7 Reacties

4 dagen geleden
Heel herkenbaar!
Mijn dochtertje eet ook niet super veel patatjes en fruitpap. En gaat nog vaak aan de borst, vooral ' s nachts ðŸ«
Zo lang hij goed bijkomtis dat geen probleem, denk vooral zwaar voor de mama's.

4 dagen geleden
Ons zoontje eet ook nog steeds +/- om de 2u (uitgezonderd s nachts) 120ml of minder, zowel aan de borst of aan de fles. Van vast eten is hij ook niet in de wolken. Heb het gevoel dat met rapley methode er meer plaats is voor ontdekken en dat ze er misschien daarom niet zo snel mee weg zijn als met de papjes . In ieder geval is vast eten voor 1 jaar ontdekken en zeker nog niet de hoofdvoeding. Denk dat zolang je je buikgevoel volgt, het vast wel goed komt. 🫶

4 dagen geleden
Dankjewel! Ik ben inderdaad ook van het idee dat vaste voeding vooral voor ontdekken is, en heb altijd op mijn buikgevoel vertrouwd maar nu twijfel ik plots aan alles! Ook omdat het lijkt alsof zoveel kindjes van zijn leeftijd al (lang) goed groenten en fruit eten maar het is geruststellend te horen dat hij niet alleen is.
Ik denk er ook aan BV af te bouwen omdat het zo zwaar is maar nu hij er nog zoveel nood aan heeft lijkt me dat ook niet ideaal.

4 dagen geleden
Reactie op lefrodoure
Heel herkenbaar!
Mijn dochtertje eet ook niet super veel patatjes en fruitp ...
Die nachten zijn zo zwaar! Ik wil zo graag nog is langer dan 3 uur aan een stuk kunnen slapen 🥲

4 dagen geleden
Hier helemaal hetzelfde!
Mijn zoontje is 7,5 maand, drinkt 8-10x borstvoeding, in de crèche flesjes van 100ml.
Wij doen ook Rapley, 1 maaltijd per dag. Hij is heel geïnteresseerd in eten vastpakken en in zijn mond steken, maar echt doorslikken gebeurt nog niet veel. Op de crèche krijgt hij groentenpap, maar dat is ook nog niet echt een succes.
Ik maak mezelf niet echt zorgen. Melk is de hoofdvoeding t.e.m. 1 jaar en hij komt zeker genoeg bij. 9kg momenteel 🙈
Het is eigenlijk heel natuurlijk dat baby’s van die leeftijd nog niet veel eten. Ik denk dat die grote porties groenten en fruitpap eerder iets cultureels zijn. Zeker bij de generatie van onze ouders. Heb ook al commentaar gekregen, maar ik probeer het mij niet teveel aan te trekken. Maar ik snap dat het je onzeker maakt.

4 dagen geleden
Reactie op koko2
Hier helemaal hetzelfde!
Mijn zoontje is 7,5 maand, drinkt 8-10x borstvoed ...
Oh klinkt inderdaad echt exact hetzelfde! Oké, bij deze maak ik me geen zorgen meer! 😎 Klopt helemaal wat je zegt en ik reageer altijd heel zelfzeker tegen mijn (schoon)ouders dat groenten en fruit voor ‘het plezier’ zijn, maar vanbinnen ben ik toch onzeker of we het wel goed doen allemaal…
Dankjewel voor de reactie, helpt heel erg!

3 dagen geleden
Reactie op charlottewtrs
Die nachten zijn zo zwaar! Ik wil zo graag nog is langer dan 3 uur aan een ...
Haha letterlijk en figuurlijk een droom!