20 Reacties

vorige week

Onze dochter heeft 2 tanden en is ook nog maar 5 maand half 馃槅

vorige week

Bij ons op 4,5 maanden kwam het eerste tandje tevoorschijn. Nog maar een wit stipje maar wel duidelijk voelbaar. Is normaal tussen 4-7 maanden
Bij ons zoontje de twee onderste centrale snijtanden die in het tandvlees zichtbaar waren vanaf 4.5 maanden, ze zijn ondertussen doorgebroken. En de bovenste beginnen ondertussen ook! 馃檲 Als hij echt moeite had met voeden of als hij ontroostbaar was gaven wij perdolan (iets anders kan uiteraard ook), wanneer het draaglijker was gaven we een (eventueel gekoelde) bijtring.

vorige week

Mijn zoontje is 22 weken en komen nu ook 2 tandjes door 馃珷 hij weigert nu groentepap en fruitpap te eten en zijn melk wilt hij ook amper drinken, hopelijk is het volgende week weer beter 馃槄

vorige week

Dochtertje had op 4,5maand al doorkomende tandjes. Nu op 5,5 maand zijn de twee onderste er volledig door.馃グ

vorige week

Mijn zoontje is 5 maanden en zijn eerste tandje staat er ook net door. Een gekoelde bijtring doet wonderen.

5 dagen geleden

Hier ook 2! Wij gebruiken gengigel en leggen deze in de koelkast

4 dagen geleden

Vandaag 26 weekjes en nog geen tandjes te zien. Ze kwijlt wel veel, maar zijn nog niet doorgekomen. Mama's die borstvoeding geven, doet dit pijn? 馃檴馃槄

Reactie op OplettendeMirage489299

Vandaag 26 weekjes en nog geen tandjes te zien. Ze kwijlt wel veel, maar zi ...
Dit kan wel echt pijn doen ja.. Hier begon het eerst met bijten en vasthouden terwijl ze nog niet doorgekomen waren. Nu hij effectief tandjes heeft is dit nog hetzelfde, maar een stuk pijnlijker. Blijven volhouden, stoppen, een bijtring aanbieden, en even negeren wanneer ze bijten. Voorlopig is het hier even gestopt. Maar het was enkele weken echt hopeloos, zelfs zo erg dat ik dagelijks en bij iedere voeding erover dacht op te stoppen

3 dagen geleden

Bij mijn zoontje komen ze er ook door

3 dagen geleden

Reactie op OngedwongenKolibrie208478

Dit kan wel echt pijn doen ja.. Hier begon het eerst met bijten en vasthoud ...
Hier juist hetzelfde! En bij het bijten en vasthouden ging hij erna langzaam de tepel uittrekken in de hoek van zijn mond met een grijns. Ik kan m鈥檔 lach amper inhouden want t ziet er heel erg onnozel uit en zijn lachje is sloeberig. Intern gevecht om steeds m鈥檔 lach in te houden zodat het hem niet aanmoedigt, en tegelijkertijd frustreerde ik mij kapot aan de borst sessies ! Wat nu heel erg speelt nu zijn tandjes doorbreken is dat hij heeeeel erg ongeduldig is en niet wil wachten en geen moeite wil doen voor de toeschietreflex. Die duurt wat langer als ik m鈥檔 eisprong en regels heb. Dan trekt hij van de borst af en grote huilbui, tot op het punt dat ik overweeg om te stoppen. Maar vind t nog te vroeg. Bij m鈥檔 oudste heb ik langer dan een jaar BV kunnen geven en dat wil ik nu ook graag

2 dagen geleden

Hier ook op exact 5 maanden de 2 onderste 馃槉 En hij bijt echt op alles, maar mijn borsten niet! Daar weet hij gelukkig dat hij gewoon moet zuigen 馃槄 Tegen de ergste pijn hielp hier enkel Perdolan. Koelbijtringen totaal niet, wel een tandgel op zijn tutje, Elgydium hebben wij liggen.

2 dagen geleden

Ah ja en blijkbaar moet je die tanden dus al poetsen, ik zeg het maar want wij wisten dat eerst ook niet 馃檲 Je kan zo een borsteltje kopen om op je vinger te zetten en dan met een rijstkorrel babytandpasta een beetje wrijven. Was moeilijk in het begin omdat hij met zijn tong begon te likken 馃槃 Maar ondertussen is hij het gewoon en laat het toe.

Reactie op Superette

Hier juist hetzelfde! En bij het bijten en vasthouden ging hij erna langzaa ...
Zeer herkenbaar allemaal! Geef jij nog exclusief borstvoeding? Of eventueel al vaste voeding of combinatie kunstvoeding? Ik heb mijn regels tot nu toe nog niet (hij is vandaag 24 weken oud), maar geef wel nog steeds exclusief borstvoeding, met nachtvoedingen en zonder vaste voeding of kunstvoeding. Ik hoop enerzijds dat mijn regels snel terug komen, maar anderzijds ook weer niet..

Reactie op Rabarbara

Ah ja en blijkbaar moet je die tanden dus al poetsen, ik zeg het maar want ...
Klopt inderdaad. Mijn vriend wist dit ook niet, en ik denk velen eigenlijk. Ik heb tot nu toe meer succes met een gewone baby/kinder tandenborstel. Ik lket hem er ook gewoon zo mee spelen tussendoor, voor we zijn randjes hebben proberen te poetsen, en nu nog steeds geef ik hem af en toe.

Klopt inderdaad. Mijn vriend wist dit ook niet, en ik denk velen eigenlijk. ...
Het is zelfs zo dat als je nog borstvoeding geeft en je kleintje heeft al tanden dat je eigenlijk na iedere voeding zou moeten poetsen, zelfs snachts. Maar dit is voor ons niet haalbaar want dan slaapt hij gewoon niet omdat hij erna weer wilt voeden om zichzelf in slaap te brengen.

2 dagen geleden

Dit kan wel echt pijn doen ja.. Hier begon het eerst met bijten en vasthoud ...
Oh nee 馃ゲ ze "bijt" me soms ook wel met haar tandvlees, en doet idd pijn. Krijg er al schrik voor 馃槶

2 dagen geleden

Het is zelfs zo dat als je nog borstvoeding geeft en je kleintje heeft al t ...
Dat heb ik ook ergens gelezen, maar idd, hoe pak je dit s nachts aan? 馃槄 ze valt meestal in slaap aan de borst (nachtritueeltje). Als ik dan haar tandjes zou moeten poetsen heb ik alles verpest en kunnen we weer van 0 beginnen

2 dagen geleden

Zeer herkenbaar allemaal! Geef jij nog exclusief borstvoeding? Of eventuee ...
Ah zalig dat je ze nog niet terug hebt, is echt heel vervelend dat de toeschietreflex zo lang op zich laat wachten soms, puur door de hormoonschommelingen! Ik geef nog steeds exclusief BV en sinds zijn 4 maand ook enkele lepeltjes groentepap maar t blijft heel beperkt van hoeveelheid dus we zitten nog aan voedingen alle 3 a 4 uur en ook een nachtvoeding.

gisteren

Het is zelfs zo dat als je nog borstvoeding geeft en je kleintje heeft al t ...
Nee dat zou hier ook niet lukken 馃檲 Hij valt in slaap na zijn laatste melk en dan leg ik hem zo in zijn bedje, dan moet ik niet meer afkomen met een tandenborstel 馃槄 dus het is wel voor het eten, maar ja, beter dan niet zeker.