9 Reacties
vorige week
Ik ga ongeveer dezelfde periode en ook 29 weken zwanger naar gran canaria. Je kan best een attest van je gynaeco vragen want dat vragen sommige vliegmaatschappijen vragen dat na 28 weken. Zeker de week voor je vertrek even op controle gaan. Ook ga ik steunkousen aandoen en om de 30tal min even door het vliegtuig wandelen. Normaal gezien kan het dan wel perfect hoor
vorige week
Reactie op MargotVL
Ik ga ongeveer dezelfde periode en ook 29 weken zwanger naar gran canaria. ...
Steunkousen voor tijdens de vlucht he, omdat je zwanger grotere kans het op trombosevorming. Met steunkousen en af en toe een wandelingetje door het vliegtuig kan je nog heerlijk genieten van een babymoon
vorige week
Ik zou echt wel navragen bij de gynaecoloog. Derde trimester verloopt bij iedereen anders. Ik kom net terug van een reis en de gynaecoloog raadde me aan om echt wel een goede reisverzekering te nemen en al op voorhand ziekenhuizen op te zoeken in de buurt die degelijk zijn voor het geval dat. Plan best nog een bezoek iaan de gynaecoloog een weekje voor het verlof, dan heb je nog een laatste check voor vertrek 🙂
vorige week
Ik ben op 22 weken naar New York geweest. Moest steunkousen aan & een lichte bloedverdunner zetten voor de vlucht. Ik vond het toen al wel behoorlijk lastig om mijn draai te vinden… maar het is natuurlijk ook lang vliegen. 🙃
vorige week
Ik wou ook eerst naar Egypte gaan in de kerstvakantie zou dan 24w ongeveer zijn. Maar heb een hele moeilijke 1e trimester gehad waarbij ik zowel mijn gezondheid als die van de baby voorop stel. Waar ik zo erg naar uit keek maar nu moet ik niet meer aan denken om buiten Europa in een ziekenhuis te belanden waar de zorg mogelijks niet even goed is als hier en mogelijks mijn baby kwijt te geraken
6 dagen geleden
Bij mijn vorige ben ik nog toen ik naar de 30weken ging naar Parijs geweest. Gewoon met de auto en niet te ver dus. Ik vond het leuk, maar ik was erg blij dat ik Parijs al verschillende keren bezocht had; want veel hebben we overgeslagen omdat het niet aangenaam was voor mij. We hebben plekken bezocht maar op een traag tempo met veel pauzes in. Deze keer gaan we vroeger eens weg en opnieuw niet te ver. Nu ben ik nog fit en zit de buik niet in de weg. Zowel warmte als koude deren me nu minder, wat al een ander verhaal is in het derde trimester: opnieuw sneller moe, warmte was een probleem, vocht ophouden, een buik die in de weg zit en ik had zoveel rugpijn. Dan is een reis gewoon niet aangenaam vind ik zelf. Plus je wordt vaak geweigerd op vluchten na 28 weken.
6 dagen geleden
Mijn eerste zwangerschap was ik 29w (30w bij terugvlucht) toen we nog naar Gran Canaria zijn geweest. Zou het zo opnieuw doen! Wij hebben het heel rustig gehouden. Lekker gaan eten, aan het strand gezeten, marktjes bezocht... Heb het toen nagevraagd aan de gynaecoloog en mocht allemaal. Ze zei wel steunkousen te voorzien voor de vlucht en ze had voor de zekerheid een attest opgemaakt dat aantoont dat je nog mag vliegen. Sommige maatschappijen vragen dit wanneer je 30w bent. Maar hebben ze toen bij ons nooit achter gevraagd.