5 Reacties
5 dagen geleden
Is het continu pijn of eerder na inspanning?
Hier in periodes ook veel last van staartbeen en bekken. Bij mij was het vooral erg rond 12 weken en sinds kort ook weer vaker.
Ik heb het vooral als ik me een beetje overdaan heb overdag, bijvoorbeeld veel gedragen, rechtgestaan, gestofzuigd.. Dan geraak ik 鈥榮 avonds bijna niet uit de zetel en op de trap 馃き Maar de volgende ochtend is dat eigenlijk weer over. Ik doe ook elke dag yoga en dat werkt heel goed. Oefeningen op de bal zijn inderdaad ook heel goed!
In mijn vorige zwangerschap had ik vanaf 12 weken tot het einde veel meer last dan nu. Toen werkte is wel en elke dag 20km fietsen. Toen ben ik naar een osteopaat geweest en dat hielp toen ook enorm.
5 dagen geleden
Reactie op Erica1996
Is het continu pijn of eerder na inspanning?
Hier in periodes ook veel las ...
Eerder continu. Ik ben leerkracht dus ook op het werk heel veel last. Ik kan niet lang rechtstaan en moet echt afwisselend gaan zitten. Maar met mijn job is dat natuurlijk niet evident.
4 dagen geleden
Hier ook. Ik ben sinds kerstmis thuis. Sta in 18 klassen en zag het gewoon niet meer zitten door de pijn. Ik kan max 10min stappen, rechtstaan of zitten.. oude staartbeenbreuk en zenuwpijnen in mn bekkenbodem zijn me nu echt aant nekken. M鈥檔 rug is deze week begonnen 馃槗 als ik een dag heb plat gelegen is het veel beter. Als ik een dag boodschappen, huishouden en met mn peuter ben bezig geweest weet ik niet waar kruipen van de pijn. Ik vond het heel confronterend om te beseffen dat het nog wel effe is, maar kijk. Elke zwangerschap is anders, bij mn dochter had ik nul last. Luisteren naar uw lichaam, het is te belangrijk 鉂わ笍
3 dagen geleden
Ik heb een zwangerschapsmassage laten doen, was het zalig en een verademing achteraf.
Helaas komen de klachten wel terug na een tijdje omdat mijn buik zo zwaar is en mijn bekken niet krachtig genoeg zijn... ligamenten/spieren rekken uit ifv de bevalling... dus kinesist sessies gestart.
Echt een aanrader om af en toe kine te volgen (voor en ook na je zwangerschap!)
Ik heb na de sessie wel pijn op de plaats dat op gewerkt werd, das normaal. Ik kon ineens terug even op 茅茅n been staan(zoals voor je af te drogen of je schoen ofzo)
Het geeft echt verschil, je hebt sowieso recht op terugbetaling sessies .