17 Reacties

5 dagen geleden
Hi, wat is eigenlijk de reden dat je ontsluiting al nagekeken is? Bij mij is er nog nooit gekeken naar ontsluiting, ben 39 weken.

5 dagen geleden
Reactie op Firsttimemom2025
Hi, wat is eigenlijk de reden dat je ontsluiting al nagekeken is? Bij mij i ...
Bij mij vroeg de gynaecoloog of ze dit mocht checken op 36 weken omdat ze was geschrokken dat de baby al zo laag zat/helemaal was ingedaald zonder ik daar iets van gemerkt had

5 dagen geleden
Die gynaecologen he... snap het ook niet waarom. Een zwangerschap duurt 40 weken, bij een eerste vaak zelfs tot 10 dagen langer. Als je dat in je achterhoofd houdt, begrijp ik echt niet waarom ze bijna 3 weken !!! Van te voren je pijn gaan zitten doen en iets willen meten wat eigenlijk toch zo goed als niets zegt...

5 dagen geleden
Reactie op OntspannenCactus943546
Die gynaecologen he... snap het ook niet waarom. Een zwangerschap duurt 40 ...
Ja dit dus snap dat ook niet goed, begrijp niet waarom je voor 40 weken überhaupt zou moeten voelen beneden mits er natuurlijk medische complicaties of zorgen zijn.

5 dagen geleden
Ik had wel al een verkorte baarmoederhals sinds mijn 25/26 weken. Er zat dus wel een kans in dat de baby vroeger ging komen.
Dus mss wou ze dit eens nakijken als ik al ontsluiting had en eens voelen als de baby al laag genoeg lag? Het is mijn eerste zwangerschap dus weet het niet zo goed 😅

5 dagen geleden
Denk wel dat dit zou kunnen, maandag heeft ze bij mij ook gekeken of de baarmoederhals al verweekt was en ik al iets van opening zou hebben en heb de dag zelf ook een deeltje van de slijmprop verloren.
Indien niet op je gemak eens bellen maar denk dat dit wel normaal is.
Ik wordt vrijdag ingeleid, daarmee dat ze dit al eens gecheckd heeft

5 dagen geleden
Reactie op ansotje4
Denk wel dat dit zou kunnen, maandag heeft ze bij mij ook gekeken of de baa ...
En heb je ook soms nog wat slijm/bloed verlies?
Vraag me af als de bevalling ook aan het komen is aangezien ik mijn slijmprop verloren ben en ook last heb van mijn onderbuik.

5 dagen geleden
Reactie op FantasievolleKlip481878
En heb je ook soms nog wat slijm/bloed verlies?
Vraag me af als de bevalli ...
Hoe merk je of zie je dat je slijmprop bent verloren? Ik heb sinds de gyno naar mijn ontsluiting (2cm) heeft gekeken last van krampen in mijn buik en rug en steeds meer vloeibare slijm voel ik uitkomen. Ben ook 38 wkn

5 dagen geleden
Reactie op Aod
Hoe merk je of zie je dat je slijmprop bent verloren? Ik heb sinds de gyno ...
Is een grote hoeveelheid slijm je in 1 keer verliest. Meestal ook met wat bloed bij. Van mij was dat echt een grote prop 😅 je zal het denk ik wel merken als je deze verliest. Weet eigenlijk ook niet als elke vrouw dat verliest

5 dagen geleden
Reactie op FantasievolleKlip481878
Is een grote hoeveelheid slijm je in 1 keer verliest. Meestal ook met wat b ...
Elke vrouw verliest de slijmprop, maar niet iedereen merkt dit op. Hij komt namelijk niet altijd in zijn geheel, bij mij zijn het slechts heel kleine stukjes die afbrokkelen en die je dus gerust niet zou kunnen opmerken

5 dagen geleden
Reactie op MagaliP
Elke vrouw verliest de slijmprop, maar niet iedereen merkt dit op. Hij komt ...
Aah oké! Ik dacht dat dat in 1 keer kwam 😅

5 dagen geleden
Reactie op ansotje4
Nee dat heb ik niet, nu is het meer weer het gewone slijmverlies. Nu ik ben ...
Dat zou mss ook wel kunnen. Beter dat de baby nog efkes blijft zitten ook 😅

5 dagen geleden
Reactie op ansotje4
Ja maar ik word aan 36 weken ingeleid doordat het een tweeling is. Vandaar ...
Ooh spannend! Veel succes! 😍

5 dagen geleden
Hey op 38 weken heeft de gync. Bij mij ook even gekeken of ik ontsluiting had. Avond zelf heel klein beetje bloedverlies. Afgelopen zondag mijn slijmprop verloren. Niets aan de hand. Gisteren, dinsdag terug naar de gync 39 w en heeft ze terug gekeken en heb ik vandaag wat meer bloedverlies. Denk zelf dat het bloedverlies te wijten is aan de controle vd ontsluiting....

5 dagen geleden
Ik moet maandag (38+2 dan) op controle en ga ik ook gecheckt worden (verkorte BMH sinds 32 weken) heb er nu wel wat schrik voor want heb de indruk dat dit bij sommige weeën opwekt... Ik ben de dag erna jarig zou het jammer vinden voor men kind dat hij geen eigen verjaardag zou hebben 🙈 zelf maakt het me niet uit