15 Reacties

3 dagen geleden

Op 6weken komt blijkbaar ook wel de ergste 'sprong' ? Wij op 4 weken beetje hetzelfde... Is wat beter als ik zorg dat het donker genoeg is boven het park...

3 dagen geleden

Amai precies alsof ik het zelf heb geschreven 🙈 EXACT dezelfde situatie hier, maar echt exact 😅 ik volg mee want ik ben ook radeloos.
Hier ook een kindje van 6w dat overdag bijna niet slaapt, dutjes duren max 30minuten, tenzij we op stap zijn en hij de hele tijd in de buggy zit In de namiddag en ´s avonds valt hij dan het best in slaap op onze borst als we neerliggen in de zetel, maar dan kan je ook echt niets anders doen

Reactie op Marjogev

Op 6weken komt blijkbaar ook wel de ergste 'sprong' ? Wij op 4 weken beet ...
Mijn idee is om hem overdag hem eens in een donkere kamer te laten proberen slapen omdat het snachts precies wel lukt, maar men raadt dit af om zo het dag- en nacht verschil niet te verwarren🙈

3 dagen geleden

Reactie op DoortastendeFeniks050143

Mijn idee is om hem overdag hem eens in een donkere kamer te laten proberen ...
Is niet helemaal donker, maar gewoon dat er geen straf licht in zijn parkje schijnt

3 dagen geleden

Mijn idee is om hem overdag hem eens in een donkere kamer te laten proberen ...
Al geprobeerd, maar werkt niet hier. Enkel draagzak is een optie. Zelfs in de buggy of in de auto wordt hij wakker en zit hij te krijsen. Pfff
Klinkt een beetje als ons verhaal! Onze kleine man is 5 weken en had net hetzelfde. Hij had serieuze reflux en we konden hem nooit neerleggen dus hadden hem altijd vast of in de draagzak. We zijn ermee naar een osteopaat gegaan en die zei dat hij verkrampt was en daardoor reflux krijgt en door die reflux terug verkrampt dus vicieuze cirkel... Nu twee sessie gehad bij de osteopaat en bij is toch al een stuk rustiger. Overdag slaapt hij nog steeds niet echt in zijn park, maar wel al terug korte dutjes op ons (zonder draagzak) of in de koets als we gaan wandelen dus da's al een verbetering geweest!

3 dagen geleden

Gewoon laten slapen in de draagzak dan, je kindje zal veel nabijheid nodig hebben van jou. Mijn baby is ondertussen 10weken en slaapt overdag alleen in de draagzak of op mij/mijn partner. Niets mis mee, sommige kindjes hebben nu eenmaal meer je nabijheid nodig en hoe veiliger ze zich voelen, hoe beter ze uiteindelijk alleen leren slapen en dat moment merk je vanzelf wel. Niets forceren

3 dagen geleden

Hier een baby van 7 weken, Dutjes overdag waren ook een ramp. Maar enkele dagen terug is het veranderd. Ik heb gemerkt dat zijn wakker tijden in de ochtend en avond net de lengte van de voedingen zijn. Als hij daarna nog wakker is krijg ik hem niet meer in slaap en was het huilen tot de volgende voeding. Nu is het pamper, eten, in slaap vallen op mij en daarna in het park. In de namiddag doet hij 1 langere dut van 1,5u in de draagzak. Ik ga deze week eens proberen om die dut op zijn kamertje te doen in het donker. De dutjes op ons zijn de langste van +/- 1u. Als ik hem tijdens wegleg in zijn park slaapt hij maar +/- 30’ - 40’. Maar dit is al een hele verbetering. Maar gewoon aanvaarden dat hij onmiddellijk na het eten opnieuw moet slapen heeft hier geholpen. Of misschien zijn we de moeilijkere periode door? Hopelijk blijft het zo! 🤞

3 dagen geleden

Ik heb de slaapcursus van snuggles&dreams gekocht en heeft ons heel erg veel geholpen. Dit toegepast vorige week aan 7 weken, hij was hier altijd viesgezind bijna... Nu slaapt hij meer, vooraleer de vermoeidheidssignalen opkomen, rekening houdende met wakkertijd voor hun leeftijd, leg ik hem al smorgens zelfstandig boven voor een dutje (ik help hem met inslapen) en dat geeft hem wel veel rust. Hij is een vrolijkere baby tijdens wakkertijden nu. Misschien kan je het even opzoeken, ze heeft ook een Instagram account

Reactie op CreatieveAnemoon762623

Hier een baby van 7 weken, Dutjes overdag waren ook een ramp. Maar enkele ...
En als hij een kort dutje doet in het park, doet hij er dan meerdere of is hij dan gewoon blij wakker tot volgende voeding?

3 dagen geleden

En als hij een kort dutje doet in het park, doet hij er dan meerdere of is ...
Ofwel doet hij nog een dutje bij ons, ofwel is hij gewoon wakker in het park of in de wipper

Reactie op Marjogev

Op 6weken komt blijkbaar ook wel de ergste 'sprong' ? Wij op 4 weken beet ...
Hier idem. Op jou nemen helpt meestal bij ons

2 dagen geleden

Hier 6w6d en saaaaame sinds een halve week. Thuis in de draagzak is een gevecht (hij wil precies heel de tijd naar ‘boven’ kruipen). Buggy, maxi cosi etc lukken heel vlot, dus we zetten daarop in. Gisterennamiddag liep het weer fout + bezoekje aan kinderarts rond 18u. Tegen 19u30 compleet oververmoeid, hij valt dan wel steeds in slaap, maar steeds maar voor max 5 min 🥵 om 21u was ik het kotsbeu en ben ermee in de auto gaan rijden voor een uurtje met een podcast op. Nachten zijn hier ook best OK qua inslapen. Kraamzorg zei ook iets over alerte baby. Ik twijfel om dutjes in zijn kamer te gaan doen ipv living.

Reactie op Kalamansi

Al geprobeerd, maar werkt niet hier. Enkel draagzak is een optie. Zelfs in ...
Heb jij al eens geprobeerd om hem overdag onder toezicht op zijn buik te laten slapen? Hier valt hij in draagzak bijna onmiddellijk in diepe slaap, in tegenstelling tot alle andere slaapplaatsen🙈