12 Reacties

Ik mag max 10/12. Ik zit nu aan -2kg.

2 dagen geleden

Wie stelt het maximaal gewicht op? 😅 Nog nooit van gehoord.

2 dagen geleden

Reactie op Babycoming2026

Wie stelt het maximaal gewicht op? 😅 Nog nooit van gehoord.
Normaal krijg je dat te horen tijdens het eerste gesprek met de vroedvrouw/gynaecoloog. Dit wordt berekend op basis van je lengte en gewicht (bmi)

2 dagen geleden

Reactie op VeerkrachtigeSering193994

Ik mag max 10/12. Ik zit nu aan -2kg.
Oei, heel misselijk?

2 dagen geleden

Reactie op Els312941

Normaal krijg je dat te horen tijdens het eerste gesprek met de vroedvrouw/ ...
Ik heb daar ook nog niks van gehoord

2 dagen geleden

Reactie op Els312941

Normaal krijg je dat te horen tijdens het eerste gesprek met de vroedvrouw/ ...
Woon je misschien in NL? Hier in Vlaanderen heb ik dat nooit gehoord.

2 dagen geleden

Reactie op Babycoming2026

Woon je misschien in NL? Hier in Vlaanderen heb ik dat nooit gehoord.
Nee, ik woon in Vlaanderen

2 dagen geleden

Ook nog nooit van gehoord en heb al 2 consulten gehad 🙈 ik zit nog steeds op -1kg en ben bijna 12 weken

2 dagen geleden

Reactie op Els312941

Nee, ik woon in Vlaanderen
Oh vreemd! Wel werd er een berekening van mijn BMI gemaakt om te kijken of er een dubbele suikertest nodig is. Is standaard vanaf bmi 25 dacht ik

gisteren

Volgens mijn gewicht mag ik ook maar 10 a 12 kg bijkomen deze zwangerschap. Geen idee hoe ik dat onder controle ga houden 😅 Voorlopig 1kg bijgekomen nu bijna 12 weken
Dit is hoe mijn gynaecoloog werkt
Mijn gynaecoloog vraagt gewoon steeds men start gewicht. En dan denk ik dat ze het een beetje op gevoel volgt. Zo lang je niet ineen mega veel bijkomt gaat ze er ook niets van zeggen. Eender wat je start gewicht is moet je niet voor 2 eten. En als je zwaarder staat ga je normaal sowieso minder aankomen tijden de zwangerschap. Allemaal een natuurlijk proces. Behalve als je jezelf compleet laat gaan natuurlijk… Vorige zwangerschap 10 kg bijgekomen. Dat was de richtlijn. Zonder er te veel op te focussen ma wel rekening mee houden dat ik me niet mocht laten gaan. Heb wel een beetje overgewicht. 2 de zwangerschap sta ik nu op 11 weken -1kg .