10 Reacties

gisteren
Ik laat mn zoontje uitgesteld vaccineren, dus voel je zeker NIET schuldig! Voel je moederhart, enkel dat klopt voor jou en je kindje.

gisteren
“You can’t pour from an empty cup”
Of zoals ze in Nederland zeggen “van een kale kip kun je niet plukken”
Dit is totaal niet egoïstisch, het tegenover gestelde zelf. Je denkt na over dat je kindje misschien harder nodig heeft na de prikjes en jij dat beter voor hem kan zijn als je weer wat opgeladen bent!
Prima keuze zou ik zeggen❤️
Je doet t goed mama❤️

gisteren
Ik vind net dat je een hele sterke mama bent 😘 je zet hem nog steeds voorop want je wil 100% voor hem kunnen zorgen als hij er last zou van hebben. En dat kan je nu niet omdat je je zelf niet goed voelt. Dat is niet egoïstisch hé! Je peert uiteindelijk al al die weken op 200% door. Vertrouw je moedergevoel! Je productie zal ook wel weer verbeteren, als je ziek bent steekt je lichaam als z'n energie in beter worden en komt bv even op de tweede plaats. Veel goeie moed! 😘 🍀

gisteren
Zorg eerst goed voor jezelf en je baby, een week later vaccinaties krijgen is helemaal oké! Kleine top (gekregen van Kind & Gezin): zorg ervoor dat de volgende vaccinaties pas na 28 dagen zijn, dus mogelijks ook een week later dan gepland. Nr't schijnt als er minder tijd tussen zit, moeten ze opnieuw gedaan worden of zoiets. Van horen zeggen!
En nu rusten en knuffelen, beste medicijn ter wereld 💖

gisteren
Bij ons enkel last gehad van Bexsero. En wij hadden dit vaccin gelukkig met een week uitgesteld omdat ons zoontje wat verhoging had. De afspraak zelf heb ik dan ingepland in de ochtend op een dag dat mijn partner van thuis uit werkte. En z’n 12 weken prikjes hebben we ingepland tijdens een weekje verlof dat mijn partner ging nemen. Zelfs zonder zelf ziek te zijn, maar door telkens de nachten alleen te doen ben ik sowieso al overdag niet 100% zoals ik zou willen zijn voor ons zoontje. Als er een kans is dat hij het moeilijk zal hebben, dan wil ik ook dat mijn partner echt beschikbaar is. Ik denk dat iedereen die de mogelijk heeft, dit liefst zo plant 😊

gisteren
Bij ons heeft de kinderarts zelf de vaccinatie eens verzet omdat Aurora hard aan het huilen en ontroostbaar was. Ze wou het haar niet aandoen 🙈 zeker niet als ze misschien op iets zat te broeden.
Dus dat kan echt geen kwaad, de volgende vaccinatie wordt dan ook gewoon opgeschoven zodat er zeker tijd genoeg tussen zit.
Daarnaast klinkt het als heftige dagen. En je kan pas goed voor je zoontje zorgen als je eerst goed voor jezelf zorgt. Dus je hebt in dit geval jullie beiden op de eerste plaats gezet lijkt mij.
Maar och, de schuldgevoelens ve mama (of ouder) tov een baby swingen vaak de pan uit he? Ik vind het dan ook vaak fijn hier bemoedigende, relativerende dingen te lezen, waardoor het terug wat makkelijker in perspectief te plaatsen is 😊

19 uur geleden
Natuurlijk is het te begrijpen dat je de sterke mama wil zijn. Je moet ook denken aan jezelf, je kindje voelt ook dat jij je niet goed voelt dus is het belangrijk om ook voor jezelf te zorgen. Je afspraak verzetten is geen enkel probleem je doet je best als je liever een andere keer gaat is dat helemaal niet erg.

8 uur geleden
Je doet dat goed Mama! ❤️ Hier ook de vaccin rotarix weekje opgeschoven. Mijn man is dan thuis. Ons zoontje is steeds ontroostbaar door die vaccins en reageert er meestal op. Ik ben es gezegd geweest dat wij als Mama de kachel zijn voor ons kindje. Vlak na de bevalling huilde ik veel…babyblues zeiden ze…ik was een echte stresskip, alles moest juist zijn en ik vergat mezelf. Ik at niet…sliep niet…waakte de hele tijd. Zo werkt het niet. Als de kachel brandt kan het warmte geven… dus ons zelf verzorgen is van belang om goed te kunnen zorgen voor onze baby. Jezelf opladen…niet twijfelen. Je doet alles met je moederhart. Je doet dit goed! ❤️