16 Reacties

vorige maand

Heb je voor je test gegeten? Dat kan ook invloed gehad hebben. Ik had dit voor, de uitgebreide test is natuurlijk nuchter en dit was toen inorde bij mij.

vorige maand

Reactie op Baby M.M

Heb je voor je test gegeten? Dat kan ook invloed gehad hebben. Ik had dit v ...
Ik had inderdaad s ochtends gewoon gegeten ... Hopelijk heb ik ook goed nieuws bij de nuchtere test 🥺
Mijn eerste gewone (nuchtere) suikertest was ook afwijkend. Heb dan daarna ook de uitgebreide suikertest gedaan (ook nuchter). Die was wel normaal.

vorige maand

Ik had zwangerschapsdiabetes bij mijn eerste zoontje, werd goed opgevolgd en ik had het echt goed onder controle. Een klein beetje opletten wat ik at en dat was voor mijn waarden voldoende. Hij is geboren op 38.5 weken en woog 3.320 kg dus echt een gewoon gewicht 😊 Ik zou je geen zorgen maken!

vorige maand

Ik had dezelfde waarden, 150 bij eerste test, met ontbijt. Volgende week opnieuw de uitgebreide laten doen, nuchter. Ik ben ondertussen wel wat aan het opletten ivm voeding, maar met die feestdagen erbij is het niet evident 🙈. Net echo gehad 26w5d en baby zou op 1kg 146g zitten... wat net boven gemiddelde is zei de gynaecoloog 💁‍♀️ ik vond zijn meetingen niet echt nauwkeurig, want hij zei zelf dat hij het moeilijk kon waarnemen door het steeds bewegen vd baby... Best spannend dus...

vorige maand

Reactie op Jolien3937

Ik had zwangerschapsdiabetes bij mijn eerste zoontje, werd goed opgevolgd e ...
Werd de zwangerschap ingeleid of was het spontaan?

vorige maand

Reactie op Gwen M3

Werd de zwangerschap ingeleid of was het spontaan?
Spontane bevalling 😊 maar anders zou ik wel ingeleid worden rond de 40 weken omdat ze zeiden dat mijn zoontje inderdaad 'zwaar' zou zijn, wat dus niet het geval was 😊

3 weken geleden

Ik had vandaag mijn suikertest en zit op 137. Wel pas om 14u45, dus niet nuchter. Heb ook een verkoudheid, blijkbaar kan dit invloed hebben op het resultaat. Ben benieuwd wat de gynae morgen zal zeggen 😢

3 weken geleden

Reactie op GrappigeKristal100150

Ik had vandaag mijn suikertest en zit op 137. Wel pas om 14u45, dus niet nu ...
Ik heb ondertussen de uitgebreide/nuchtere test gehad en daar was nog marge, dus goed nieuws. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt !

3 weken geleden

Reactie op AnDa2

Ik heb ondertussen de uitgebreide/nuchtere test gehad en daar was nog marge ...
Vandaag mijn uitgebreide test gehad en alle waarden zaten ver onder de referentiewaarde dus grote opluchting hier

2 weken geleden

Reactie op RaadselachtigeZandkorrel897799

Mijn eerste gewone (nuchtere) suikertest was ook afwijkend. Heb dan daarna ...
Hoeveel was de waarde bij de 1e? Ik ging ook nuchter en net te hoog dus nu twijfel of ik de uitgebreide doe. Ik denk dat die sowieso slecht gaat zijn omdat die van nu ook nuchter was en dan krijg je nog meer suiker?

Reactie op Wonder2026

Hoeveel was de waarde bij de 1e? Ik ging ook nuchter en net te hoog dus nu ...
Ik heb de resultaten nooit te zien gekregen van de 1ste. Die zijn niet op CoZo gekomen. Het was de gynaecoloog die zelf zei om de uitgebreide test te doen bij mij.

2 weken geleden

Reactie op RaadselachtigeZandkorrel897799

Ik heb de resultaten nooit te zien gekregen van de 1ste. Die zijn niet op C ...
Oh zo raar. Bij mij belde ze net om te zeggen dat het maar net erover was en uitgebreid niet per se moest van haar maar ik denk dan als het nuchter al slecht was… Maar bij jou was de slechte waarde ook nuchter?

Reactie op Wonder2026

Oh zo raar. Bij mij belde ze net om te zeggen dat het maar net erover was e ...
Klopt! Beide waren nuchter

2 weken geleden

Mijn testresultaat net terug gekregen. 177. Moet ook terug voor uitgebreide test
Hallo iedereen, het resultaat van mijn suikertest was te laag. Heeft hier iemand ervaring mee? Ik verwacht morgen een telefoontje van de gynaecoloog. Alvast bedankt!