9 Reacties

2 weken geleden

Hier exáct hetzelfde… ook sinds januari veel snot en het spoelen en zuigen is vreselijk! er was een tijdje dat hij het goed liet doen, maar de laatste dagen brult hij alles bij elkaar. Als ze nu eens wisten dat we hen net helpen en het beter is voor hen hé, maar dat beseffen ze jammer genoeg nog niet 😄

2 weken geleden

Hallo dag mama's Wij gebruiken momenteel een neusspuit waarin we eerst ongeveer 10CC fysiologisch water in opzuigen,en daarna spuiten we het door haar neusje. Er komt HEEEL VEEEL SNOT mee en daarna efkes met de neuszuiger erin. Daarna hebben we weer een happy baby :)

2 weken geleden

Reactie op MamaX1

Hallo dag mama's Wij gebruiken momenteel een neusspuit waarin we eerst ong ...
Wij idd ook zo!

2 weken geleden

Je moet hem rechtop houden en met een neusspuit. Ons kleintje is daar zo aan gewend nu, die weent echt nooit. Al liggend schreeuwt ze het uit, maar als we ze rechthouden boven de wastafel geeft ze geen kick. Ik doe ook echt een grote spuit, ongeveer 30cc in 1x dat het er zeker allemaal uit is. Want als iets blijft vastzitten is dat heel vervelend voor hen.

vorige week

Reactie op MamaX1

Werkt dit echt beter/vlotter?

vorige week

Reactie op ElsVB_

Werkt dit echt beter/vlotter?
Ja bij ons wel, we trekken direct 2 spuitjes op zodanig dat het rapper gaat en ook een zakdoekje of washandje bij de hand houden , daje al de snotjes kan weg vegen vanop hun gezichtje ;)

vorige week

Ook een megatip (wij hebben ook de spuit) : 1 iemand houdt hem rechtop vast en hangt hem over de wasbak, de andere spuit het spuitje in zijn neusgat, het water (en snot) loopt er zo terug uit. Doordat je hem redelijk rechtop - iets schuin naar vanvoor- houdt en hij zijn hoofdje niet helemaal naar achteren kan kantelen, krijgt hij het niet allemaal in zijn slokdarm. Echt een wereld van verschil ! Wel belangrijk - spuitje steeds richting neusseptum (dus richting ander oor dan het oor van het neusgat) richten : dit is om te vermijden dat er water achter het oortje zou terechtkomen (neus en oor staan in verbinding)

5 dagen geleden

Reactie op MamaX1

Komt het er echt zo uit zoals op deze foto?! Ik heb het naar aanleiding van deze topic ook gekocht omdat het hier ook 1 miserie is om het snot weg te krijgen. Ik probeerde het alvast met zo 1 buisje (5ml) per neusgat...er kwam niks uit,.maar hij verslikte zich wel enorm hierdoor..Voorlopig dus nog steeds een wenende jongen bin iedere poging om snotjes weg te krijgen.

5 dagen geleden

Reactie op eefjesinglemom

Komt het er echt zo uit zoals op deze foto?! Ik heb het naar aanleiding van ...
Ja het moet er echt langs de andere kant zo uitkomen… bij ons is dat toch zo - dus spuitje wel echt met beetje kracht in neusje spuiten en dan komt het water er langs andere kant terug uit (spuitje richten naar neustussenschot)