. Dat gaf mij veel rust. Ik heb nooit een co-sleeper gebruikt, al van dag 1 slapen ze in hun bed.
Dus bij ons sliepen de baby鈥檚 het eerste jaar gezellig bij ons op de kamer, en pas rond 12 脿 13 maanden verhuisden ze naar hun eigen kamertje. Dat is hier altijd heel vlot verlopen.
Overdag deden we het anders, tot ongeveer 6 maanden sliepen ze beneden in de woonkamer, gewoon waar wij waren. Pas vanaf 6 maanden gingen de dutjes overdag ook boven in hun eigen bedje.
Elke baby is natuurlijk anders, maar voor mij voelde dit veilig, praktisch en vooral ook heel nabij 馃挄 Nu bij mijn zoontje doen we het ook zo.