5 Reacties
3 dagen geleden
Mijn zoontje was 10 maanden en mijn dochtertje 15 weken. Hangt echt af van kind tot kind. Als hij er niet klaar voor is gaat het niet lukken. In de crèche sliep hij wel altijd goed zeiden ze 🤷♀️ ze hebben daar ook veel meer prikkels.. ik zou niet stressen want het gaat niet lukken op die manier. Je kan proberen afbouwen. Bij jou nemen en telkens wat vroeger wegleggen. Helpen inslapen, schudden aan poepje etc. Maar vooral jezelf geen tijdsdruk opleggen. Het komt wanneer je kindje er klaar voor is. Succes 🫶
3 dagen geleden
Het boek zachte nachten eens lezen! Stelt echt gerust. Is helemaal normaal dat hij dit niet kan. Onze baby is 6 maanden en valt ook niet zelfstandig in slaap. De crèche is een andere omgeving. Er is een kans dat het daar wel lukt en is dat niet zo zullen ze hem moeten helpen. Je doet het goed mama ❤️ Volg je gevoel maar!
3 dagen geleden
Daar zou ik me echt niet te veel zorgen om maken! Mijn dochter is 23 weken is slaapt 50/50 zelf in. Als ik thuis ben is het een ramp. Is mijn zus er of mijn man slaapt dat kind als een roosje. Ze weten gewoon heel goed dat jij er bent en willen die geborgenheid. Op de creche is dit direct heel anders! Mijn dochter start ook binnen 3 weken maar ik maak me er echt geen zorgen in eigenlijk
3 dagen geleden
Als hij angstig wordt, pak hem bij u… het laatste wat je wilt is dat hij een negatieve associatie krijgt met zijn eigen bedje. 12 weken is ook relatief jong, je hebt echt nog tijd. En wat ze thuis doen, doen ze niet op de crèche en omgekeerd 🙃 ik spreek uit ervaring want ik heb een zelfstandige slaper, die toch zichzelf de eerste halve dag crèche heeft wakker gehouden 🤣. Ondertussen slaapt hij daar wel, dus alles went. Het kan helpen om het niet ELKE keer te proberen, zodat het draagbaar blijft voor jullie beiden ☺️
2 dagen geleden
Reactie op Ev 95
Daar zou ik me echt niet te veel zorgen om maken! Mijn dochter is 23 weken ...
Exact! Hier thuis lukt het niet, op de crèche doet hij het wel. Ze laten hem natuurlijk wel heel even wenen maar niet lang verzekeren ze me. Hij slaapt daar ook langer dan thuis vaak. Maar heb de indruk dat hij nu langzaam maar zeker thuis richting zelf in slaap vallen gaat. Ik moet hem nog enkel af en toe even 5min pakken en het laatste stukje in slaap knuffelen. Anders zijn het traantjes. Dus hier gaat t net door de crèche de goeie kant op. En thuis krijgt hij gewoon knuffels. Ik zie hem plots al zo weinig.