17 Reacties

4 dagen geleden
Gaat jullie kindje elke dag in bad?
Wij hebben niet echt een vast ritueel. Behalve verse pamper & slaapzak. Bij ons gaat ze maar 2 a 3 per week in bad. Soms breng ik ze rond 19u30-20u naar boven, soms blijft ze ook bij mij in de zetel tot rond 22u30-23u.. wij hebben over het algemeen wel goeie nachten

4 dagen geleden
Lijkt me een mythe, Leon (9weken) gaat slapen rond 10u30 - 11u30 & slaapt 8uur en half door馃槉

4 dagen geleden
Mijn zoontje is 11 weken
Rond 21 even opfrissen of badje, pyjama aan, flesje in zijn kamer met een klein lampje aan en rustig muziekje en dan rond 22u bed in. Wordt dan tussen 4 en 5u nog eens wakker voor een flesje en slaapt dan tot 8u. 馃┓
Dit varieerd uiteraard, sommige avonden is het om 23u pas in bed en soms is hij dan om 7u al wakker, waar hij zin in heeft 馃檲

4 dagen geleden
Ons zoontje is 13 weken & slaapt sinds een week of 8 door..
tot 2 weken terug ging hij mee met ons naar boven rond 22u - pyjamaatje aan, pampertje verversen, slaapzak aan & een laatste flesje.
Sinds 2 weken krijgt hij zijn laatste flesje rond 20u & gaat hij dan slapen..
Hij slaapt wel h茅el graag & komt wakker rond 8u! Zijn middagdutje duurt ook 2,5u.. je ziet hem zo genieten als ik hem in zijn slaapzakje leg!

4 dagen geleden
Hier gaat hij slapen tussen 19-20u afhankelijk van hoe de dag ging. Als hij toont dat hij moe is gaan we met hem naar boven om te ontprikkelen. pyjama, slaapzakje, druppeltjes en laatste flesje, boertje en dan in bedje. Hij slaapt tot rond 2u en dan tot rond 6u. Tis een vroege vogel 馃惁

3 dagen geleden
Mijn zoontje is 3 maand en vraag altijd tussen 21uur en 22uur zelf als ik hem vroeger er in leg.
Ik geef borstvoeding
Mijn avond ritueel is eten geven dan paar minuten ligt hij bij ons en begin ik met zijn pamper te verschonen en doe ik soort van cr猫me op zijn huid en dan wikkel ik hem in en geef hem een kusje en zeg slaapwel en maximum 15 later slaapt hij
Tenzy hij direct inslaap valt dan leg ik hem rustig in bed.
Ten laatste 22 uur slaapt hij dan vraagt hij rond 4 uur slaapt hij direct terug tot 7a8 uur en dan slaapt hij nog 1a2 uur zo tegen 10 uur begint zijn dag. Heel soms om 8 uur.

3 dagen geleden
Reactie op Leax
Ons zoontje is 13 weken & slaapt sinds een week of 8 door..
tot 2 weke ...
Wij zitten hier ongeveer in hetzelfde ritme. Voorlopig gaat ze met ons mee slapen om 22 u en krijgt dan ook haar laatste flesje en slaapt ze tot ongeveer 6 a 7 u 鈥榮 morgens. Nu merk ik dat ze de laatste week al wat vroeger naar boven wil. Maar hoe doen jullie dit dan met het laatste flesje ? Wordt hij dan in de nacht wakker of krijgt hij 1 flesje minder ?

3 dagen geleden
Reactie op katrienwe
Wij zitten hier ongeveer in hetzelfde ritme. Voorlopig gaat ze met ons mee ...
Heel toevallig is dit gekomen bij ons.. waren op restaurant en hij kwam pas rond 20u vragen om zijn fles.. is dan terug in slaap gevallen & hebben hem niet meer wakker gemaakt als we thuiskwamen en is zo blijven slapen tot 鈥榮 morgens 8u..
sindsdien telkens zo gedaan! Wel merkten we dat hij telkens rond 21u zelf in slaap viel en dat we hem moesten wakker maken rond 22u als we naar boven gingen en toen dronk hij nooit heel veel..

3 dagen geleden
Badje krijgt ze in de ochtend (2x per week, andere dagen opfrissen). Hier gaan we slapen rond 22u, voordien krijgt ze nog borstvoeding op de kamer (mama en papa kijken dan beneden nog een serietje). Ze wordt dan meestal wakker rond 4-5u - krijgt dan na het verversen weer de borst en slaapt dan tot 8u. Ik heb het gevoel dat ze overprikkeld en moe wordt in de vroege avond maar zelf nog zoekende om hoelaat en hoe we die avond willen afsluiten en haar te slapen leggen boven. Vanaf morgen gaan we haar na het eten proberen te wassen en dan in bed te steken rond 20u30. Fingers crossed!