14 Reacties
2 weken geleden
Hey!
Hier is dat ook nog 1-2 nachtvoedingen. Het is hardcore! 😅
Op mijn werk zeggen mijn collega’s ook: pas eens cold turkey toe. Snuggles and dreams past dat idd ook toe, maar ook afbouwen dacht ik (eens in het begin aangekocht, maar eigenlijk toch ons eigen gevoel gevolgd).
Wij blijven de nachtvoedingen op vraag geven. Afbouwens is hier geen optie, of de straat staat op stelten.
Cold turkey kunnen en willen we echt niet toepassen. 🙈
Ik denk eerder dat onze kindjes het nodig hebben. Bij ons drinkt hij zeker 3/4 van de fles uit. Ze gaan daar wel plots mee stoppen. Desondanks gaan we door met onze wallen. 😅❤️
Je doet dat goed, lieve Mama!
2 weken geleden
Hier ook nog meerdere borstvoedingen s nachts. Ik moet zeggen dat we beiden wel altijd snel weer inslapen, ik heb er daardoor niet echr zoveel last van.
Ik denk dat ik het gevoel zo hard ga missen wanneer t niet meer kan. Zolang ze me wil en nodig heeft snachts wil ik er proberen zijn. Cold turkey kan ik niet aan denk ik.
2 weken geleden
Vind dat persoonlijk niet zo een gepaste methode 🙈
Bij mijn zoontje eens water geprobeerd snachts of alleen tuutje geven maar hij bleef wenen en krijsen dus hier is dat geen optie 😋
Heb het maar geaccepteerd dat hij nog een fles of 2 wilt snachts 😅 samen slapen helpt hier wel dan ben je minder lang wakker ‘s nachts
2 weken geleden
Wij hebben rond 9 à 10 maanden afgebouwd. Ons kindje dronk 's nachts steevast 150, en we hebben per 3 nachten 30 ml minder aangeboden. Aan het eind van de rit sliep hij door 😅
Nu wordt hij af en toe nog wakker en als hij dan erg brult, wil ie ook melk en geven we dat gewoon, maar het is geen dagelijkse gewoonte meer.
2 weken geleden
Reactie op agez
Hoe troost je haar dan? Want dat is het probleem hier bij ons… enkel te tro ...
Om de 5 minuten kamertje binnen, doudou geven, even zingen en dan 5 minuten later weer. Bumba luisterverhalen werkte ook even. Waren lange nachten maar ging uiteindelijk wel snel. De eerste nacht 2 uur bezig geweest en de nacht erna was het al maar een half uur en deze nacht doorgeslapen 🙏 ik ben benieuwd naar de komende nachten
2 weken geleden
Ik ben persoonlijk tegen zulke methodes… laten huilen dan vallen ze wel vanzelf in slaap, geen melk geven dan vragen ze er niet meer achter… ikzelf geef ook nog steeds 2x in de nacht melk en ja het is zeer vermoeiend. Maar als mijn baby wakker wordt, wil het zeggen dat ze ee behoefte aan heeft. Of het nu uit hongergevoel is of uit gewoonte of voor troost, maakt niet uit ( voor mij) is voor iedereen anders natuurlijk
2 weken geleden
Reactie op SylviaC1983
Ik ben persoonlijk tegen zulke methodes… laten huilen dan vallen ze wel van ...
Ik vind dit ook niet zo een kindvriendelijke methode. Aan de andere kant snap ik het wel als je er bijna door zit als mama ..
Wij geven ook nog 2x in de nacht voeding, acceptatie helpt wel en ook samen slapen dan ben je minder lang wakker, ik werk voltijds dus ik weet hoe zwaar het kan zijn maar door samen te slapen is het haalbaar momenteel.
2 weken geleden
Ik legde een flesje water met een kleinere maat van speen in zijn bedje. Kwam hij wakker omdat hij dorst nam hij zelf dat flesje en dronk er wat van en viel weer in slaap