13 Reacties

Wij hebben 50€/ visite betaald. Mutualiteit kwam niet tussen, maar mijn hospitalisatie uiteindelijk wel.

vorige week

Als ze geconventioneerd is krijg je volledig terugbetaald van je mutualiteit. Niet-geconventioneerd moet je een supplement betalen, maar dat kan je bij de hospitalisatie inbrengen als je die hebt.

vorige week

Reactie op roezptoez

Als ze geconventioneerd is krijg je volledig terugbetaald van je mutualitei ...
Gebeurt dat automatisch? Of moet je met factuur naar daar gaan?

vorige week

Reactie op Mybabyy

Gebeurt dat automatisch? Of moet je met factuur naar daar gaan?
Hangt ervan af waarnaar je bedoelt. Als je vroedvrouw een derdebetalersregeling heeft met de mutualiteit betaal je enkel het supplement. Anders moet je het bewijs binnen brengen voor een terugbetaling. De factuur bij de hospitalisatie moet je zelf inbrengen vermoed ik.

vorige week

Die van ons is geconventioneerd. Maar vraagt eenmalig €50 voor dossierkost, kmvergoeding, bereikbaarheid.. ze zei dat bewijs van betaling in hospitalisatie te steken en mss dat ik nog iets zal terug krijgen

vorige week

Wij hebben ook een geconventioneerde vroedvrouw en we betaalden eenmalig €75 als administratiekost. Haar factuur ging rechtstreeks naar de mutualiteit. Wij betalen alleen haar kmvergoeding.

vorige week

Ik had een vroedvrouw van het witgele kruis en ben ook aangesloten bij Solidaris. Heb niets betaald, zelfs geen adminkosten :) Solidaris betaalde alles.

vorige week

Informeer rechtstreeks bij de vroedvrouw. Bij ons kwam ze na de geboorte een 7-tal keer, (of meer, ik ben de tel kwijt). We betaalden enkel haar verplaatsing.

vorige week

Bij ons ( oost- vl) was dit allemaal gratis. Ik had wel begrepen dat vanaf maart 2025 er opstartkosten zijn van 30 of 50 euro... Onze vroedvrouw is enkele keren langsgekomen en bij vragen sms ik haar. Heb ook 1 van mijn beurten gebruikt voor een kolfconsulente.

vorige week

Reactie op LisaDaems

Ik had een vroedvrouw van het witgele kruis en ben ook aangesloten bij Soli ...
Oh wij kregen recent een factuur. Wij moesten wel betalen.. moest je met de factuur naar solidaris gaan? Of was het automatisch in orde ?

vorige week

Reactie op Mybabyy

Oh wij kregen recent een factuur. Wij moesten wel betalen.. moest je met de ...
Ons factuur was 0 euro en rechtstreeks geregeld met Solidaris, dus geen idee wat er niet klopt bij jullie? Misschien eens horen bij Solidaris?

vorige week

Aanvragen voor september zijn kosteloos (zonder dossierkosten enzo) en de aanvragen erna door recente aanpassingen rekenen ze kosten door had ik begrepen. Is nog maar pas verandert dus

2 dagen geleden

Mijn vroedvrouw was van het wit gele kruis ik moest niets betalen dat ga via de ziekenkas 😊