6 Reacties
19 uur geleden
Ik heb de eerste 2 flesvoeding gegeven. Wat wil je precies weten? Kiezen welke je geeft is niet zo makkelijk als je denkt. Heb een ongeopende doos helaas moeten weggooien omdat bij mijn 2e heel snel koemelkeiwitallergie vastgesteld werd (nog in het ziekenhuis). Dus stond helaas met ongeopende potten NAN Optipro die ik zelfs niet gratis ben kwijtgeraakt op 1.5 jaar 馃槄 In het begin raad men wel vooral NAN Evolia aan om geleidelijke overgang te cre毛ren. En dit dan op te volgen met vb NAN Optipro. Volgens mij is dit bij Nutrilon dan Profutura. Die zijn te combineren met borstvoeding of voor een overschakelingsperiode. Na de geboorte wordt dit overigens ook wel aangeraden. Ik raad je een consult aan bij Kind en Gezin (het startgesprek tijdens de zwangerschap) of bij de vroedvrouw dit bespreekbaar te maken. Zij kunnen je hiermee helpen. Overigens door alle heisa laatste week rond besmette babyvoeding heb ik wel wat stress rond kunstvoeding. Ik zoek ook nog even de e-folder van Kind en Gezin rond flesvoeding. Je kan een fysiek exemplaar aanvragen of even ophalen in een CB
18 uur geleden
Dankjewel voor je uitleg. De folder is enorm handig. Heb me er meteen eentje besteld.
Inderdaad nu met die besmette babyvoeding, dat is best zorgwekkend.
Ik lees gewoon overal hoe borstvoeding the way to go is en ik geloof ook dat dat het beste is maar niet iedereen is in de mogelijkheid om dat te doen. Denk dat ik dus ergens wat geruststelling zoek in het flessenvoeding stukje.
18 uur geleden
Reactie op Casslfr
Dankjewel voor je uitleg. De folder is enorm handig. Heb me er meteen eentj ...
Ja dat begrijp ik. Ik heb ook 2x bewust meteen kunstvoeding gekozen maar heb bij de 2e na enkele weken zoveel spijt gekregen dat ik het nu wel als eerste een kans zou geven. Ook stukje van afsluiting en beide ervaringen te hebben nu met de 3e denk ik. Bij de 1e heb ik eerste 2 dagen wel geprobeerd maar het deed zo een verschrikkelijke pijn dat ik het helemaal niet wou. Dat is bij iedereen anders. Er komt inderdaad weinig goede info voorbij over kunstvoeding en dat is wel jammer. Flesjes zoektocht is ook zoiets verschrikkelijk wat niet altijd gemeld wordt door ziekenhuizen en dergelijke
10 uur geleden
Hier ook flessenvoeding 馃槃 bij mijn eerste heb ik het enkele uren geprobeerd, maar nadien overgeschakeld. Ik ga wachten welke melk ze geven in het ziekenhuis en kijken hoe de baby daarop reageert. Vorige keer hebben we dat ook zo gedaan en hebben we die melk gewoon aangeschaft 馃槃 dat was toen nutrilon profutura
8 uur geleden
Ik ga nu bij mijn 2de wel borstvoeding geven maar bij mijn eerste bewust gekozen voor flesvoeding. Je krijgt eig in het ziekenhuis standaard de melk als je dan naar huis gaat zeggen ze wel het is/was. Mijn zoontje had dan naderhand wel reflux dan zijn wij naar een dikkere pap overgegaan. Sommige kindjes krijgen allergie毛n ofzo waardoor je moet omschakelen soms dus 1 tip koop gwn u kunstvoeding pot per pot sla geen voorraden op ofzo dat is helemaal niet nodig. In het begin door de reflux moest ik ook wat zoeken naar de juiste speen. Koop ook gwn je flesjes met de standaard spenen moest je kindje bv de gulzig of net te traag drinken kan je alsnog andere flesspeentjes halen. Haal ook gwn basic in huis. Haal 2/3 flesjes in huis je kan eens je kindje de fles goed neemt gwn flesjes bijkopen. Ik heb al kindjes geweten die bepaalde merken flesjes weigeren of beter zijn met een andere fles. Kortom op alle levels keep it basic,simpel en bekijk het rustig hoe je eerste week loop na de bevalling.