19 Reacties

2 maanden geleden

Zou het door sprong 5 kunnen zijn? Want het klinkt namelijk erg zoals de sprong omschreven wordt... Denk dat wij er net aan begonnen zijn, ons meisje is 5 maanden vandaag. Veel succes mamma 🤞🏽

2 maanden geleden

Hier wordt er de laatste week ook meermaals schreeuwend wakker . In het weekend om het uur. Ik wil haar Dan voeden ma ze blijft wenen tot ik haar echt zitten op mij neem en haar dan zo de borst geef door te wiegen. Nu vanaf gisteren ging het terug beter. 1x wakker geworden zo op mij genomen gevoed en terug in de cosleeper. Heel goed geslapen

2 maanden geleden

Ik ben zo blij dat ik op dit forum zit. Jij omschrijft precies mijn zoontje. Hier lijkt het alsof hij tijdens elke sprong niet mer in zijn eigen bedje wilt slapen. Maar nu in sprong 5 is het heel erg. Exact zoals jij schrijft. Slapen, neerleggen krijsen, opnemen en terug oke. Bij mij in bed gaat prima, 20cm verder in zijn co-sleeper is het drama. Ik wil er ook geen gewoonte van maken, maar heb de strijd opgegeven. Ik heb mijn slaap nodig en hij ook. Dus ik hoop dat als de sprong gedaan is, hij weer fijn in zijn bedje ligt.

2 maanden geleden

Mijn dochter heeft deze fase sinds ze 4 maand oud was... ik leef op 2/3u slaap per nacht omdat ze zo aan mij klampt. Ik weet niet waarom maar sinds 4 nachten slaapt ze in ene keer zonder problemen terug in blokjes 😅 en in haar eigen bedje! Enkel vanaf 3u heeft ze nood aan mama in de nacht maar na 2 maand amper slaap vind ik dit echt oke... Er is echt hoop dat het overgaat, ik geloofde het ook niet maar hier ook van de ene op de andere nacht verandering

2 maanden geleden

Onze dochter is 5 maanden en heeft de laatste twee nachten ook dat ze niet in haar eigen bed wilt liggen. Dus slaapt ze al twee nachten naast mij. Hopelijk is het binnenkort weer beter 😅

2 maanden geleden

We ervaren hier momenteel ook een sprongetje rond haar 5,5maand; Exact hetzelfde verhaal eigenlijk. Inslapen duurt iets langer maar lukt in haar bedje en alleen. Na een paar uur terug wakker en heel moeilijk terug in slaap te krijgen. Tussen ons in, in het grote bed lukt het wel, maar we maken elkaar dan weer wakker door beweging. Ze hangt ook plotseling terug aan mijn borst ‘s nachts terwijl we vaker zonder nachtvoedingen waren een paar weken terug. Weinig slaap weegt best door op het werken etc, je bent dus absoluut niet alleen! 🫶🏻

2 maanden geleden

Heel herkenbaar! Weten ook niet goed wat te doen behalve hopen dat deze fase snel voorbij gaat

2 maanden geleden

Hier ook moeilijke fase.. vaker wakker ‘s nachts en moeilijker terug in slaap.

2 maanden geleden

5 maanden en hier ook prijs ! Inslapen ook veel meer wenen/krijsen. Overdag ook slecht gezind, pittig. Hoop niet dat het 4 weken duurt gelijk app zegt

2 maanden geleden

Je beschrijft hier exact onze twee laatste nachten met onze zoon van 5,5 maand 😕

2 maanden geleden

Hier hetzelfde. Mijn zoontje is 5,5 maand en wil sinds 2 weken, niet meer in zijn eigen bedje slapen. Elke 2/3 uur wordt hij wakker en wil hij een half uur aan de borst liggen. Hij slaapt momenteel tussen ons. De dokter zei dat hij verlatingsangst heeft en niet beseft dat je er nog bent hoewel hij je niet ziet. Zij raadde aan een nachtlampje te branden en veel kiekeboe spelletjes te spelen. Zodat hij beseft dat ik niet voorgoed weg ben als hij even alleen is.

2 maanden geleden

Ons zoontje van 5 maand doet overdag slechts dutjes van 30 à 45 minuutjes en ‘s nachts ook vaker wakker. De moed zakt me in de schoenen. Ik weet niet wat we verkeerd doen.

2 maanden geleden

Reactie op ohlala

Ons zoontje van 5 maand doet overdag slechts dutjes van 30 à 45 minuutjes e ...
Ik denk niet dat je iets verleerd doet, maar dat het bij de normale ontwikkeling van een baby hoort. Ze leren zoveel op zo korte tijd.. ik heb de podcast “zachte nachten” ontdekt en daarin leggen ze slaap van een baby mooi uit. Een aanrader!

3 weken geleden

Onze jongen slaapt zo sinds zijn 4 weken bij ons. De co sleeper staat er nog maar hij slaapt nu standaard bij ons. Wij slapen alle 3 goed. Zolang er geen probleem is houden wij dit zo. We zien wel wat de toekomst brengt

3 weken geleden

Reactie op Chris1234

Onze jongen slaapt zo sinds zijn 4 weken bij ons. De co sleeper staat er n ...
Mijn zoontje slaapt sinds zijn 4 maand ook iedere nacht bij mij. Zijn eerste blokje lukt in bed, dan kan ik nog wat opblijven. Vanaf 22u wordt hij veel wakker en komt hij bij ons liggen. Hij slaapt nog niet door, ooit zal het wel lukken.. voor nu is dit voor ons de beste oplossing

2 weken geleden

Hier exact hetzelfde verhaal. Begonnen op 5,5 maand en na 2 maand nog elke nacht hetzelfde.. uiteindelijk ook aan toegeven en we pakken ze bij ons in bed. Gewoon tussen ons is ook niet goed genoeg, ze moet echt in onze arm liggen ook.. tis heel zwaar

2 weken geleden

Reactie op AmusanteVaren733477

Hier exact hetzelfde verhaal. Begonnen op 5,5 maand en na 2 maand nog elke ...
Herkenbaar!

2 weken geleden

Hier exact hetzelfde. Ook op 5,5 maand. Hij is nu 7 maand. Zeer vermoeiend.

2 weken geleden

En als je een flesje geeft ? Hier werkt dat