14 Reacties

3 dagen geleden

Mijn dochtertje wordt volgende week 5 maanden trouwens 😊

3 dagen geleden

Ik heb wel iets van slaap training geprobeerd, omdat m’n rug kraakte onder het draagzak leven voor de dutjes 😅. Ik ben ook absoluut geen voorstander van huil methodes, dus heb die pick up/ out down methode gekozen. Intensief, maar heeft wel geholpen voor ons 🤭. Dit wilt dus zeggen: wakker in bedje leggen en daar in slaap helpen. Gaat hij over zijn toeren, pak je hem terug op en kalmeer je hem in je armen tot hij weer kalm is, en dan leg je hem opnieuw neer. Ik nam in het begin bijvoorbeeld 1 dutje waarbij ik dit oefende, en deed de andere 2 dutjes wel nog in de draagzak, zodat hij ook zeker zijn uren geslapen had. Nu leg ik die wakker in bed en draait die zich om en gaat die slapen😂. Lukt het hem niet, kijkt hij in de monitor en roept hij eens kort. Hij heeft duidelijk geleerd dat ondanks dat hij alleen in zijn bedje ligt, mama ALTIJD komt als hij het vraagt ❤️

3 dagen geleden

Ik heb de snuggels en dreams methode ook gelezen. Heb de troostmethode 3 nachten geprobeerd en tutje afgepakt. Het gehuil ging door merg en been. Hij was er duidelijk nog niet klaar voor, hij bleef huilen ook als ik kwam ingrijpen. Na 3 nachten zijn onze eigen gevoel terug gaan volgen. Strak slaap en voedingschema maar niet in slaap laten huilen. We lieten hem toen slapend in de arm worden en legde hem nog half wakker in bed. Snachts waren we soms 30-45 min bezig met hem opnieuw in slaap te krijgen. Hebben na 3 weken terug een tutje gegeven. Sindsdien gaan de dutjes veel vlotter. Hij ligt wakker in bed met tut in. Draait en mompelt soms wat maar valt zelf in slaap. Snacht is het 2-4 keer eruit om effe een tut terug te geven (we zijn dan max 5min uit bed) We zijn ermee gestart toen hij 4 maanden was. Nu is hij 5,5 maand. Bij ons heeft een schema en voorspelbaarheid heel veel gedaan.
Ik zat ook met gelijkaardige situatie. Gecontroleerde huilmethode overwogen maar uiteindelijk niet toegepast aangezien ik mijn zoontje echt niet kan horen wenen. Hij is nu 5 maanden en ondertussen gaat inslapen goed. Soms valt hij volledig zonder hulpmiddel in slaap maar vaak tutje nodig. Sommige nachten ook al gevloekt op die tut maar uiteindelijk werkt het vooral heel goed om mee in slaap te vallen. Wij zijn echt blijven consistent zelfde stappen voor het in bed leggen blijven toepassen en uiteindelijk ging het vanzelf beter. Ik veronderstel dat je dit al vaak hebt gelezen, maar hier heeft het uiteindelijk gewerkt. Ik spreek wel echt van 2 maand blijven proberen en volhouden. Ik gebruik wakkertijd als leidraad doorheen de dag. Tot 5 maanden max 2h wakker, nu al eens langer tot 2h30. Succes!

3 dagen geleden

Reactie op Nacho96

Ik heb wel iets van slaap training geprobeerd, omdat m’n rug kraakte onder ...
Hoe lang probeerde je dan voor een dutje? Ik heb het gevoel dat ik dan heel lang kan doorgaan. Het is nogal een temperamentvol meisje 😊

3 dagen geleden

Reactie op GV661203

Hoe lang probeerde je dan voor een dutje? Ik heb het gevoel dat ik dan heel ...
Een beetje op gevoel denk ik. Als ik er hem bijvoorbeeld 2-3x had uitgehaald en teruggelegd nam ik mezelf voor ‘volgende keer neem ik draagzak’. Zelfs al ‘lukt’ het dutje niet, het proberen is ook een leermoment voor hen!

3 dagen geleden

We hebbe vaste routine aangebracht sinds ze 14weken was. Ze slaapt sinds toen hele nacht door

3 dagen geleden

Reactie op Nacho96

Een beetje op gevoel denk ik. Als ik er hem bijvoorbeeld 2-3x had uitgehaal ...
Ja dat is waar, ik was er in november mee begonnen maar toen heeft ze een ziekenhuisopname gehad en sindsdien alles weer bij af. Intussen gaat ze naar de onthaalmoeder en daar slaapt ze wel gewoon zelfstandig in een bedje. Wel met wat jammeren voor ze in slaapt valt. Helaas heb ik dus nu maar 3 dagen per week om terug te oefenen. Maar ga er toch wat werk van maken. 😊 Merci voor je input!

3 dagen geleden

Reactie op GekwalificeerdeSchat613880

Ik zat ook met gelijkaardige situatie. Gecontroleerde huilmethode overwogen ...
Ja ik kan mijn dochtertje ook niet horen huilen. Ze was de eerste 3 maanden echt een huilbaby’tje dus mijn lichaam reageert er echt nog heel intens op! 😓 Helaas neemt ze ook geen tutje dus dat kunnen we niet gebruiken 😅

2 dagen geleden

https://m.youtube.com/shorts/EuG6RLzuFx0 Het wordt vaak heel erg voor gesteld als 2 uitersten. Alsof slaaptraining betekent dat je je kind aan zijn lot overlaat. En als je geen slaaptraining doet ben je constant aandachtig voor de noden van je kind. Ik denk dat we allemaal goede ouders zijn en los van de keuze om te ‘trainen’ of niet, dat we aap goed als we kunnen op onze babies afgestemd zijn. En de baby voelt dat ook 🩷

2 dagen geleden

Reactie op DoordachteHemel591357

https://m.youtube.com/shorts/EuG6RLzuFx0 Het wordt vaak heel erg voor gest ...
‘Aap’ = zo

2 dagen geleden

Hier hebben we geen vaste methode uitgeprobeerd. Wel gelet op bedtijd, tussen 19h en 7u in de kamer blijven. Voor het slapengaan wat extra aandacht, verversen, zingen, tot rust komen. Dan wegleggen in zijn bedje. En bij m’n zoontje is het vaak even huilen voor hij in slaap valt. In het begin zette ik daar een timer op. Nu is dat meer op gevoel, ik hoor aan zijn huiltje als hij meer nodig heeft. Ik grijp dus in als nodig. En laat hem niet langer wenen dan mijn gevoel toelaat. Meestal die valt die wel vanzelf in slaap. Je moet vooral niks forceren als je voelt dat het niet gaat voor jou. Maar voel je omgekeerd ook niet slecht als je toch kiest voor die methodes omdat je voelt dat het nodig is voor jou en je gezin. Ik geloof echt dat je kan slaap trainen en toch een hechte mooie band hebben. Mijn zusje heeft een dochter van nu 3 jaar, zij zijn 2 handen op 1 buik. Als baby ook wat slaaptraining gedaan. Ik zie gewoon dat mijn nichtje super gelukkig is en alle liefde krijgt.

2 dagen geleden

Reactie op DoordachteHemel591357

Hier hebben we geen vaste methode uitgeprobeerd. Wel gelet op bedtijd, tuss ...
Dankjewel voor deze warme reactie!
Ik heb ook via het boek van snuggles and dreams een methode toegepast namelijk het gecontroleerd huilen. Dit deden we op 3,5 maand en namen ook ineens de tut af. Bij ons werkte het op 3 dagen. Het eerste geween gaat door merg en been, maar als ik zie dat ze zo snel zelfstandig in slaap kon vallen ben ik er wel blij mee dat we dit gedaan hebben. Ze is intussen 5 maand slaapt wel enkel nog hazenslaapjes overdag.