8 Reacties
vorige week
Bouwt zich geleidelijk aan op. Zeker niet forceren want ze zal last hebben van haar buikje en je zal zeker minder slapen dan. Hier is ze nu sinds bijna 2 maand naar flesje. En is ze nu sinds kort van 120 naar 150+5, moet wel zeggen dat we voorlopig van de nan pro complete op de sinergity zitten die minder dik is dus kan daaraan liggen ook.
vorige week
Is wat zoeken inderdaad. Belangrijk is dat je kijkt naar het gewicht van je kindje. Ik heb ook eentje van 5 maanden en bij de overstap van borst naar fles heb ik nan evolia gebruikt. Dat ging goed maar vraagt inderdaad wel wat aanpassing van de darmen. Ondertussen gebruiken we nan complete. Ik heb een tijd 4x210 en ‘s nachts 1x180 gegeven. Nu met de crèche is er een voedingsmoment bijgekomen omdat we vroeger uit bed moeten. Dus krijgt hij ‘s nachts en ‘s morgens en in de voormiddag 150 (3 flesjes dus in totaal), vanaf de middag max 2 flesjes 180 en ‘s avonds eentje van 210. Tis altijd wat zoeken naar welke hoeveelheid past voor jouw kindje :)
vorige week
Mijn vroedvrouw zei me dat die richtlijnen op de doos wat overdreven zijn, want hoe meer je baby drinkt, hoe sneller de pot uit is en je een nieuwe koopt (marketingstrategie). Ik stap binnenkort ook over op flesvoeding en ben niet van plan om zoveel te geven. Mn kleine drinkt ook nog een 7 à 8 keer aan de borst en als ze een afgekolfd flesje krijgt is het ook maar 95ml. Misschien eens beginnen met weinig en zien of ze daarmee verzadigd is of niet? Ze raden wel aan met de kleinste speen zodat hun zuigbehoefte ook bevredigd wordt. Grotere hoeveelheden betekend spijtig genoeg ook niet doorslapen tijdens de nacht. Succes alvast 🫶🏻
6 dagen geleden
Mn baby drinkt ook nog 7 flesjes per 24u hoor. Om de drie uur eentje. ´s nachts is er gelukkig iets meer spatie tussen. Die richtlijnen mag je echt laten varen, een baby drinkt ook de ene dag meer dan de andere. Ik reken persoonlijk gewoon dat hij om de drie u eet, omdat ik merk dat hij dat ook echt vraagt op die tijdstippen. Voeden op vraag zou ik doen, tenzij je echt je echt merkt dat het allemaal niet loopt en je om welke reden dan ook vind dat minder voedingen nodig zijn. Met dat ze ouder worden en meer vaste voeding gaan ze ook minder flesjes nodig hebben op termijn.
6 dagen geleden
Reactie op DoordachteHemel591357
Mn baby drinkt ook nog 7 flesjes per 24u hoor. Om de drie uur eentje. ´s na ...
En op de crèche voeden ze ook nog op vraag! 😇 dus das super onregelmatig. Maar wel fijn dat hij lekker kan eten hoe hij zelf wil, meer of minder naargelang zijn behoefte