22 Reacties
2 maanden geleden
Mijn zoontje wordt binnen 2 dagen 1 jaar en morgen ben ik 14 weken zwanger. Wat wil zeggen dat mijn zoontje anderhalf zal zijn bij de geboorte van het tweede.
Wij wouden 2 kindjes snel op elkaar, bewust. Al dachten we niet dat het deze keer opnieuw van de eerste keer prijs zou zijn gezien mijn cyclus zo overhoop lag..
We weten dat het in het begin heel pittig zal worden, maar ze gaan op termijn zoveel aan elkaar hebben omdat ze zo weinig schelen.
Ik ken een aantal mensen uit mijn omgeving die er veel tijd tussen laten bewust en mensen die er bewust snel terug aan beginnen zoals ons. Pittig wordt het sowieso van 1 naar 2, je moet gewoon goed nadenken erover en zien wat je gevoel zegt.
2 maanden geleden
Reactie op lotje1994
Mijn zoontje wordt binnen 2 dagen 1 jaar en morgen ben ik 14 weken zwanger. ...
Proficiat! 😍
2 maanden geleden
Reactie op Kimberlyops
Mijn zoontje is vandaag 10 maanden & ben nu 14 weken zwanger😊
Proficiat 😍
vorige maand
Ik wil er max 2 jaar tussen, maar heb zo zwaar afgezien van die bevalling dat ik niet weet of mijn lichaam het alweer aan kan als ik over 3 maanden weer zwanger ben 🙈 mijn partner is nog altijd wat getraumatiseerd van de complicaties (en operatie) die ik gehad heb en staat er niet voor te springen helaas. Er zal dus wel wat meer tijd tussen zitten dan we (ik) zouden willen 🙈
vorige maand
Tussen onze eerste twee zat er 15 maanden, en tussen twee en drie op een week na twee jaar (13/12 en 20/12). Beide zwangerschappen waren een verrassing en dus niet gepland zo kort op elkaar. Het is zwaar, loodzwaar geweest, maar het wordt elke dag wat makkelijker. En ze hebben zo veel aan elkaar. Maar ik begrijp nu dat sommige ouders opnieuw voor een baby gaan als ze al een kind hebben van zes of zeven. Als je er meer tijd tussen laat, is het (denk ik) makkelijker voor jezelf (oudste kan meer helpen en je voelt je minder schuldig (?) dat je je aandacht moet delen) en de overgang verloopt mss makkelijker. Je bent fysiek en mentaal veel meer hersteld (normaalgezien) voor je weer in die periode duikt van extreem slaaptekort. Dat heb ik nooit gehad, ik ben al vier jaar zwaar oververmoeid (mede dankzij slechte slapers uiteraard en een autoimmuunziekte) en heb nooit een periode gehad waarin ik mij fysiek hersteld voelde. Plus ik heb wel het gevoel dat ik van de twee oudste veel heb gemist en nog mis doordat ze zo weinig schelen allemaal en ik mijn aandacht en tijd echt fel moest en moet verdelen. En mss van de oudste nu al dingen verwacht die ik anders nooit van een 4- of 2-jarige zou verwachten. Ik geniet nu 300% van de kleinste en alle evoluties die ze doormaakt, maar denk tegelijk: heb ik dit bij de andere twee ook zo bewust meegemaakt? En: als er meer tijd tussen was geweest, had ik dit bij elk van hen zo intens en zonder verdeelde aandacht kunnen beleven.
Maar het is zo mooi om hen samen te zien, ze zijn mijn wereld en ik kan het me niet anders voorstellen dan hoe het nu is.

vorige maand
Reactie op J DCorte
Tussen onze eerste twee zat er 15 maanden, en tussen twee en drie op een we ...

Maar nu begrijp ik dus beter dat iemand met een kind van zes, zeven,... opnieuw een baby wil. Even die volledige verbinding, cocon, rust (terwijl de oudste op school zit), dat klein babylijfje dat enkel jou nodig heeft en zich volledig aan je overgeeft en vice versa. Heerlijk. Bij mij is dat drie keer op vier jaar geweest en nu zal ik dat niet meer ervaren, helaas :-)
vorige maand
Reactie op Max80102
Ons zoontje en zijn broertje of zusje zullen 17 maanden verschillen. Het wa ...
Proficiat! 😍
vorige maand
Ik zou heel graag nu al zwanger zijn van een tweede, maar mijn lichaam moet eerst helemaal herstellen. Binnen 5 maand stop ik wel met het nemen van de minipil en dan zien we wel. Voor ons eerste zijn we zwanger geraakt via ICSI, voor de 2de dus waarschijnlijk ook.. maar wil eerst zien hoe mijn rug reageert op mijn maandstonden.
Heb een trombose gehad na de bevalling, nu een chronische aandoening genaamd MTS (heb hiervoor nu 2 stents) door de bevalling & als gevolg van de zwangerschap, bevalling (keizersnede) én trombose ook nog een lumbago waarvoor ik momenteel rugschool volg.
3 weken geleden
Bij mij zit er 3j tussen. Mijn zoontje is 4j en mijn dochter midden december 1j. Ik vind dit eigenlijk een hele goede leeftijd. Mijn zoontje kan helpen waar nodig, gaat naar school en dan heb ik tijd voor de dochter.
3 weken geleden
Reactie op jolien15
Ik ben ondertussen opnieuw zwanger (4w)🥰
Proficiat! 🥰
5 dagen geleden
Reactie op Laurah5
Ik zou heel graag nu al zwanger zijn van een tweede, maar mijn lichaam moet ...
Dat is heel wat!
Neem maar tijd om te herstellen.
Ik ben nu pas fysiek weer fitter en nu begonnen met lopen ikv. gezond gewicht.
De zwangerschap vond ik fysiek heel zwaar, wat ik precies pas nadien heel erg voelde in mijn lijf…. 🍀
5 dagen geleden
Wij zullen het houden bij 1 kindje. We zijn superblij met onze zoon 🪷✨
Mijn man is 62 en ik 40 - dat speelt zeker mee….
5 dagen geleden
Reactie op Sterrenmannetje
Dat is heel wat!
Neem maar tijd om te herstellen.
Ik ben nu pas fysiek wee ...
Doe ik zeker. Lopen kan ik zelfs nog niet, kan nu nog maar sinds een maandje terug iets normaler wandelen qua tempo, maar ook niet zo heel lang. Mijn linkerbeen voelt soms alsof hij 90kg weegt.
5 dagen geleden
Mijn zoontje is gisteren 13 maanden geworden en nu tien weekjes zwanger van ons 2de 🥰
5 dagen geleden
Reactie op November/decemberbaby
Mijn zoontje is gisteren 13 maanden geworden en nu tien weekjes zwanger van ...
Sorry haha 12 weken zwanger oeps!