3 Reacties

2 dagen geleden

Op zichzelf heb ik dat niet maar hier is het al 2 weken vechten tegen verkoudheden. Hij moet heel hard ademen om lucht te krijgen en draait en keert en hoewel hij zelf telkens verder slaapt, lig ik na een paar keer de rest van de nacht te luisteren 😬 Enkele weken terug had ik hetzelfde met zijn buikslapen en heb het idd ook met de cosleeper gehad omdat hij tegen de rand zat of helemaal onderin wakker werd. Vond ik ook eng. Waarom promoveer je hem niet naar zijn bed? Op je kamer zetten? Heb ik een week of 5 geleden ook gedaan. En dan ben je van die zijkanten af.

2 dagen geleden

Ik heb dat ook vaak. Soms gebeurt het op ik denk precies na in mijn slaap 'tis nu al lang geleden datk ze gehoord heb' en ik schiet wakker om te checken 😅

2 dagen geleden

Klinkt toch alsof dit je erg bezig houdt. Ik heb ook wel angsten maar dat gaat voorbij en het is niet dat ik er lang over pieker. Ik ga zelf langs een psycholoog waar ik dit soort dingen wel kan bespreken. Het lijkt me goed om eens met iemand dit te overleggen en kijken vanwaar je angst komt en hoe je ermee kan omgaan. Hoeft geen psycholoog te zijn, een vroedvrouw, arts, iemands die je vertrouwt uit je dichte kringen. Mijn vriend is iemand redelijk angstig. Hij loopt soms vast daarin. Zoekt dan veel bevestiging: gaat bvb. op internet info opzoeken over allerlei ziektes, wil er met de pediater over spreken. Die zegt dan dat hij zich geen zorgen moet maken. Maar dat helpt eigenlijk niet. We zijn dan naar de psy geweest en hebben zo wat dieper kunnen graven, en ontdekt waar zijn angsten vandaan komen. Hij blijft angstig, maar het helpt wel dat hij er regelmatig met iemand over kan praten….