6 Reacties

Morgen ook 20 weken, ook placenta die vooraan ligt en ook nog geen bewegingen waargenomen. Mijn man is arts en hij heeft al enkele keren geprobeerd om het hartje te vinden, maar zonder succes. Heb gelezen dat dit zeer normaal is dat je met stethoscoop pas rond 24/28 weken baby kan waarnemen.
Zou eerder eens vragen aan je vroedvrouw om langs te komen, dan kan ze haar doppler gebruiken om baby te horen, dat lukte bij ons wel al :)
Mijn placenta ligt ook vooraan en heb onze baby wel al gevoeld. Er wordt gezegd dat je de baby minder kan voelen als de placenta vooraan ligt, maar mijn gynaecoloog zegt dat dit niet zo is. Dit wordt gewoon tegen de mama's gezegd om hen gerust te stellen. Tenslotte is de baby vanbinnen aan het bewegen dus dan voel je als mama ook langs de binnenkant de bewegingen. Langs de buitenkant is wss een ander verhaal, maar ik vind dat de uitleg van mijn gynaecoloog wel logisch is...

vorige week

Reactie op GrappigeKristal100150

Mijn placenta ligt ook vooraan en heb onze baby wel al gevoeld. Er wordt g ...
Mijn schoonzus heeft ook placenta voorraan en heeft de kleine maar op 24 weken gevoeld. Dat is echt bij iedereen anders. Je mag mensen niet bang maken met zon uitspraken. :)

Reactie op Chacha_

Mijn schoonzus heeft ook placenta voorraan en heeft de kleine maar op 24 we ...
Ik geef gewoon de boodschap door die mijn gynae mij gaf ;)

4 dagen geleden

Als je weet waar de kleine ligt kan je dat horen. Lastig te bepalen als je geen beweging voelt. Ik ben beginnen luisteren op 21w en dat gaat vrij goed, maar vind ze zeker niet altijd. Met de dopler trouwens ook niet.