11 Reacties

2 weken geleden

Geen idee of je hier ergens privé kan chatten maar ben zeker bereikbaar als je wil babbelen!
Ik verstaan is zeker niet gemakkelijk. Maar ik zou zeggen probeer nog vol te houden tot na de bevalling. Mischien zij gedrag zal veranderen door de baby te zien?. Anders met jou toestand om die manier leven is niet gezond. zeker op die moment dat jij steun nodig hebt.

2 weken geleden

Het klinkt als een erg moeilijke situatie, vooral nu je zwanger bent en je gezondheid kwetsbaar is. Het lijkt alsof je partner nu weinig steun biedt en zelfs agressief reageert, wat je onzeker en bang maakt. Je hebt recht op respect, steun en begrip, vooral in deze periode. Het is belangrijk om je gevoelens en behoeften duidelijk te maken, maar als de situatie niet verbetert, kan het helpen om hulp te zoeken bij vrienden, familie of een professional. Zorg goed voor jezelf en overweeg juridische en financiële ondersteuning als dat nodig is. Je hoeft dit niet alleen te dragen.

2 weken geleden

Vind het heel erg voor jou, zo kan je toch geen relatie hebben, als je niks wil delen en al heel de tijd rekening houdt met uit elkaar gaan ☹️ En dit terwijl jullie een kindje gaan krijgen, de sterkste verbintenis die je kan aangaan lijkt mij... Als hij het niet voor jou wil doen, toch tenminste wat zekerheid voor zijn kleintje? Ik hoop dat hij beseft als er iets met jou gebeurt, hij er ook alleen voor staat, want jouw deel zal ook volledig naar jullie kindje gaan als jullie niks op papier zetten. Veel sterkte, ik hoop dat het tij nog keert ♥️
We gingen vandaag nieuwe bedden gaan halen. Het is een boxspring met 2 delen. Nu wil hij dat we elk de helft betalen en als we uit elkaar gaan elk een eenpersoonsboxspring behouden terwijl ik vind dat die samenhoren als geheel. Dan neem ik bv liever een kast mee. Maar hij ziet dat als 2 aparte items. En dus daarom gaan we onze bestelling nu misschien annuleren. Ik maak dan duidelijk dat zijn reactie fout is dat hij denkt aan uit elkaar gaan. Maar hij begrijot niet dat hij me geen vertrouwen geeft in ons. Ik ben misschien wel emotioneler dan hem. Hij zegt dat het gewoon rationeel is. Maar ik wil geen 2100 euro geven voor een eenpersoonsbed, dat dan later voor ons kind zal zijn als we uit elkaar zouden gaan.

2 weken geleden

Ik wens u alvast heel veel sterkte in zulke periodes, ik weet niet of dat u partner altijd zo geweest is of nu zo is ,, Het is mijn mening iederen denkt misschien anders Ik vindt en bij mijn relatie is het ook zo als je met iemand samen een kindje gaat krijgen of met iemand al heel lang samen bent dan moet je alles met elkaar delen dat hoort bij een gezin, een relatie want je kan moeilijk met de buren of met een gewone vriend u geld delen een dergelijke dingens als je weet wat ik bedoel en zeker als je nu zwanger bent moet hij je meer ondersteunen het lijkt nergens op dat hij veel meer geld heeft dan jij ?? Jullie moeten jullie geld samen bij elkaar houden want jullie wonen ook waarschijnlijk samen als jullie niet samen wonen zeker nu met een kind is dat zeker aan te raden want das alsof je getrouwd bent je moet niet enkel bij de gemeente getrouwd zijn om u getrouwd te voelen als je al kinderen hebt met elkaar is dat al zo of dat je getrouwd bent of niet dat verandert niks je moet zekerheid hebben op u vriend en hij ook en niet elke keer denken maar als ik die ga verlaten dan zal ik dat en dat doen want dat is geen gezonde relatie meer als je altijd denkt om te scheiden dan is er volgens mij geen vertrouw meer , je moet echt wel gaan praten met u vriend en goed praten ofwel gaan jullie het uitpraten of wel ik weet het niet want als je ook zo lang zwanger wilt worden en nu is dat zo moet hij je extra ondersteunen je moet zeker is goed praten want dat hoort niet bij een relatie,, Je moet het niet te persoonlijk opnemen ik zeg gewoon mijn mening hoe dat ik het vindt en hoe dat ik het zal aanpakken dus zie maar en veel sterkte en succes ik hoop voor u dat je het zal uitpraten en dat jullie gelukkig met elkaar zullen zijn en met jullie toekomstige baby 🤲🏼

vorige week

Mijn hart breekt als ik dit lees! Ik wens je heel veel goede moed en hoop op verandering! Hoe gaat het ondertussen met jou?

vorige week

Er bestaat zoiets als een huwelijks contract waarin jullie zelf beslissen ALS jullie uit elkaar gaan wie wat krijgt. Ik weet niet exact hoe dat gaat met wettelijk samenwonen. Maar dit vind ik zelf iets heel goed om samen te besluiten omdat je elkaar beschermt van lelijke toestanden. De spanning is blijkbaar nu wel al hoog, maar misschien toch niet slecht voor beide om dit te overwegen. Zodat jullie beide beter kunnen slapen. Het is dan wel belangrijk dat je zelf ok bent met wat erin staat natuurlijk. Als je wil wil ik wel wat meer praten prive.

vorige week

Ik vind het zo jammer om dat te lezen hopelijk komen jullie er uit en goed praten en hem vragen wat er scheelt en waarom hij zo opeens doet of was hij voor de zwangerschap ook zo? Het is niet leuk als je zo in een relatie zit jullie moeten juist gelukkig zijn en er naar uit kijken naar de komst van jullie kindje Ik wens je heel veel goede moed ❤️

6 dagen geleden

Wat spijtig dat het zo moeilijk gaat. 😔 Hadden jullie voor de zwangerschap ook al problemen? Indien niet: je vriend krijgt ook best wat verantwoordelijkheid binnenkort, misschien moet die daar nog even aan wennen? En weet dat er ook heel veel hormonen spelen bij een zwangere vrouw, dus probeer alle emoties die je meemaakt met een korrel zout te nemen momenteel. Je kan zijn gedrag in vraag stellen, maar probeer zelf wat nuchter te zijn over de situatie. Ik snap dat je zekerheid wil, maar als je relatie onder druk staat lijkt het me niet ideaal om die nog meer onder druk te zetten door wettelijk samenwonend te worden. Zijn voorstel om het bed te splitsen is echt te belachelijk! 😂 maar dat hij wil dat ieder de helft betaald snap ik maar al te goed… Ik zou wel gewoon eerder bevragen waarom hij bij elke aankoop denkt; wat als we uit elkaar gaan?

4 dagen geleden

Topic gesloten op verzoek van TS