26 Reacties

2 weken geleden

Hier hetzelfde. Ze geven geen melk id creche. Fruit en patatjes volstaan zeggen ze... Ik vroeg ook al om melk bij te geven, maar ze doen dat niet. Ze krijgt dus enkel in de ochtend en avond (en nog 2x s nachts...) melk.

2 weken geleden

Reactie op Renée1993

Hier hetzelfde. Ze geven geen melk id creche. Fruit en patatjes volstaan ze ...
Ja hier dus ook nog 2x 's nachts, exact om die reden denk ik.. thuis merk ik echt dat ze na zo'n groentenpap nog honger heeft, vaak wil ze dan ook niet zo goed slapen tot ze gegeten heeft. Ik snap echt niet waarom ze dit weigeren, het zijn toch onze baby's?

2 weken geleden

Reactie op MamavanEmma2025

Ja hier dus ook nog 2x 's nachts, exact om die reden denk ik.. thuis merk i ...
Ja ik heb eens naar Snuggles and dreams gestuurd want alle dutjes gaan goed zoals zij het zeggen. Ook zelfstandig slapen is altijd perfect. Geen tutje ofzo. Toch nog rond 23u en 2u melk... pfft

2 weken geleden

Reactie op Renée1993

Ja ik heb eens naar Snuggles and dreams gestuurd want alle dutjes gaan goed ...
Zij schreven dat ze meer melk moet krijgen overdag.. Dat dit idd belangrijkste voeding is.

2 weken geleden

Bij onze opvang geven ze wel melk als hij niet voldoende heeft gegeten van zijn groenten of fruitpap. Wel pas na 1u nadien pas dan en hij aangeeft honger te hebben. Is nog maar 1x nodig geweest want ons eetmonster eet bijna altijd 300 gram 😅

2 weken geleden

Reactie op Renée1993

Zij schreven dat ze meer melk moet krijgen overdag.. Dat dit idd belangrijk ...
Ik ga het morgen nog eens bespreken met de crèche, ik vind echt dat als ik het als ouder vraag, ze dit gewoon moeten doen, willen of niet!

2 weken geleden

Mijn zoontje van 2 jaar gaat van september naar crèche en eet helemaal niks! Dus heb ik besloten om hem maar een halve dag te brengen. Hij krijgt wel af en toe chocomelk en een koekje ´s middags.

2 weken geleden

Reactie op Yentlrs

Bij onze opvang geven ze wel melk als hij niet voldoende heeft gegeten van ...
Haha wow, ja 300 gram lijkt me wel voldoende om dan de melk te laten vallen 😄 dan zou ik er dus ook geen enkel probleem mee hebben, maar zoals vandaag had ze vannacht om 4h30 150ml, 's ochtends in de crèche rond 9h nog is 150, dan 125gr groentenpap en 125gr fruitpap, dat is toch niet voldoende voor zo'n baby? Bij thuiskomst om 18h heeft ze dan nog 200ml gedronken en voor het slapen nog eens 100ml. En ik ben zeker dat ze tegen 23h weer wakker gaat worden voor een fles..

2 weken geleden

Reactie op Hmsylm

Mijn zoontje van 2 jaar gaat van september naar crèche en eet helemaal niks ...
Oei, omdat hij geen honger heeft dan? Of is het echt het eten daar dat hij niet lust ofzo? 😕

2 weken geleden

Haha wow, ja 300 gram lijkt me wel voldoende om dan de melk te laten vallen ...
Onze kinderarts zei dat ze rond deze leeftijd genoeg hebben met 500 ml flesvoeding per 24u ongeveer. Jou dochtertje heeft dan eigelijk al 600ml gedronken zonder het flesje meegeteld als ze nog eens wakker wordt om 23u. Zou het kunnen dat ze daarom minder groenten en fruitpap eet doorheen de dag? Of lust ze het gewoonweg niet? Is zeker niet slecht bedoeld he, ik probeer mee te denken met jou ☺️ Ons zoontje drinkt 2 flesjes van 240 ml, eentje s ochtends en eentje voor het slapen gaan. Doorheen de dag dan 600 gram aan vast voedsel en water om te drinken af en toe.

2 weken geleden

Oei, omdat hij geen honger heeft dan? Of is het echt het eten daar dat hij ...
Hij is een moeilijke eter. Thuis ook hetzelfde :( Hij heeft ook bv gekregen tot 2 jaar. Een tijdje ging vaste voeding goed maar zeker na de geboorte van zijn broertje gaat het heel slecht. Hij eet helemaal niet meer.

2 weken geleden

Reactie op Yentlrs

Onze kinderarts zei dat ze rond deze leeftijd genoeg hebben met 500 ml fles ...
Ik denk dat ze het gewoon niet echt lust. Want soms eet ze wel gewoon de volledige groentenpap op, dus het gaat dan echt over smaken denk ik toch? Is die 500ml op leeftijd of lengte en gewicht? Want ons dochtertje is wel wat groter voor haar leeftijd, dus misschien heeft ze dan wat meer nodig? Ik weet het zelf ook niet zo goed eigenlijk, maar maar 250gr aan vaste voeding per dag is toch te weinig lijkt me?

2 weken geleden

Reactie op Hmsylm

Hij is een moeilijke eter. Thuis ook hetzelfde :( Hij heeft ook bv gekregen ...
Oei, dat is wel heel vervelend ja 😕 en wil hij dan nog bv? Of is het ook niet dat?

2 weken geleden

Ik denk dat ze het gewoon niet echt lust. Want soms eet ze wel gewoon de vo ...
Op leeftijd en afhankelijk van lengte en gewicht. Ons zoontje is ook wel aan de grote kant voor zijn leeftijd. Maar het zou inderdaad wel aan de smaak kunnen liggen dan als ze soms wel volledige porties eet. 250 gram is wel weinig lijkt me als ze daarnaast van de opvang geen melkvoeding meer krijgt dan.. Ik zou op je strepen staan en echt aangeven dat je wilt dat ze een melkvoeding geven. Jij bent de mama dus de baas 🙂 jij kent je kindje het beste en daar zou de opvang niet moeilijk mogen over doen vind ik

2 weken geleden

Reactie op Yentlrs

Op leeftijd en afhankelijk van lengte en gewicht. Ons zoontje is ook wel aa ...
Ik ga het morgen nog eens proberen, eens zien wat ze zeggen! De nachten beginnen wel door te wegen, dus ik wil ook gewoon dat ze wat beter gaat slapen, en ik denk dat eten daar de oplossing voor is 🙈

2 weken geleden

Oei, dat is wel heel vervelend ja 😕 en wil hij dan nog bv? Of is het ook n ...
Neen, bv is nu heel af en toe eens voor de troost

2 weken geleden

Reactie op Hmsylm

Neen, bv is nu heel af en toe eens voor de troost
Vervelend 😕 hopelijk gaat het snel weer beter met het eten!

2 weken geleden

Ik geef zelfs tot 9 maanden eerst BV en dan pas iets van vast eten! Het klopt helemaal dat melk de hoofdvoeding blijft tot 1 jaar. Ik zou op je strepen staan, uiteindelijk ben jij de ouder

2 weken geleden

Wij hebben ook wat discussie gehad op de crèche. Onze zoon krijgt nog borstvoeding, is ook best groot (7maand, 8,7kg). Ik wou dat ze eerst mijn borstvoeding gaven en daarna pas de hapjes. Dit mocht volgens hun niet volgens de richtlijnen van kind en gezin 🙄. Ik ben hier niet tevreden mee maar soit we hebben nu afgesproken dat hij dus eerst vaste voeding krijgt en daarna nog zijn flesje aangeboden krijgt ipv water/soep. Hij eet nu 125gr ongeveer groenten/fruitpap. Daarna drinkt hij nog ongeveer 80ml telkens. Hij heeft met die 160ml overdag ook wel echt niet genoeg. Drinkt daarnaast nog aan de borst om 8u voor de crèche en erna op 17u, 19u, 22u + 2 a 3x ‘s nachts. Dus doordat ze in de crèche niet meer melk willen geven hangen wij ook nog even vast aan nachtvoedingen 🤷🏼‍♀️. Als je echt niet akkoord ben probeer dan in gesprek te gaan. Vraag eventueel hoe je het ze makkelijker kan maken. Kan je kindje eventueel het flesje zelf al vasthouden ect..

2 weken geleden

Bij ons in de crèche (waar ik werk) is de regel bij vaste voeding (als ze eerst vaste voeding krijgen en dan melk) dat alles onder de 150g een flesje word gegeven vanaf 150g kijken we naar wat het kind vraagt. Is het kindje met 150 vrolijk maar na een uurtje toch wel al terug hongerig geven we vroeger een flesje.