Hey!
Hoe lang duurt jullie middagdut?
Mijn dochter slaapt ontzettend graag en lang en ik moet haar na 3 uur wakker maken. Indien ze vroeger wakker is en ik haar uit bedje haal is ze erna niet te genieten en laat ze merken dat ze nog moe is. De middagdut is hier ook meteen nadat we opstaan. Ik vermoed dat ze ergens de middagdut koppelt aan ‘s nachts? ‘s nachts slaapt ze van 20u-3:30/4u en erna tot 7/8u.
Overdag zijn het vaak hazenslaapjes en is ze oververmoeid, vaak is ze én moe én honger dus moet ze nog eens langer wakker blijven om voeding te krijgen.
Methode van snuggles en dreams (boek) was hier geen succes aangezien ze graag langer slaapt. Ik heb het boek zachte nachten besteld op aanraden van veel mama’s en ik hoop dat hier betere tips in staan!
Alvast bedankt voor de tips!
Ik begrijp het niet zo goed. De middagdut is meteen nadat jullie opstaan en ze zou dit koppelen aan de nacht? Dan is dat geen middagdut? Of begrijp ik het verkeerd. Hier is onze dochter vandaag 12 weken en het zijn vooral hazenslaapjes overdag.
Hier is het middagdutje vanaf 11:30, soms 12:00 en hij slaapt 2 uurtjes zoiets. Maar dat lukt ook niet altijd hoor. Snap niet zo goed wat je bedoelt met 'de middagdut is meteen nadat we opstaan'? Dan is het toch logisch dat ze dat aan de nacht koppelt?