14 Reacties

2 dagen geleden

Ik volg - hier hetzelfde! Waarom zegt K&G dat je best kan afbouwen als ik dat mag vragen?

2 dagen geleden

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik had 2-3 voedingen tijdens de borstvoeding en nu 1 nachtvoeding met flesvoeding. Ik heb dit ‘afgebouwd’ omdat ik merkte dat mijn zoontje eigenlijk niet echt efficiënt dronk als ik hem meteen aanlegde. Het eerste wakker moment probeerde ik hem te troosten en dan werd hij 2u later opnieuw wakker (echt honger) en dronk hij wel efficiënter. Zo ging ik met borstvoeding naar 1 voeding. Ik ben hierna pas gewisseld naar flesjes dus heb dat ritme gewoon overgenomen ☺️. Ik zorg wel dat zijn nacht flesje zijn kleinste flesje is, gewoon voldoende om door te slapen zeg maar.

2 dagen geleden

Reactie op Nacho96

Geef je borstvoeding of flesvoeding? Ik had 2-3 voedingen tijdens de bors ...
Flesvoeding

2 dagen geleden

Reactie op Browniie

Flesvoeding
2 voedingen vind ik nu niet per se uitzonderlijk… wat je zou kunnen proberen is of hij te troosten is tijdens zijn eerste wakker moment, om zo naar een gemiddelde te komen ten midden de nacht. Hier ook nog 1 nacht voeding hoor, maar die ligt rond 2-3u en daarmee trekt hij het wel tot ‘s morgens ☺️

2 dagen geleden

Reactie op Browniie

Dit bericht is verwijderd
Mmmh... ik heb wel de indruk dat mijn dochtertje echt honger heeft... ze drinkt in de nacht meer als overdag ... Ik heb vanavond een afspraak bij K&G ... Ik ben benieuwd...

2 dagen geleden

Reactie op Bouletje

Ik volg - hier hetzelfde! Waarom zegt K&G dat je best kan afbouwen als ...
Omdat hij het blijkbaar uit gewoonte doet en niet omdat hij echt honger heeft (hij drinkt wel alles op?)

2 dagen geleden

Reactie op Bouletje

Mmmh... ik heb wel de indruk dat mijn dochtertje echt honger heeft... ze dr ...
Dan moet je opletten dat ze haar ritme niet keert🙃. Niet evident natuurlijk!

2 dagen geleden

Reactie op Nacho96

2 voedingen vind ik nu niet per se uitzonderlijk… wat je zou kunnen probere ...
Ik ga deze nacht eens proberen, alvast bedankt

2 dagen geleden

Reactie op Bouletje

Mmmh... ik heb wel de indruk dat mijn dochtertje echt honger heeft... ze dr ...
Ben benieuwd wat ze bij u gaan zeggen..

2 dagen geleden

Reactie op Nacho96

Dan moet je opletten dat ze haar ritme niet keert🙃. Niet evident natuurlij ...
Ja vind het heel lastig. Ik bied overdag echt vaak flesjes aan maar ze drinkt niet meer dan 90 - 120. Maar in de nacht drinkt ze 2 keer 150 in 1 teug leeg. Verder slaapt ze wel heel goed. Hoe zou ik dit kunnen vermijden ?

2 dagen geleden

Ik volg mijn kindje hierin en wil de nachtvoedingen nog niet afbouwen. De papa is daar al lang voor aan het pleiten, maar ik hoor aan het huilen van mijn kindje of het echt honger heeft, en wanneer het ‘krijst’ is dat echt wel nodig dat die drinkt. Gaat ook alles leegdrinken in 1 teug. Niet afgeleid idd zoals overdag. Misschien zien jullie wel water over het hoofd, overdag krijgen ze ook vaste voeding en fruitpap, dus drinken ze misschien wat minder melk …. Kreeg wel als tip van KDV om ‘s avonds nog wat vaste voeding te geven. Ga dat alvast proberen

2 dagen geleden

Reactie op DoordachteHemel591357

Ik volg mijn kindje hierin en wil de nachtvoedingen nog niet afbouwen. De p ...
op zich niks mis met afbouwen als je merkt dat het echt ‘gewoonte’ is en niet van de honger. Recent had mn kindje een spurtje, merkte het aan de kledingmaat en ook nieuwe vaardigheden, op die momenten vraagt hij dus s’ nachts meer voeding.

2 dagen geleden

We hebben ooit geprobeerd af te bouwen, omdat mijn vriend dat wilde. Toen lukte het wel met telkens per 2 dagen 30 ml minder melk geven. Dat lukte bvb om van 150 te zakken tot 90, vanaf dat punt kreeg mijn zoontje het moeilijk en begon hij echt te krijsen om meer. Stapsgewijs afbouwen kan dus wel. Je kan ook proberen te wachten, bvb als die wakker wordt om 4u, en dan de voeding uitstellen zo lang als je kan. Als je kindje dat toelaat. Je zit wel goed nu met 2 nachtvoedingen denk ik, in vgl met de middenmoot.