14 Reacties

2 maanden geleden

Ik volg! Ze is nog maar net 4weken maar we zitten er ook in volgens mij .. heel de dag aan m'n borst willen, huilen (krijsen!) als ik ze eventjes ergens anders leg dat niet op mij is, als ze dan eindelijk lijkt te slapen en ik ze weg leg, direct terug wakker en krijsen. Vermoeiend, ook zo zielig maar inderdaad, wat een shit show 🙈 Ik heb nu aan de meter en nonkel gevraagd of zij komende dagen wat willen helpen en wat versgemaakt eten kunnen meebrengen. Dat ik op zn minst eens effe deftig kan douchen, iets deftig kan eten. Hier helpt het soms om de douche of de stofzuiger/ haardroger op te zetten. Daar wordt ze wel wat rustig van. Ik denk dat we er gewoon door moeten en hopen dat het niet té lang duurt. Beste tip is hulp inschakelen om even mee te ondersteunen! Heel veel succes! Even tanden bijten maar ook dit gaat weer voorbij😘🍀

2 maanden geleden

Inderdaad wat is dit opeens?! Momenteel al voor de 3de keer voeding aan het geven op 3 uur tijd met maar een halfuur slaap… Ik merkte afgelopen dagen dat ze na haar voeding (fulltime borstvoeding) niet meer in slaap viel aan de borst dus een nachtvoeding duurde nog eens een halfuur langer 😕 Ik dacht echt net yes we hebben het gevonden want we hadden 3 topnachten gehad (1x wakker om 3u en 1x wakker om 7u) maar we kunnen terug opnieuw beginnen 🥺 Hier is het constant vechten tegen de vermoeidheid 😕

2 maanden geleden

Hier heeft ons ventje er ook net ingezeten (morgen 6w) - het duurde 2 dagen.. krijsen, roepen en ‘s nachts heeel onrustig! Sinds 3 nachten slaapt hij door & slaapt hij overdag ook weer mooi zijn dutjes! Het gaat over en gaat erna beter! Is ook zalig als je ziet waarom ze soms zo ‘lastig’ zijn.. wat ze kunnen na sprong 1 doet je hart smelten!! PS: dit gaat wel over een baby’tje die los van de sprongen wel heel rustig en alert is!

2 maanden geleden

Reactie op Annick1990

Ik volg! Ze is nog maar net 4weken maar we zitten er ook in volgens mij .. ...
Ja hier van hetzelfde, terwijl ervoor een dutje in het park alleen wel lukte en een middagdut in de cosleeper ook meestal, die routine dat ik aan het opbouwen was ben ik nu helemaal kwijt.. Witte ruis hielp voor de sprong ook goed, maar nu niet meer. Ik hoop idd dat het snel voorbij is, we zitten er al 5dagen in en ons mannetje heeft er echt last van 🫤

2 maanden geleden

Reactie op BabyPookie

Inderdaad wat is dit opeens?! Momenteel al voor de 3de keer voeding aan het ...
Ja ze vragen terug ineens meer voeding eh, ik ben overgestapt op fulltime kolven en kan soms niet volgen met de productie nu omdat hij terug zovaak vraagt. Wij hebben de 4 nachten voor de sprong de luxe gehad dat hij 6uur aan een stuk doorsliep, na wekenlang nachtenlang om het uur of om de 2 uur of om de 3 uur wakker te zijn. Ik hoop dat dit terug komt na de sprong! Hier vecht hij ook ineens weer tegen de vermoeidheid en is 's avonds dan weer superambetant jammer genoeg.

2 maanden geleden

Reactie op Leax

Hier heeft ons ventje er ook net ingezeten (morgen 6w) - het duurde 2 dagen ...
Hier zitten we er al 5dagen in dus ik hoop dat het snel betert. Ik merk idd wel dat hij al meer dingen kan die bij deze sprong horen, dus daar ben ik dan wel heel blij om.

2 maanden geleden

Hier onze dochter bijna 7 weken en slaapt overdag amper, alleen slaapt ze op ons maar vanaf we ze in haar park leggen huilt ze. We doen haar inde draagzak en gaan zo wandelen want dat doet ze graag. ´snachts slaapt ze nog steeds goed, vanaf dat we thuis kwamen altijd goede nachten gehad (behalve de voedingen natuurlijk). Maar is wel lastig, heeft nu ook beetje snot dus zal ook wel wat te maken hebben dat ze soms lastig doet 😅 Hopelijk betert het een beetje binnen een week 😅

2 maanden geleden

Bij ons was het een nacht dat hij 2a3 uur wakker was en bijna niet te troosten was en wat aan het jammeren was maar zithouding helpte heel hard en heb hem die nacht bij mij laten slapen en alles was inorde. Als ik in de douch ga en hij is wakker is hij ook rustig vooral door het geluid van de douch. Contrast (zwart-wit) interesseert ons zoontje hard en is hij ook stil en natuurlijk de kerstboom de lichtjes ervan Maar dit sprong gaat wel over. Bij ons was het niet lang een nachtje maar slaapte vooral overdag ook wat. Als je overdag wat kan slapen of rusten probeer dat ook te doen.

2 maanden geleden

Hier is waarschijnlijk de nacht van sprong 1 begonnen. Dat denken we toch...ons zoontje kunnen we niet neerleggen of hij begint te huilen. Is nochtans doodop. 🙈 not easy 😅

12 uur geleden

Ons kindje is ondertussen 3 weken en 3 dagen oud. Hij had een erg goede week achter de rug zowel overdag als 's nachts waarbij hij al mooie blokken sliep tot 7/8u in de ochtend. Sinds eergisteren is dit helemaal omgedraaid. Overdag is hij heel onrustig, veel huilen, veel meer honger en gulzig, en in de nacht is hij letterlijk ieder half uur of uur wakker waarbij hij begint te jammeren. Ieder uur moet ik er opnieuw uit. Erg vermoeiend! Zou dit een sprong zijn?

12 uur geleden

Reactie op Leax

Hier heeft ons ventje er ook net ingezeten (morgen 6w) - het duurde 2 dagen ...
Wat kunnen ze na sprong 1?

6 uur geleden

Reactie op LSteurs

Ons kindje is ondertussen 3 weken en 3 dagen oud. Hij had een erg goede wee ...
Hoi! Ik denk dat je de vraag best ook even stelt in de geboortemaand-club van jouw zoontje, de meeste in deze groep komen nu aan sprong 3 en 4. :) Het kan de sprong zijn, maar evengoed een regeldag. Wat ze kunnen na de sprongen, is voor elk kindje anders. Daarbij is het vooral belangrijk om te onthouden dat de sprongetjes een "vanaf nu kunnen ze dit leren"-momenten zijn, en niet "vanaf nu moeten ze dit kunnen". Mijn zoontje heeft de vaardigheden om te leren grijpen, maar dat wilt daarom niet zeggen dat hij het ook al meteen zal doen. Ze moeten alles nog fine-tunen en dat doen de baby´s op hun eigen tempo. 😊

3 uur geleden

Reactie op JesminaM

Hoi! Ik denk dat je de vraag best ook even stelt in de geboortemaand-club v ...
Wat is het verschil tussen een sprong en regeldag?

2 uur geleden

Reactie op LSteurs

Wat is het verschil tussen een sprong en regeldag?
Regeldagen = lichamelijke groei → meer voeding nodig, onrustig, slaapt misschien slechter,.. Sprongetjes = mentale groei → meer huilen, slechter slapen, maar daarna nieuwe vaardigheden. Voor meer uitgebreide info, check zeker Google. Dit is maar een korte samenvatting. :)