6 Reacties
vorige week
De jongste is nu ook 7m.
Met hem doe ik enerzijds minder wandelingen dan met de oudste.
Anderzijds, hij moet wel bijna altijd mee als we met de oudste ergens naar toe willen gaan.
De oudste is geboren met corona en hij huilde heel veel owv allergieën waar we te laat achter kwamen.
Echt weg gaan op restaurant ofzo hebben we nooit gedaan met hem maar wel dagelijks wandelen.
Met de jongste wandel ik jammer genoeg niet elke dag en wou ik wel dat ik er meer tijd voor kon maken.
Binnenkort ga ik met mijn ouders naar de kerstmarkt in Duitsland, hij gaat dan mee. Vind ik opzich ook wel spannend.
Ik heb altijd de koets mee en soms ook de draagzak.
Extra kleren, mijn kolf, flesjes en een gekolfd flesje want heel vaak heeft hij in de auto honger.
Ik neem ook wel de hoofdtelefoon mee voor als het ergens te luid zou zijn. (Bv de sinterklaasshow afgelopen weekend) En dan kan hij toch slapen.
Maar verder is het gewoon op het gemakje. Go with the flow. 😊
Mss ook wel omdat het de tweede is dat ik er wat rustiger in ben.
Bij de oudste vond ik het ook heel belangrijk dat hij op tijd in bed lag en de dutjes deed. Natuurlijk vind ik dat nu ook belangrijk, maar ben flexibeler geworden
vorige week
Reactie op AnnlsO
De jongste is nu ook 7m.
Met hem doe ik enerzijds minder wandelingen dan ...
Dankjewel voor je reactie. Maar als je flexibeler bent, gaat het dan wel goed met je kind? Als ie minder slaapt, is ie dan niet heel moeilijk in bed te krijgen door overprikkeld te zijn enzo?
vorige week
Reactie op pastelpaars
Dankjewel voor je reactie. Maar als je flexibeler bent, gaat het dan wel go ...
Als we een uitstap doen, valt hij vaak in de auto in slaap. Soms wel later dan normaal, maar tot nu toe ça va.
In de koets slaapt hij ook wel, maar minder makkelijk.
Sinds enkele weken is zijn dutje van 9u aan het opschuiven naar 10u, maar tot nu was dat voor hem niet handig omdat ik broer naar school moest brengen en in de auto viel hij dan in slaap, uit de auto om broer af te zetten, terug in de auto viel hij opnieuw in slaap tot thuis. Dus dan is dat wel vervelend. Vaak kon hij dan moeilijker slapen.
Ik werk halftijds, dus als ik een dag weg ben geweest en hij heeft moeilijker kunnen slapen, dan probeer ik de dagen erna wel veel te ontprikkelen en rust te nemen.
Het is een beetje het nadeel van de tweede die moeten mee in het ritme van de eerste. 🙈
Zal ook wat kind afhankelijk zijn. De jongste is wel makkelijker (tot nu toe) dan de oudste op vlak van slapen.
vorige week
Ik ga totaal niet veel buiten met de kleinste. Wij werken allebei voltijds, weekend zit vaak vol met afspreken met vrienden, familie, en hobby's van de oudste. Dus niet van niet willen maar eerder van niet kunnen, ik zou niet weten wanneer wij tijd over hebben om iets te doen! Natuurlijk als we afspreken met vrienden of familie dan gaat de kleinste (7 maand) mee, en proberen we wel op verplaatsing ritme aan te houden, bij de hobby's van de oudste proberen we de jongste thuis te houden want daar heeft ze niks aan (als we allebei thuis zijn, anders moet ze mee natuurlijk) omwille van de dutjes. Op tijd in bed liggen en ritme aanhouden, vind het een lastige periode omdat je zelf niet vaak weg kan, maar die baby's hebben daar zoveel nood aan vind ik. Persoonlijke mening, er zijn zeker baby's die er geen nood aan hebben maar hier wel. Dus geen oordeel naar ouders die het niet doen. Hyper content kind hier zo lang ze in haar ritme zit, zodra er uit dan direct ontregeld.
Maar, eerlijk, zelfs àls ik tijd te veel zou hebben, zou niet weten waar naartoe met de kleinste. Thuis is toch gewoon tofste, aan lawaaierige omgeving heeft ze niks, andere kinderen ziet ze al in de crèche dus op sociaal vlak komt ze ook niet tekort, en dan ganse verhuis van eten, reserve kledij, pampers, buggy,en dan toch nog iets vergeten,... Zie er altijd wel wat tegenop om weg te gaan. Kan ook genieten van gewoon thuis te zijn, heb weinig nood aan weg zijn.
vorige week
Wij hebben al van in het begin een slechte slaper. De eerste maanden kwamen we dan ook amper buiten met haar omdat ze zo hard vocht tegen haar slaap. Sinds haar 3,5 maanden gaan de dutjes overdag beter en kan ze ook gewoon in de auto of buggy slapen en sinds ze naar de opvang gaat lukt het ook in een reiswiegje. Ze doet al enkele maanden telkens maar een dutje van 30 minuten dus wij gaan nu wel gewoon waar we naartoe willen gaan. We calculeren dan wel in dat ze dan in de auto kan slapen of in de buggy.
Hier is gaan wandelen in het bos of naar de supermarkt altijd een succes. Met het slechte weer ook al in tuincentra naar kerstlichtjes gaan zien, vond ze reuze leuk 😁
Ik ben wel blij dat ik nu meer op stap kan gaan met haar want ik vond dat echt niet leuk die eerste maanden, maar als jij wel graag thuis bent met je kindje moet je dat ook gewoon blijven doen zou ik zeggen 😊
3 dagen geleden
Wij calculeren ook de dutjes wat in als we op stap gaan. Zo kan hij zijn dutje in de auto doen of zelfs een lange dut tijdens een wandeling in de buggy. Mijn zoontje slaapt het beste “on the go” altijd al zo geweest. Wij gaan graag eens op stap maar het moet voor iedereen fijn zijn en er moet wat gerekend worden qua dutjes.