11 Reacties

3 weken geleden

Hier had maandje geleden hetzelfde voorgehad We hebben eigenlijk gewoon blijven proberen/aanbieden en opeens at hij het terug vlotjes

3 weken geleden

Bij ons is het omgekeerd, ze wilt plots geen patatjes meer eten 🙈

3 weken geleden

Bij ons ook! Bleek een lichte vorm van spruw te zijn, door de zuurte van het fruit prikte dat blijkbaar en patatjes niet

4 dagen geleden

Hadden we ook toen ie bijna 9 maand was.. Gewoon blijven proberen en niets forceren! Wat bij ons wel hielp is deze niet meer in pap toe te dienen maar meer in BLW vorm, dus echt in stukjes! Vond ie super leuk en kon hij ook zelf vastpakken en dat at hij terug alle fruit! Een appel kan je bijvoorbeld met een lepel gaan geven, wel de schil er volldig af en dan beetje per beetje met een lepel eraf halen, vond hij ook super leuk banaan gaf ik dan met schil beneden zodat hij het daar kon vastpakken en dan boven schil eraf ( als je niet begrijpt wat ik bedoel heb je echt veel video’s online hierover) peer stoomde ik even indien deze hard was of indien het een zachte was gewoon in stukken delen en deze dan zo geven, hij hapte zelf stukken af van de peer FruitPAP heeft die van ons nooit meer gewild eigenlijk

4 dagen geleden

Reactie op DankbareWolf131504

Hadden we ook toen ie bijna 9 maand was.. Gewoon blijven proberen en niets ...
Pakt die dat goed vast? Ons zoontje pakt alles goed vast (brood/ cracotte/ koekje) maar als ik een stukje fruit of groente geef dan wilt hij het niet vast pakken en/of gooit hij het weg zonder het ook nog maar in zen mond te steken
Hier ook fruitpap weigering sinds twee weken, ook in de crèche. In de crèche krijgt hij dan een banaan en dat eet hij dan wel op. Ik heb hem vanmiddag stukjes rijpe peer gegeven en ging goed binnen...

4 dagen geleden

Reactie op SharinaD

Pakt die dat goed vast? Ons zoontje pakt alles goed vast (brood/ cracotte/ ...
Ja, gewoon ervoor zorgen dat hij het ergens kan vastpakken want bv een banaan slipt snel weg, daardoor dat ik ook zei dat je de schil beneden moest laten zodat hij het daaraan kan vastpakken want anders ging die van mij er ook echt wel gewoon mee spelen.. 😂 Het feit dat hij fruit/groenten weggooit is wss gewoon omdat ie het structuur daarvan niet zo leuk vind

4 dagen geleden

Reactie op DankbareWolf131504

Ja, gewoon ervoor zorgen dat hij het ergens kan vastpakken want bv een bana ...
Geen idee Heb al aardbei/avocado/appel/boontje/ broccoli/ peer geprobeerd Hoe doe je dat bij zo een fruit dan (banaan kan ik niet geven want dan heeft hij veel last van zijn stoelgang)

Reactie op SharinaD

Geen idee Heb al aardbei/avocado/appel/boontje/ broccoli/ peer geprobeerd ...
Ik heb gisteren een rijpe peer gegeven. Ik snij het in lange frietjes ongeveer. Dan kan hij het meestal zelf vast nemen en is het lang genoeg (als het te klein is zit het in zijn vuistje en is het moeilijk in zijn mond te krijgen). Soms is het wel wat te glibberig en dan geef ik het hem zelf aan.
Soms bij tandjes kan het… bij mij helpt het soms ook om het op te warmen

3 dagen geleden

Reactie op SharinaD

Geen idee Heb al aardbei/avocado/appel/boontje/ broccoli/ peer geprobeerd ...
Ja een peer enz neemt hij idd bij mij ook gewoon normaal vast indien ik het in stukjes doe die hij gewoon kan vastnemen. Ook met aarbeien en avocado gewoon in stukken die hij kan vastnemen en indien het bv wegslipt doe ik het gewoon in zijn mond in grotere stukken en bijt hij hoeveel hij zelf af wilt met zijn tanden :) Ik zou me ZEKER echt geen druk maken want hoe meer jij hierover stresst hoe meer hij dit zal door hebben en ook niet willen eten Wat ik ook begon te doen was bv pannekoeken met banaan te maken als ontbijt ofzo zodat hij toch iets van fruit at omdat ik wist dat hij zijn fruitpap ging weigeren en toen ik er geen druk meer achter zette, begon hij ineens terug alle fruit te eten😳 Dus je zal wel zien dat dit echt wel in orde zal komen en wss maar een fase is