4 Reacties

2 dagen geleden

Wij vieren nieuwjaar thuis met vrienden zodat als het niet zou gaan een van ons met ons zoontje naar boven kan. Op kerstdag gaan we naar mijn zus maar daar begint het feest al kort na de middag zodat alle kinderen op tijd in hun bedje kunnen. We gaan ook 1x op restaurant waar ik wel een beetje stress voor heb. Ze hebben pas om 19u gereserveerd en normaal gaat ons zoontje om 21u slapen dus ik heb al wel gezegd dat als het niet lukt ik naar huis ga met hem.

2 dagen geleden

Ja, ik zie er al een tijdje enorm tegenop! Wij hebben met kerst 4 feesten op 5 dagen en dan nog 2 met nieuwjaar, met een dochter van 2 en een zoon van nu 4 maanden. Dat is gewoon te veel, zowel voor mezelf als voor de kinderen. Probleem is dat de feesten die het gemakkelijkste af te zeggen zijn, zijn ook de rustigere feesten waar ik het meest van geniet. En de drukke feesten zijn het belangrijkst voor mijn man en die overslaan ligt bij hem ook moeilijk...

2 dagen geleden

Op kerstavond komen mijn ouders bij ons op kerstdag gaan we naar de zus van mijn vriend en op oudejaarsavond gaan we bij mijn schoonouders en blijven voor af te tellen van oud naar nieuw maar bij mijn schoonouders is er wel een park

2 dagen geleden

Hier ook drie kerstfeesten achter elkaar… hebben wel gevraagd 2x te starten al om 4u en 1x ‘s middags (ambetant om die ‘zager’ te zijn maar ja 😬). Het is steeds bij mensen thuis dus wij nemen het reisbedje mee en gaan op tijd naar huis. Er is gewoon geen plezier aan om er te zitten met een oververmoeid kind… zowel voor jezelf niet als voor de anderen. Wij hebben besloten op nieuwjaar onder ons thuis te blijven ipv met vrienden te vieren. We verhuizen 20december naar onze nieuwe woonst na een jaar verbouwen (in combo met een nieuwe baby🫠) dus zijn op zoek naar wat rust. Mijn motto sinds een kind is: ‘bang zijn voor iets maar het toch gewoon doen’. Vaak voelen dingen heeeel eng vooraf vind ik (de bus nemen met haar, op bezoek gaan bij vrienden, de eerste keer supermarkt met haar,…), maar vallen die uiteindelijk goed mee en daar probeer ik ook vertrouwen in te hebben. Desondanks probeer ik altijd wel altijd een manier te vinden om het iets minder eng te maken, zoals nu vragen dat de feestjes vroeger beginnen.