7 Reacties

vorige week

Gebruik je olijfolie bij de vaste voeding?
Bij de eerste hapjes moeten ze nog veel aanpassen… bij ons (op vier maanden, reflux baby’tje) kwam het er bijna heel weer uit 😅. Zorgde voor veel krampjes. We hebben dan weer een weekje gewacht, en dan weer opgestart.

Reactie op elisauni

Gebruik je olijfolie bij de vaste voeding?
Heb ik pas 1x gedaan eerlijk gezegd, omdat ze nog geen lepeltje/hapje binnen krijgt omdat ze het zo vies vindt 🫣 heb eerste 3 dagen 1/3 zoete aardappel met 2/3 pastinaak gegeven en vandaag 1 knolselderij met niks erbij verder. Ik dacht om gewoon te laten wennen aan andere smaken en structuren. Ik zal er vanaf morgen dan weer de olijfolie bij doen 😊

Reactie op JeugdigeVuursteen409914

Bij de eerste hapjes moeten ze nog veel aanpassen… bij ons (op vier maanden ...
Ja dat kan ik me goed voorstellen. Als ze te veel last heeft kan ik misschien ook beter weekje wachten. Ik dacht al krijgt ze nauwelijks iets binnen, dan went ze er al aan hopelijk. Maar ik vind het ook wel zielig haha.
Trouwens welke olijfolie gebruiken jullie? Ik heb een extra vierge met best een felle smaak, dus ik dacht misschien is die te heftig?

vorige week

Reactie op GezelligeAnemoon424906

Heb ik pas 1x gedaan eerlijk gezegd, omdat ze nog geen lepeltje/hapje binne ...
Ze moeten idd wennen aan de smaken en textuur. Ik ben hier begonnen rond 4,5 maand met aardappeltje, wortel en beetje olijfolie en kookvocht. Nu eet ze echt bijna alles al en ook vlees en vis erbij. Olijfolie zorgt er ook voor dat ze iets makkelijker stoelgang maken. Hoeft daarom niet veel te zijn he ☺️ een beetje is al meer als genoeg

vorige week

Reactie op GezelligeAnemoon424906

Trouwens welke olijfolie gebruiken jullie? Ik heb een extra vierge met best ...
Wij gebruiken eentje dat mijn familie in Italië ook gebruikt en soms die van Boni ☺️