11 Reacties
4 dagen geleden
Hier komt het ook voor dat hij eens 1u of langer wakker is ´s nachts. Ik las dat dit ook met groeispurten te maken kan hebben. Los daarvan is hij regelmatig ook eens een halfuurtje wakker na een voeding. Heeft precies nodig zichzelf wat moe te maken dan… ik laat hem dan rondkruipen in zijn bedje. Als hij alles heeft wat nodig is, knuffelen, voeden, verversen. Dan gaan we wel de kamer uit en laten hem zelfstandig in slaap vallen. Dat lukt nu redelijk goed.
4 dagen geleden
Wat je beschrijft qua dutjes overdag lijkt me niet overdreven. Wakkertijd is hier ook rond de 2u.
4 dagen geleden
Onze dochter is nu 23,5 week. Slaap overdag is een regelrechte ramp. Ik mag blij zijn met elke dut 30 min. Heeeel uitzonderlijk slaapt ze de eerste dut 1u maar das heeel uitzonderlijk. Wordt nog 3x snachts wakker om te eten en minstens ene keer zit daar ook bij dat ze een uur wakker ligt in bed. Dus aan te veel slaap kan het zeker niet liggen 😅
4 dagen geleden
De slaap overdag lijkt wel goed! Hier ook 1u VM, middagdut van 2u en dan nog een powernapje voor bedtijd. Bedtijd valt hier rond 18u30. Hoe laat is je bedtijd? En wanneer valt het powernapje?
2 dagen geleden
Hier hetzelfde probleem. Ook een uur of langer klaar wakker in de nacht meestal rond 5u. Het probleem is als ze dan nog in slaapt valt is dat tegen half 7 7 uur als ze er eigenlijk uit moet. Die dutjes van je kindje lijken prima. Hier gaat het om 3 of 4 hazenslaapjes van max 30 min per dag.
2 dagen geleden
Mijn dochter is bijna 24 weken. Overdag alleen slapen is meestal een ramp. Valt zelfstandig in slaap maar is ook na 30 min wakker. Ga ik mee met haar dutten en kan ze op mij slapen slaapt ze wel langere blokken. In de nacht komt ze de laatste week weer elke 2u met ook minstens 1u wakker en brabbelen. Ze gaat hier altijd slapen tussen 19u - 20u. Wakkertijden zijn hier ook max 2-2,5u
2 dagen geleden
Reactie op SparklesandSmiles
De slaap overdag lijkt wel goed! Hier ook 1u VM, middagdut van 2u en dan no ...
Dat powernapje komt er niet steeds van. Enkel als we merken dat ze doodop is als ze thuiskomt van de dagmoeder maar het bijlage nog geen bedtijd is. Soms is het een kwartiertje tussen 17:30 en 18:00. Bedtijd is om tussen 18:30 en 18:45, tegen 19:00 ten laatste ligt ze in bed. Maar ze heeft dat ook nodig, ik kan niet langer rekken.
gisteren
Reactie op Ev 95
Hoelaat staat jullie kindje op? Ik ben ook al een tijdje aant twijfelen om ...
In de week moet ze opstaan tussen 6:30 en 6:45. In het weekend laten we haar slapen als ze dan nog slaapt maar we laten haar bijvoorbeeld geen twee uur langer slapen. Dit om te vermijden dat we in de ‘problemen’ komen met haar voedingen of haar bedtijd.
gisteren
Reactie op OntspannenMaan630401
In de week moet ze opstaan tussen 6:30 en 6:45. In het weekend laten we haa ...
Ahja oke ;d ja ik werk zelf in shiften en voorlopig gaat ze nog niet naar de creche dus ze hoeft er op zich niet echt op een bepaald uur uit. Nu wordt ze ergens tussen 7 en 8 wakker. Als ze straks naar de creche gaat gaan gaat ze mee met mij moeten qua uren. Dus als ik vroege heb ga ik haar tussen 5u30 en 6u uit bed moeten halen al en als ik late heb kan ze op zich slapen tot ze wakker wordt. Maar ze gaat dus geen ritme hebben ðŸ«
9 uur geleden
Reactie op Ev 95
Hoelaat staat jullie kindje op? Ik ben ook al een tijdje aant twijfelen om ...
Hier om 7u ga ik er uit, maar ze is meestal wel al wakker en dan maak ik me snel klaar. Tegen 7u10 haal ik haar dan uit. Ze slaapt beter als we haar vroeger in bed leggen, raar he. Had er ook schrik voor, maar tis omgekeerd dus!