7 Reacties
4 dagen geleden
Ooh hoe moeilijk moet dat inderdaad zijn! Allereerst warme knuffels gewenst voor jou en je gezin. Moeilijk om advies te geven. Huisarts lijkt me idd een eerste stap en kijken of je nog kan blijven doorwerken. Als de job voor afleiding en plezier zorgt, kan dat helpen maar jouw job is mentaal enorm belastend er bovenop. Zeker als er oproepen binnenkomen die met baby's en kinderen te maken hebben, maar sowieso emotioneel. Het is een job die ik niet zou aankunnen, mijn complimenten馃き馃.
Te lang blijven doorbijten helpt in mijn eigen ervaring averechts maar idd best met een huisarts bespreken. Die kan doorverwijzen naar een psycholoog. Praten met lotgenoten die een verlies later in de zwangerschap meemaakten?
Veel sterkte alleszins. Goed bezig, op welke manier je de rest van de zwangerschap ook beleeft. Dat je mag leren vertrouwen dat het goed mag komen met jullie regenboogbaby. En je optrekken aan je oudere kindje.馃挭馃槝
4 dagen geleden
Bespreek dit met je werk/gynaecoloog/huisarts. Doorbijten lijkt me geen sterk plan. Je mag er zelf niet aan onderdoor gaan en zoals je zelf aangeeft hebben mensen aan de andere kant van de lijn iemand nodig die stevig in haar schoenen staat. Bovendien is het best okee van tijd voor jezelf te nemen om hier goed mee om te gaan. Het is verschrikkelijk te lezen wat je de vorige keer hebt moeten doormaken en met de zwangerschap nu wordt dit sowieso allemaal weer naar boven gehaald. Ik ben geen expert maar vermoeid dat het nog moeilijker zal worden naarmate je die grens van 25w+3 nadert. Zorg voor jezelf, zo zorg je ook voor je zoontje nu. Met een expert (psycholoog of andere) spreken is nu waarschijnlijk aangeraden om er goed mee om te gaan. Dat genieten zal pas beter lukken als je alles een plekje kan geven.
4 dagen geleden
Wat heftig! Ik heb 1 ding geleerd de laatste tijd, zorg voor jezelf want je kan jezelf maanden negeren maar pijn/verdriet haalt het toch in. Ik wil me medeleven erg benadrukken voor het verlies van jullie 2de kindje. Ik zou sowieso bij een psycholoog starten. Ik geloof heel hard in dat dat helpt en zeker met het recent verdriet. En eigenlijk zou ik me ook ziek melden. Hoeft niet tot de bevalling maar wel om even op adem te komen. Maar mocht je dat wensen, zou ik dat zeker ook begrijpen. Veel liefs en btw zwanger met een peuter/kleuter samen Girl en het is zwaar:D
4 dagen geleden
Wat een heftige situatie 馃槥. Luisteren naar je lichaam, doorbijten lijkt mij hier niet goed voor jou en je baby'tje! Deze gedachten bespreken met je gynaecoloog, vaak kan je via het ziekenhuis dan ook terecht bij een psycholoog/sociaal werker/...
Harde buiken heb ik ook al sinds week 16, vanwege hoge stresslevels en een zeer reactieve baarmoeder. Ik mag absoluut niet meer werken van de gynaecoloog, dus ik zou je aanraden hier zeker naar te luisteren en je rust te nemen! Ik hoop dat je het binnenkort allemaal een plekje kan geven en dat je toch even kan genieten van deze zwangerschap 鉂わ笍
2 dagen geleden
Ik sluit me aan bij het goede advies van de andere mama's.
- ziek melden = mentale ontlasting dat je wel kan gebruiken nu, zeker voor jullie beide gezondheid.
- psycholoog = doen! Ze zijn er voor jou! Deed ik ook, zelfs mijn kindjes gaan er alvast heen, zodat het geen taboe is.
- genieten = zelfzorg en nu zorg voor 2 (en 3) maar als je jezelf niet verzorgt, kan je niet klaarstaan voor je baby en kindje.
Leren ontspannen is een oefening op zich, ik heb het er ook moeilijk mee, maar het bewustzijn ervan is stap 1.
Hier in de app vind je relaxatie tips, muziekje, ademhalingsoefeningen, effe relax in je zetel en je daar vooral niet schuldig om voelen!
Eens iets nieuws, creatief proberen,...
Toi toi meid, we zijn er voor je!
2 dagen geleden
Dankjewel allemaal. Heb gisteren de huisdokter en het ziekenhuis gecontacteerd. Ze gaan me in contact brengen met een psycholoog die ook op de hoogte is van ons verlies. Was deze week thuis geschreven maar moet morgen terug gaan om te kijken op ik langer thuis ga blijven. En ergens hoop ik ook dat ik nog een tijd thuis kan blijven want het brengt al wel wat rust.