22 Reacties
2 dagen geleden
Mij zullen ze op 38 weken inleiden. Gewoon omdat ik zwangerschapsdiabetes heb. De baby zit op percentiel 40. Dus totaal niet te groot. Dat is wat de hospital policy bij ons...
2 dagen geleden
Mij strippe ze op 38weken en leiden ze in op 39weken als het niet vanzelf komt dan. Kindje weegt maar 3kg, het gemiddelde maar eens ze op mooi gewicht zitten laat ze de keuze aan mij. Ik wil niet rond de feestdagen bevallen en heb het eerlijk gezegd ook gehad dus ik laat dit ook gwn doen op 39weken, hij heeft vaak boven curve gelegen en zou niet willen dat hij te groot is op 40weken
2 dagen geleden
Mijn gynaecoloog raadde aan om pas in te leiden vanaf 39 weken. Hier ook een grote baby maar mijn vliezen zijn gisterenmiddag spontaan gebroken maar zonder weeën dus ik word deze middag (24u later) sowieso ingeleid op 37w6d.
Ik had het toch liever natuurlijk gehad maar lees hier ook wel veel goede ervaringen van anderen dus dat stelt me wel gerust.
Ik sowieso wel opteren om eerst nog 1x vaginale tabletjes te plaatsten en dan pas het infuus. Ik had gisterenavond al 4cm en 75% verstrijking maar dan is het volledig stilgevallen.
Ik vind het ook eng, maar je kan bv een inleidingsdatum vastleggen en je kan alsnog daarvoor bevallen natuurlijk. 🤷🏼♀️ als de baby er klaar voor is, komt die wel. Geef zeker ook je angst aan in het ziekenhuis.
2 dagen geleden
Enkel een groot geschatte baby is volgens de WHO geen reden voor een inleiding. Je kan dit dus ook gewoon weigeren als je dit niet wilt. Ik zou het persoonlijk niet doen 3 kilo 6 is niet extreem groot en ze komen de laatste weken niet zoveel meer bij normaal. Het is niet omdat het ziekenhuis iets voorschrijft dat je dit moet doen, als jou gevoel zegt dat het nog geen tijd is voor een inleiding zou ik daar gewoon naar luisteren. Als je gevoel zegt dat het daar wel tijd voor is dan moet je ervoor gaan. Veel succes
2 dagen geleden
Die van ons woog op 37 weken ook al 3,5 kg, maar is geen reden tot inleiding 😊 zolang je je goed voelt en alles oke is met de baby, zou ik de natuur haar werk laten doen
2 dagen geleden
Hangt echt van heel veel factoren af. Enkel het gewicht vind ik geen reden om meteen in te leiden. Bij mij was er een voorgeschiedenis van een dchouderdystocie bij onze oudste (die was maar 3,2kg), ik ben zelf maar 1m57 en baby werd op 38w geschat op 3,5kg. Blijft een schatting.. ben 3 dagen later bevallen van een baby van 4kg, die ze er letterlijk hebben moeten uittrekken omdat ze vast zat en in nood kwam, met een gebroken sleutelbeen als gevolg... Ik heb me op dinsdag laten strippen met 1cm ontsluiting. Op vrijdag opnieuw en savond brak mijn water. Succes!
2 dagen geleden
Reactie op Emmsssss
Mijn baby is 4+ en ik word pas op 41 weken ingeleid. Ik zou kiezen voor nat ...
Ja ik ben alleen zo bang dat de bevalling zo moeilijk gaat worden en ik zo ver ga scheuren ofzo..
2 dagen geleden
Reactie op KrachtigeParel455042
Ja ik ben alleen zo bang dat de bevalling zo moeilijk gaat worden en ik zo ...
Snap ik heel goed. Heb er zelf ook veel schrik voor.. Probeer je online eens in te lezen over inleiden, en dan kan je nog beslissen. Of laat het toch wachten tot 40+3 ofzo?
2 dagen geleden
Reactie op Emmsssss
Snap ik heel goed. Heb er zelf ook veel schrik voor.. Probeer je online een ...
Ja heb daarnet gesprek gehad met vroedvrouw uit het ziekenhuis voor meer info en zei neigde toch ook meer naar nog even afwachten. Voel me niet helemaal goed bij het idee om nu al in te leiden dus ga men gevoel volgen denk ik
gisteren
Ga voor inleiden, ik had zwangerschapvergifting en moest er binnen de 24uur uit. Geboren op 37+2 ons kindje woog 3,664 kg was al pittig en met epidurale en 5 CM gescheurd. Als kindjes zwaarder zijn is het echt pijnlijk bootje bekken. Mijn zus is bevallen met 3,900 en volledig gescheurd zal 3 maanden moeten genezen bij haar doordat kind zo zwaar is. Inleiden is ook natuurlijk, ik had 2 CM ontsluiting vanaf je ontsluiting hebt maakt je lichaam zich klaar en inleiden kan pas als je ontsluiting hebt, gewoon doen. Mijn bevalling in geheel was 12uur. Echt doen, hoe zwaarder kindje, hoe zwaarder voor je bekken. Bij mij ging 4 kg zeker niet lukken en wou zeker geen keizersnede 🙌🙌
gisteren
Lieverd ik ben bevallen op 38 weken exact 2,6kg was ze ongeveer , bij de vruchtwater zat een klein scheurtje heb ook moeten inleiden rond middernacht :) is echt niet erg (denk ik ) als de gynecoloog het voorstelt is het mss goed voorjouzef en de baby (denk ik he) , ik was er ook op tegen, maar ja .. voor alles een eerste keer zeker ☺️ & achteraf gezien nu heb ik geen seconde spijt dat ik men kleine spruitje al heb leren kennen hihi🥰 jij kan het ook maak je niet druk bel zeker naar het spoed als je vragen hebt of de vroedvrouw voor steun & vragen je kan het!!👌👍👍❤️❤️❤️
19 uur geleden
Reactie op Sharonf
Ga voor inleiden, ik had zwangerschapvergifting en moest er binnen de 24uur ...
Ik denk dat dit echt afhankelijk is van vrouw tot vrouw en dat KrachtigeParel455042 zelf een keuze hierin moet maken. Ik ben zelf van mijn eerste dochtertje bevallen op 39+5 en ze woog 3,920 kg en was 53 cm + ze lag als sterrenkijker. Ik ben amper gescheurd (eerstegraads ruptuur) omdat het persen geleidelijk ging en ik een sterke bekkenbodem had/heb. Ze hebben dus weinig hechtingen moeten zetten. Ik zou zelf ook niet happig zijn op een inleiding. Ik begrijp dat, wanneer het voor het kindje of mama de beste optie is omwille van zwangerschapsvergiftiging of dergelijke, dat je hiervoor kiest. Anders zou ik ook de natuur zijn gang laten gaan.