17 Reacties

5 maanden geleden

Hallo, ons kleintje heeft last gehad van reflux tot enkele weken geleden. Bij ons heeft osteopathie (4 sessies) in combinatie met Gaviscon geholpen. Wat ik ook heb gedaan op aanraden van de ostopate (ik geef bv) is gestopt met tomaten eten en kamillethee drinken. Nu komt er af en toe nog wel wat naar boven, maar heeft hij er geen last meer van.

Reactie op Valeriekebieke

Hallo, ons kleintje heeft last gehad van reflux tot enkele weken geleden. B ...
Hoe merkte je verschil na de osteopaat? Hebben zelf al 3 sessies gehad maar helaas zonder verschil

5 maanden geleden

Reactie op Valeriekebieke

Hallo, ons kleintje heeft last gehad van reflux tot enkele weken geleden. B ...
Hier word het erger precies, hier is hij nu 10 weken sinds afgelopen maandag en zijn nu bijna 2 weken bezig met gaviscon. Als ik het heb gegeven houd het een 1,5u ongeveer de melk tegen en tegen dan komt de melk terug en tegen de tijd dat de volgende voeding er is begint hij dan last te krijgen. Kan een osteopaat veel doen tegen reflux? Ik hebbwel al gehoord voor krampjes 🙈

5 maanden geleden

Reactie op RaadselachtigeZonnestraal040136

Hoe merkte je verschil na de osteopaat? Hebben zelf al 3 sessies gehad maar ...
Hij “krocht” nu niet meer de hele tijd na het eten. Zijn middenrif is meer ontspannen nu.

5 maanden geleden

Vooral je gevoel volgen. Als jij denkt dat er meer aan de hand is, is dat meestal ook zo. Ons oudste zoontje had heel fel reflux als gevolg van koemelkallergie. Ons 2e zoontje had problemen met zijn tongriempje, eens dat gelaserd gaf hij vrijwel niets meer terug. Enkel nog sporadisch. Tot ik er deze week toevallig achter ben gekomen dat ik eieren gegeten had op de moment dat hij reflux klachten had... Teruggeven als gevolg van het klepje dat nog niet helemaal oke is, zou nooit tot zoveel klachten en pijn mogen gaan dat je gaviscon niet geven.

5 maanden geleden

Hier ook identiek hetzelfde probleem. Daarmee naar de kinderarts geweest en zei hamerden op koemelkallergie. Dus dan overgeschakeld van melk, gellilact moeten indoen om te verdikken, maar hielp.niet. mijn moederhart zei ook reflux, artsen zeiden neen kan niet hebben geen pijn als ze teruggeven en komen goed bij een baby mag teruggeven. Tot 3 weken geleden, kwamen ze soms.wakker al wenen en hadden ze echt pijn. Teruggegaan naar kinderarts en weer zouden ze veranderen van melk, hielp dit niet zouden ze een phmetrie test doen om te zien of ze reflux hadden. Ik heb aangedrongen om eerst de test te doen omdat alles wat ze hadden symptomen.waren van verborgen rzflux. Uiteindelijk de test gekregen en 1 van de meisjes overduidelijk reflux de andere was twijfelgeval. Beiden krijgen nu al 3 weken omeprazole. Had een week hele andere baby's tot het plots weer verergerde. Krijgen nu smorgens en savonds deze medicatie en geven terug minder over. Zou eens gaan naar de kinderarts. Eventueel ook al een huilkaart bijhouden zodat je kan aantonen wanneer je baby huilt en hoeveel

5 maanden geleden

Ons kleintje had verborgen reflux, naar kinderarts geweest en nu dienen we 2 keer per dag omeoprazole toe en reflux melk. Wij hebben een heel andere baby, gelukkig en lachen …. Ga maar eens naar de kinderarts 😊 je moedergevoel volgen

5 maanden geleden

Moedergevoel volgen ❤️‍🩹 liever een bezoekje te veel dan te weinig

5 maanden geleden

Zelfde verhaal hier! Ons zoontje had enorm last van zijn reflux. Huilde bijna van fles tot fles, terug geven, veel slikken, overstrekken,.. Huisarts en kind en gezin zeiden ons dat dit krampjes waren maar mijn moederhartje vertelde me ook dat dit niet klopte. Zijn uiteindelijk naar de kinderarts geweest en zijn toen op aanraden van haar overgeschakeld op koemelkvrije pap ingedikt met gellilact + Omeprazol tegen het maagzuur. Wereld van verschil! Wij hebben ook eerst johannesbroodpitmeel geprobeerd maar de ene klacht werd vervangen door de andere. Onze kinderarts raad dit ook echt af omdat blijkbaar 8/10 kindjes hier niet tegen kunnen ivm de darmen. Hopelijk vinden jullie snel een oplossing!

5 maanden geleden

Ons meisje heeft ook reflux. Wat niet hielp: - gaviscon e.d. = meer kramp - Johannesbroodpitmeel = meer kramp Wat wel helpt: - omeprazole (!!! We zijn even gestopt en toen herbegon alle miserie, hielp haar overduidelijk met de pijn) - koemelkeiwitvrije melk / geen melkproducten eten - om de 30 ml boeren - rechtop voeden - na het drinken 20 min rechtop houden 3 maanden verder… ik hoop op 4 maanden met de patatjes te kunnen starten.

5 maanden geleden

Dankje wel om jullie verhaal te delen!! Dan ga ik toch eens een afspraak maken bij de kinderarts en horen wat die zegt!!

5 maanden geleden

Reactie op MamaLala-Roxanne

Ons kleintje had verborgen reflux, naar kinderarts geweest en nu dienen we ...
Oh amai 2x per dag! Wij nu ook gestart met omeprazole maar mag maar 4ml per dag geven 1x, merk wel dat tegen de avond weer erger wordt…

5 maanden geleden

Hier hielpen de bezoekjes aan de osteopaat ook! We gaan volgende week overigens de riempjes in de mond laten laseren omdat hij nog steeds problemen ondervindt met eten en spijsvertering. Die 2 hangen blijkbaar fel samen. Ik heb 10 weken lang volgehouden dat er iets niet klopte en ben naar een lactatiekundige gegaan die bovenstaande diagnose gesteld heeft. Onze baby kwam/komt ook goed bij en is het merendeel van de tijd heel vrolijk. Alleen rond voedingsperiodes en s nachts ondervonden we veel problemen. Osteopathie heeft echt veel geholpen, maar neemt niet alle klachten weg waardoor we nu op aanraden van de lactatiekundige de operatie laten doen. Hopelijk komen jullie ook tot een goei advies. 🤞🤞🤞 Ps: Kinderartsen zijn naar mijn mening vaak al even niet meegaand als een gewone huisdokter. Maar dat kan ook aan mijn ervaring liggen dat ik 5 verschillende kinderartsen heb geraadpleegd voor er 1tje meeging in een doorverwijzing.

5 maanden geleden

Heb een afspraak 19 augustus wel pas. Tips die ik ondertussen kan doen? Helpt een osteopaat hier zo goed bij?

5 maanden geleden

Reactie op SharinaD

Heb een afspraak 19 augustus wel pas. Tips die ik ondertussen kan doen? Hel ...
Afhankelijk van wat er scheelt kan een osteopaat wonderen doen ja. Een blokkade in schouder en nek kunnen ook voor reflux zorgen. Om pijn te verlichten kan je gaviscon geven.

5 maanden geleden

Hey mama! Eerst en vooral, je bent super goed bezig ☺️. Ik ben zelf osteopate en behandel baby’tjes en kindjes. Mijn eerste kindjes was ook een extreme reflux baby. Wat belangrijk is om te weten en misschien wat helderheid kan brengen is hoe zorgverleners reflux zien. Reflux, wat letterlijk betekent het terug vloeien van melk in het geval van baby’s wordt gezien als normaal. Dit door de anatomie van het maagje/slokdarm en de vaak liggende houding van baby’s. De ene baby geeft meer terug dan de andere, als dit geen klachten geeft noemen we dit een Happy spitter 😄. Dit hoeft dus helemaal geen probleem te zijn. Wanneer is het dan wel een probleem? In de medische wereld trekken ze vaak pas aan de alarmbel of wordt het gezien als een medisch probleem als er een “failure to thrive” is. Dit betekent als de baby niet voldoende aankomt in gewicht, ontroostbaar veel weent, algemeen het niet goed doet. Enerzijds is dit objectief meetbaar door de groeicurves, anderzijds is dit subjectief hoe jij je kindje ervaart. Hier zit wat het verschil tussen dokters qua behandelplan, de ene gaat vooral focussen op de groeicurves, de andere luistert wat meer naar hoe het kindje het in het algemeen doet los van de groeicurves. Naar behandeling toe is het belangrijk om te weten dat reflux het symptoom is en niet de oorzaak. Gaviscon, omeprazolen, indikken,.. werken symptomatisch en niet oorzakelijk. Ik raad dus vooral aan om terwijl je symptomatisch handelt ook te gaan kijken waarom je kindje last heeft van de reflux. Zit er spanning ergens in het lijfje? Dan kan een osteopaat goed helpen. Is er sprake van een intolerantie of allergie dan moet de voeding bekeken worden. Is er geen goede drinktechniek en komt er daardoor veel lucht binnen? Dan kan je best eens samenzitten met een lactatiekundige of prelogopediste. Er is dus heel veel dat aan de oorzaak kan liggen van reflux gerelateerde klachten en is soms een hele zoektocht om de juiste oorzaak te vinden. Maar wel de moeite waard! Weet ook dat hoe pittig het nu is, het betert echt wel! ☺️succes! 🍀

5 maanden geleden

Reactie op lelagla

Hey mama! Eerst en vooral, je bent super goed bezig ☺️. Ik ben zelf osteo ...
Toevallig in de buurt van Herk-de-Stad 🙈 Ja dat is vaak wel wat ik hier te horen krijg van de vroedvrouw (ook lactatiekundige) en K&G hebben iets van hij groeit en komt bij dus zal het wel niks zijn. Maar zelf merk ik dat hij er van af ziet overdag continu wakker worden er door, hevig slikken met momenten,… en naar de avond toe begint hij er bij te wenen.