27 Reacties
2 weken geleden
Ibuprofen mag je nemen tegen de ontsteking. Masseren en warmte word afgeraden tegenwoordig wel koude leggen.
2 weken geleden
Reactie op ZorgzamePaddestoel569209
Ibuprofen mag je nemen tegen de ontsteking. Masseren en warmte word afgerad ...
Ik mag geen ibuprofen nemen door mijn maagverkleining helaas :(
2 weken geleden
Ik had begin van het jaar ook een borstontsteking met koorts. Moest toen antibiotica gaan halen bij de huisarts. Dit werkte niet goed genoeg dus door de vroedvrouw daarna naar het ziekenhuis gestuurd. Ik kreeg daar antibiotica via infuus en ook Ibuprofen en Dafalgan. Ze adviseerden ook de harde plekken te masseren tijdens het voeden, ijs te leggen na de voeding en groene klei compressen te doen.
2 weken geleden
Reactie op ZorgzamePaddestoel569209
Ibuprofen mag je nemen tegen de ontsteking. Masseren en warmte word afgerad ...
Ik deel even de link van le leche league over borstontsteking https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/
2 weken geleden
Vochtige warmte werkte hier het beste.
Voor het geven van de borstvoeding of koven een warme douche of een warme natte pamper aan de borst houden.
Als je het kan verdragen een keertje meer kolven zodat je borstel zeker leeg zijn.
Succes 馃挍
2 weken geleden
Hier momenteel al de 3de borstontsteking, dus ervaring genoeg, helaas...
Recentste adviezen vanuit borstvoedingsorganisaties zijn Ibuprofen systematisch nemen en ijs leggen na de voeding. En blijven aanleggen.
Geen warmte op voorhand leggen, dat zou de ontsteking erger kunnen maken. Niet meer mee masseren, tenzij heel zacht, want door te (hard) masseren kan je weefsel in de borsten kwetsen en zo ook weer de ontsteking verergeren.
Verder bij grieperig gevoel of koorts zeker naar de huisarts gaan voor antibiotica. Daarmee ben je meestal snel verholpen. Je mag max 48u wachten als je koorts hebt/grieperig bent, daarna moet er antibiotica gegeven worden.
Je kan er dus eigenlijk weinig aan doen, het is heel vervelend en pijnlijk...
Als je het vaker zou krijgen, kan ik wel het supplement lecithine aanraden. Dat helpt mij toch een beetje, daarmee heb ik al langere tijd tussen de borstontstekingen gehad en kwam de 3de niet zo snel zoals de eerste 2
2 weken geleden
Ik heb bij mijn oudste dochter 2-3 keer een ontsteking gehad en dan hielp Ibuprofen inderdaad het snelst, maar ik zag dat je dat niet mag nemen. Nog een aanvullende tip op wat er al gezegd is geweest, is om eerst de ontstoken borst leeg te laten drinken (als je beide kanten geeft tijdens een voeding).
Hopelijk geraak je er snel vanaf! 馃崁
2 weken geleden
Heb het ook gehad...馃槥 weekje antibiotica moeten nemen en het was weg馃グ
2 weken geleden
Reactie op RebelseOase665182
Heb het ook gehad...馃槥 weekje antibiotica moeten nemen en het was weg馃グ
En mag antibiotica en borstvoeding?
2 weken geleden
Reactie op Taikemamavanbijna2
Ja hoor. Arts heeft voorgeschreven
2 weken geleden
Reactie op Taikemamavanbijna2
Er is 1 soort antibiotica die mag met borstvoeding en dat is flucloxacilline (ook wel gekend als Staphycid of Floxapen)
2 weken geleden
Reactie op NinaDF
Al 3x ontstekingen gehad en allemaal snel weggegaan hierdoor
Oh jij ook al 3x! Ben ik blij dat ik niet de enige ben die al aan nummertje 3 zit 馃槪
Heb jij er telkens antibiotica voor moeten nemen?
2 weken geleden
Reactie op AanzienlijkeFeniks745805
Oh jij ook al 3x! Ben ik blij dat ik niet de enige ben die al aan nummertje ...
Hey ja馃檲 ik had er 1tje toen ibuprofen genomen en die was bijna weg en toen begon het aan de andere kant, toen antibiotica moeten nemen, de derde keer heb ik het vroegtijdig kunnen aanpakken omdat ondertussen al wel wist hoe het begon馃檲
2 weken geleden
Reactie op NinaDF
Hey ja馃檲 ik had er 1tje toen ibuprofen genomen en die was bijna weg en toen ...
Gelukkig sloeg het bij jou dan wel aan! Ik dacht het de 3de keer ook op tijd te kunnen aanpakken, omdat ik het ook herkende. Maar helaas deed de Ibuprofen en ijs te weinig, dus ben ik alsnog achter antibiotica moeten gaan 馃槴
2 weken geleden
Reactie op NinaDF
Oh hopelijk reageerde je dochter/zoon niet te hard op de antibiotica
Ik heb geen idee of hij erop reageert. Hij heeft sowieso al heel veel last van krampen... Maar ik kan er ook weinig aan doen. Zou het ook liever niet nemen