7 Reacties

Heel herkenbaar! Hier al vanaf dag 1 een slechte slaper. Ze is 1 dagje ouder dan jouw kindje, van 28/4. Altijd al gevochten tegen de slaap en veel hulp nodig met inslapen. Ze sliep van haar 2 maanden 10 uur achter elkaar s nachts maar vanaf 4 maanden werd dit steeds minder en nu zitten we al zo'n 2 maanden aan elke 1-2 uur wakker 's nachts. Zo vermoeiend! Ik geef ook bv en neem ze gewoonlijk bij mij in bed. Als ze wakker wordt, leg ik ze aan. Dan slaapt zij snel terug in en ik ook, de enige manier voor ons allebei om wat slaap te krijgen 😅 Dat slaaptekort hakt er echt in en weegt hier ook wel op onze relatie, we hebben gewoon geen tijd meer voor elkaar... haar ergens laten slapen s nachts vind ik ook nog moeilijk maar we doen ze soms wel eens een voormiddag of namiddag weg naar de grootouders zodat we even kunnen bijslapen of samen wat tijd kunnen doorbrengen. Overdag slaapt ze ook maar 3x een dutje van 30 min, dat is al lang zo. Ons dochtertje is gelukkig wel vrolijk overdag. Veel goede moed daar!

vorige week

Reactie op RomantischePioenroos144921

Heel herkenbaar! Hier al vanaf dag 1 een slechte slaper. Ze is 1 dagje oud ...
Ik wou dat het hielp, mee in bed nemen.... Pff We hebben 5,5maand samen geslapen s'nachts maar het begon voor beide lastiger te worden en nu lukt het helemaal niet meer .. Het beste gaat als ik in de zetel op haar kamer zit met haar .. maar ik heb geen zin om maanden rechtop te slapen. Kan echt huilen hierom. Jij ook veel goede moed. 🍀

Reactie op Grilsmom

Ik wou dat het hielp, mee in bed nemen.... Pff We hebben 5,5maand samen g ...
Oh nee, dat is echt wel zwaar zo! En dan nog een ander kindje erbij, dat hebben wij gelukkig nog niet... Wij zijn recent gestart met de slaapcursus van Anja Caers over liefdevol zelfstandig slapen. Deze hebben we online aangekocht. We hebben wel al wat tips toegepast maar gaan er pas echt mee van slag in de kerstvakantie, dan hebben we allebei verlof. Het is wel belangrijk dat je een manier vindt om toch wat aan je slaap te komen. In de periode dat onze dochter s nachts enkel in de draagzak wou slapen, deden we shiften. Mijn man deed dan de avondshift tot 1u. Daarna nam ik over en kon hij slapen. En ook al sta je weigerachtig om ze eens een nachtje ergens anders te laten slapen, trek zeker op tijd aan de alarmbel! Anderen gaan 1 nachtje minder slapen wel overleven en het kan voor jou misschien deugd doen om toch even bij te tanken. Heel veel succes nog daar! Ik hoop en duim echt mee dat het snel terug beter zal gaan 🤞

vorige week

Langs de ene kant trek je aan de noodrem maar langs de andere zeg je geen hulp te willen. Niemand, de baby niet, het andere kind niet, je partner niet en ook jezelf niet heeft er iets aan dat je oververmoeid/prikkelbaar bent. Om goed voor iemand te kunnen zorgen moet je ook voor jezelf zorgen. Als je vertrouwen hebt in/kunt rekenen op bv grootouders zou ik hier niet over twijfelen!

5 dagen geleden

Hoe lang slaapt ze al zo slecht? Wij hebben ook een dochtertje van 7 maanden en de nachten zijn ook zo wanneer ze ziek (aan het worden) is. Heel erg vermoeiend. We delen de nachten dan op in 2 en elks doet een deeltje. Wanneer ze gezond is, slaapt ze goed. Als ze zich niet goed voelt heeft ze gewoon meer troost en nabijheid nodig, denk ik. Die gedachte helpt me ‘‘s nachts…

4 dagen geleden

Wij hebben een slechte slaper vanaf dag 1 (25/4) heeft ooit 2x 6u aan een stuk geslapen s nachts en daarna nooit meer 😅 sinds de 4 maanden regressie is het helemaal een soep. Heeft een totaal ander ritme dan er in de slaapboeken wordt voorgeschreven en is regelmatig een nachtje elk half uur/uur wakker. Wij doen ook aan Bedsharing, handig omdat ik BV geef, maar je gaf al aan dat dit voor jullie niet werkten. Wat we nog doen is ook de nacht verdelen. Papa doet een deel en ik een deel. Bij papa slaapt ze veel beter dan bij mij! De ene slaapt dan met haar in bed en de andere op de zetel. Maar zo hebben we wel elke onze slaap en het is grotendeels ook al een gewoonte geworden om met minder slaap toe te komen voor ons. Laat je zeker niet onder druk zetten om haar een nacht weg te doen. Ik doe zelf soms af en toe nachtshiften op het werk en mijn man ook, ze heeft dus al wel eens bij grootouders geslapen. Ik slaap dan niet op mijn werk (normaal mag ik daar slapen van 23u-6u). Ik ween vaak op weg naar die nachtshift en word vaak wakker omdat ik moet kolven of omdat ik haar gewoon mis en me er niet goed bij voel. Mij heeft het dus nog nooit geholpen om zo een nachtje rust te krijgen. Het helpt mij om te weten dat het een fase is en alles een einde heeft. 🙏

4 dagen geleden

Ik herken dit. Mijn zoontje is nu 8 maand. Werd geregeld in de nacht wakker voor een kort troost momentje (meestal enkel op te lossen door aan de borst te hangen). Hij slaapt ook bij ons in bed. Nu slaapt hij wel veel rustiger en ook vele nachten door van 20u tot 7u, ookal leek het alsof hij nooit zou doorslapen. Wat wij hebben gedaan is de papa naast hem laten slapen i.p.v ik. In het begin ging het moeilijker en werd hij nog wel wakker en dan liet ik de papa een flesje melk geven en hem troosten, na enkele nachten is hij makkelijker en makkelijker in slaap gaan vallen en ook in de nacht veel minder wakker nu de borst niet meer zo dicht bij hem ligt. Hopelijk kan dit voor jullie ook wat helpen op deze manier. Het heeft bij ons wel ongeveer 2 weekjes geduurd voor hij in de nacht niet meer wakker werd. Ook het inslapen in het begin van de nacht laat ik door de papa doen, van zodra ik naast hem slaap, slaapt hij veel onrustiger en zoekt hij vaker troost (de borst)… Blijf vooral de hoop erin houden 🙏🏼 jullie doen het goed !