25 Reacties

vorige week

Misschien heel dom maar heb je al eens een grotere speen geprobeerd. Wij hebben het ook gehad met ons zoontje en een grotere speen was de oplossing. Nu weten we als hij terug zo een gedrag heeft dat we een speen groter moeten nemen.

vorige week

Reactie op Laura1997_

Misschien heel dom maar heb je al eens een grotere speen geprobeerd. Wij he ...
Hoi Laura, bedsnkt voor je reactie alvast. Alle tips zijn welkom! En ja dat hebben we geprobeerd. Ze vertoont dan wat gelijkaardig gedrag alleen dat ze zich dan ook verslikt soms. Dus ik denk dat het dan nog wat te vroeg is? Of moeten we het enkele dagen proberen? Op sommige momenten (vb ‘s nachts) denk ik wel dat het beter zou gaan met snellere speen, omdat ze dan reflexmatiger drinkt. Overdag raakt ze er precies overstuur door.

vorige week

Reactie op Carolientje123

Hoi Laura, bedsnkt voor je reactie alvast. Alle tips zijn welkom! En ja dat ...
Wel ik had het ook eerst eens geprobeerd en dan was het idd ook te vroeg omdat hij zich verslikte. Een paar dagen later werkte die speen perfect 🤷‍♀️
Ik herken wel wat dingen die je benoemt. Het snel afgeleid zijn, niet in de armen willen drinken, spelen met de speen en hoofdje wegdraaien. Bij ons hielp het heel erg om een speen groter te nemen. Al bleef hij wel afgeleid. Ik zet hem nu in een ‘zeteltje’ dat ik maak met mijn benen en laat hem tijdens het drinken naar tv kijken. Dan ligt zijn focus daar en draait hij niet meer met zijn hoofdje. Algemeen heb ik ook de indruk dat ons zoontje liever vaste voeding eet dan melk drinkt

Hoi Laura, bedsnkt voor je reactie alvast. Alle tips zijn welkom! En ja dat ...
Het helpt om je fles zo horizontaal mogelijk te houden. Dan is de toestroom niet zo snel. Af en toe pauzeren werkt ook. Hier duurde het ook een paar dagen eer hij gewend was aan een grotere speen

vorige week

​Hoi! Heel herkenbaar hoor. Ons zoontje van 22 weken is ook altijd een slechte drinker geweest. Het blijft hier soms nog steeds een strijd, maar het is wel verbeterd na tips van onze logopediste. ​Het doel bij ons was om het flesje zoveel mogelijk in een 'reflexmatige staat' aan te bieden, omdat het dan vaak makkelijker gaat (precies wat jij ook merkt in de nacht). Misschien heb je iets aan de dingen die wij doen: om in die reflexmatige staat te komen en de reflexen te stimuleren: ​Omgeving: Het flesje in een donkere kamer geven en gebruikmaken van een wikkeldoek voor geborgenheid. Ook witte ruis opzetten helpt hier vaak goed om hem rustig te krijgen. ​Timing: Het flesje aanbieden wanneer ze al een beetje moe is. ​Temperatuur: De melk net wat warmer maken dan lichaamstemperatuur en eventueel het speentje zelf ook even voorverwarmen onder warm water. ​Techniek: Voordat je het flesje geeft even over de wang wrijven (tepelzoekreflex) en bij het aanbieden het puntje van de speen tegen het gehemelte laten komen (zuigreflex). ​Afleiding: Soms helpt het juist om haar wat af te leiden met een speeltje of door zachtjes tegen haar te babbelen. Hopelijk zit er iets tussen dat voor jullie werkt!🍀

vorige week

Reactie op Laura1997_

Wel ik had het ook eerst eens geprobeerd en dan was het idd ook te vroeg om ...
Dag Laura, ik zal het vanaf morgen proberen!

vorige week

Reactie op DankbareVogel086897

Ik herken wel wat dingen die je benoemt. Het snel afgeleid zijn, niet in de ...
Ja dat klopt bij ons ook wel. Ze eet liever vaste voeding dan melk. Ze eet een 80-100 gram puree per dag. Daarna drinkt ze soms (niet altijd) gek genoeg wel een flesje van 90 ml. Ik heb de grotere speen liggen gezin ik ze al paar keer getest heb dus zal morgen even ganse dag doorzetten om te zien of dat beter is. Bedankt voor je reactie!

vorige week

Reactie op BlijdeTulp110127

​Hoi! Heel herkenbaar hoor. Ons zoontje van 22 weken is ook altijd een slec ...
Bedankt voor je reactie! Het doet al deugd om te lezen dat we niet alleen zijn. Omgeving: ga je dan naar een donkere kamer speciaal voor de fles en nadien weer in de ‘speelruimte’ of leg je hem nadien dan in bed? Van een wikkeldoek wordt ze tamelijk hysterisch. Timing: vlak voor een dutje dan? Elk dutje of laat je bepaald aantal uren tussen? Geef je volgens een schema op bepaalde tijdstippen of wacht je op hongersignalen? De rest ga ik ook zeker proberen. Bedankt!

vorige week

Bedankt voor je reactie! Het doet al deugd om te lezen dat we niet alleen z ...
Wat de locatie betreft geef ik de fles eigenlijk altijd in een donkere kamer en breng ik hem nadien niet meer terug naar de speelkamer of woonkamer, omdat ik er altijd voor zorg dat de fles vlak voor zijn bedtijd is. Dit geldt bij ons voor elk flesje, dus 's ochtends staan we op, doen we een schone luier en is het even spelen en knuffelen, maar vlak voor het volgende slaapje krijgt hij de fles in het donker en leg ik hem direct in bed. We hebben namelijk gemerkt dat hij veel beter drinkt als hij al wat moe is en hij valt zo achteraf ook makkelijker in slaap, want slapen is bij ons ook wel een dingetje. Wij geven de fles telkens om de 4 uur omdat ons manneke zelf geen hongersignalen geeft. Hopelijk heb je hier iets aan, veel succes en je doet het goed mama!

vorige week

Ik lees nergens in je verhaal iets van reflux, maar ik neem aan dat hier ook naar gekeken is? Bij erge reflux kan het drinken pijn doen en willen ze vaak ook niet meer. Eet ze de vaste voeding wel vlot?
Jouw verhaal leest echt als het onze. Ons zoontje van 21w heeft ongeveer dezelfde weg afgelegd. De laatste 2 weken krijst hij echter ook af en toe tussen voedingen door. Hier intussen vermoeden van verborgen reflux en Novalac Integral + aan het proberen sinds woensdagavond. Dus nu hopen dat we eindelijk een oplossing gevonden hebben 🤞🏻

​Hoi! Heel herkenbaar hoor. Ons zoontje van 22 weken is ook altijd een slec ...
Wauw, heel fijn om te lezen dat dit voor jullie werkt! Vrees dat dit helaas niet haalbaar is voor kindjes die naar de crèche gaan…

6 dagen geleden

Wat de locatie betreft geef ik de fles eigenlijk altijd in een donkere kame ...
Bedankt voor je reactie. We hebben het wat getest vandaag maar ze wil weer absoluut niet. En als we ze afleiden, komt het er terug uit :-(. Met de snelle speen krijste ze. Ik weet niet meer wat doen. Ze dronk om 01:00 120cc goed op, dan om 07:00 65cc en 08:00 75cc en dan tot 13uur niks, en als we het aanbieden wil ze niet. Nu net ook nog eens geprobeerd en ze dronk maar 30cc.

6 dagen geleden

Reactie op GetalenteerdeZonsverduistering343441

Jouw verhaal leest echt als het onze. Ons zoontje van 21w heeft ongeveer de ...
Ik hoop het ook voor jullie. Had hij nog andere symptomen?

6 dagen geleden

Reactie op Rabarbara

Ik lees nergens in je verhaal iets van reflux, maar ik neem aan dat hier oo ...
We hebben geen objectieve meting gedaan zoals ph metrie omdat de kinderarts dit niet vermoedt. Ze sliep ook redelijk goed en af en toe zelfs al bijna door. Maar we hebben paar weken terug samen met de aminozuurvoeding Puramino langer dan 7 dagen Omeprazole gekregen. Dat hielp niet tegen het wenen toen (integendeel) ze kreeg er krampen van. Nu weent ze niet echt meer maar wil ze gewoon niet…

Ik hoop het ook voor jullie. Had hij nog andere symptomen?
Onrustig drinken is het belangrijkste symptoom, maar we merkten de laatste paar weken ook wel dat hij steeds minder op zijn gemak was, geen enkele houding was nog goed (neerliggen, op schoot zitten, etc). Dan zat hij een hele tijd te krioelen, “gooide” zichzelf naar achteren/trok zijn rug helemaal hol (ook zonder echt te wenen).

We hebben geen objectieve meting gedaan zoals ph metrie omdat de kinderarts ...
Wij hebben ook omeprazole geprobeerd en stopgezet door krampen. Kinderarts heeft voorgesteld ph metrie te doen als de Novalac integral + geen beterschap zou geven.

5 dagen geleden

Reactie op GetalenteerdeZonsverduistering343441

Onrustig drinken is het belangrijkste symptoom, maar we merkten de laatste ...
Misschien moeten we die PH metrie dan toch maar eens doen. Vanaf deze nacht was het weer met wenen. Ze heeft nog geen 100 binnen vandaag. Tussendoor kan ze wel lachen en ze ligt graag op haar rug, maar ze klaagt ook veel. Het is haar snel te veel precies. Weet echt niet wat er scheelt. Ik heb al gedacht misschien middenrif dat vast zit of zo… het is terug zoals paar weken geleden nu, wenen tijdens elke voeding. Bij provocatie van koemelkeiwitallergie zou ze toch na 14dagen al symptomen moeten getoond hebben? Dat is toch niet mogelijk dat die symptomen pas na 16 dagen komen. Mijn gedachten stoppen niet meer. 😑

Misschien moeten we die PH metrie dan toch maar eens doen. Vanaf deze nacht ...
Of eens overleggen met kinderarts of je dikkere melk kan proberen? Zo kan je misschien een ziekenhuisbezoek vermijden