8 Reacties
2 weken geleden
Ik ben mama van 2 dochtertjes. Bij mijn eerste kreeg ik ook veeel commentaar om los te laten. Ik deed veel een kousenbroek aan omdat ik schrik had dat ze te koud ging hebben als er wind was. Mijn schoonouders vonden alles overdreven van mij. Ik heb een vaqt ritme om te slapen en als we daarvan afwijken is dat moeilijk voor mij haha. Als ze daar eens ging slapen sliep ik zelf de hele nacht niet. Intussen ben ik mama van ezn tweede. Ik laat veel meer los. Je leert dat wel. Intussen slaapt mijn tweede vaak bij mijn ouders (nog niet bij mijn schoonouders) want de nachten gaan zeer moeilijk. Ik heb amper nog discussies met mijn partner omdat ik meer kan loslaten. Het is normaal vind ik dat dit niet vanzelf gaat. Iedereen is anders en voedt zijn/ haar kind op zoals hij of zij wil.
2 weken geleden
Op Kerst en oudjaar gaat mijn oudste niet superlaat slapen. Hoogstens een uurtje later want ook al zit zij 3u later in bed is zij op hetzelfde uur wakker en lastig de volgende dag. Dan is het telkens familiefeest aan mijn kant en hebben wij een lastig kind. Mijn schoonouders vinden dat niet kunnen dat ze niet mogen opblijven tot 00u (ze is 3jaar). Ook mijn jongste moest langer opblijven. Ook dit jaar zeiden ze 'voor die ene keer, je mama is weer streng'. Maar zij gaan niet opstaan hoor voor mijn kinderen
2 weken geleden
Hey,
Jij moet doen waarbij je je goed bij voelt. Ons dochtertje slaapt ook nog niet echt door, maar blijft wel af en toe bij iemand slapen. Ik snap als ze ziek is dat je zelf voor haar wilt zorgen. Hier is het ook als 1 van ons zich niet comfortabel bij voelt doen we het niet, we moeten beide comfortabel zijn. Iedereen doet het anders mijn opvoeding thuis van mijn ouders was niet een van de beste dus ik probeer haar zoveel mogelijk op mijn manier op te voeden. Niemand kent je dochtertje even goed als jij, jij weet wat het beste is voor haar.
Zo veel mogelijk negeren, zolang jullie goed bezig zijn maakt het commentaar van anderen niks uit. Jullie zijn goed bezig
2 weken geleden
Je moet vooral doen waarbij jij je goed voelt.
Mijn kinderen (5j en 9m) gaan ook nooit logeren bij de grootouders. De oudste is hooguit 3x gaan logeren en dat was uit noodzaak.
Mijn schoonmama vraagt vaak of hij niet wilt komen slapen. Hij wilt dat niet. Dus gaat hij ook niet.
Mijn oudste was constant ziek en ikzelf sta voor de klassen mijn man had toen net ander werk. Ik was wel heel blij dat mijn mama altijd op hem kon komen passen. Maar dat is ook omdat het mijn eigen mama is.
Als hij ziek was en mijn mama kon niet dan was de reactie van mijn schoonmama oei nee niet als hij ziek is, maar ook idd wel zeggen dat ze hem te weinig ziet.
En wat bezoekjes betreft... Mijn mama woont op 3km van me en daar kom ik sporadisch eens als het ons uitkomt of als ik in de buurt ben dan spring ik eens binnen.
Mijn schoonouders wonen op een uur rijden, ze werken nog deeltijds, zijn vaak weg in het weekend dus ja...
Doe vooral waarbij jij je goed voelt. En probeer met je partner een guldeniddenweg te vinden. 😘
2 weken geleden
Reactie op Renée1993
Op Kerst en oudjaar gaat mijn oudste niet superlaat slapen. Hoogstens een u ...
Wow ik vind dit bizar. “Je mama is weer streng” is ook je kind tegen jou opzetten. Echt niet oké, vind ik…
2 weken geleden
Laat andere mensen zeggen wat ze willen. Elke ouder is anders en elk kind is anders. Jij bent de mama en je bent baas. Punt. Ik zou mijn baby snachts ook nog niet wegbrengen. Maak je geen zorgen <3
2 weken geleden
Reactie op Renée1993
Op Kerst en oudjaar gaat mijn oudste niet superlaat slapen. Hoogstens een u ...
Ooh seg, wat een bemoeiallen!
Daar zou ik zelfs niet meer gaan !
Ten eerste : een ziek kind wil alleen mama (dat is dan een hangerig kind dat zich alleen veilig voelt in de veilige moederschoot)!
Ten tweede: het is jouw gezin! Jij kent je kinderen en hun noden en jij bepaalt ! Zij bepalen niet !
Ieder kind is anders en jij bent de moeder en rekent op je instinct om aan te voelen wat nodig is.
Jij zal wel loslaten wanneer jij daar klaar voor bent met de nodige ervaring.
Jij bepaalt !
Veel succes
4 dagen geleden
Uhhh, doen waar jij u goed bij voelt ofc!! Hun hebben ook hun kinderen opgevoed hoe dat zij dat wouden, dus jij maar ook :)) ! Als jij u niet goed voelt daarbij, dan is dat volledig OK en moet jij u niet schuldig daarover voelen punt.
Ooit zal er wel een moment komen dat jij uw baby meer zult kunnen loslaten en uw ouders/ schoonouders zullen dan maar eventjes moeten wachten. Jij bent ook mama voor de eerste keer hé ;)