9 Reacties
7 uur geleden
Goedemorgen,
Ik was deze schema aan het volgen:
20 minuten kolven
10 minuten pauze
10 minuten kolven
10 minuten pauze
10 minuten kolven
Dit zo'n 3dagen per week, ik zag verschil maar 1u lang pompen en daarna nog eens gwn te pompen deed echt wel pijn aan mijn tepels. Dus als iemand daarvoor nog tips heeft is altijd welkom.
6 uur geleden
Ik heb altijd aan 1 kant minder melk gehad. Mij mijn oudste was dit ook zo.
Als ik een dipje heb dan volg ik power kolven op deze manier:
1 week lang elke dag op hetzelfde tijdstip.
Eerst 20 minuten, 10 minuten pauze, 15minuten kolven, 10 minuten pauze, 15 minuten kolven.
Verder dronk/ drinkt hij ongeveer 8/9 keer per dag. Bij mij helpt dit wel.
Helpt het om tijdens je pauzes van die mam compressen te leggen? Sowieso even na het power kolven zou ik dat precies wel doen. Als je ze in de frigo legt dan voelt dat extra aangenaam.
Ik kreeg ook als tip dat het bij het power kolven niet gaat om de opbrengst op dat moment, maar om extra stimulatiemomenten te cre毛ren.
Misschien kan het ook helpen om te spelen met de zuigkracht minder sterk te zetten tijdens het kolven?
5 uur geleden
Ik volg inderdaad het schema van
20min kolven
10min pauze
10min kolven
10min pauze
10min kolven
Het is inderdaad hard werken, merk dat het erg vermoeiend is. Ik hoop dat het gaat helpen 馃馃徏
5 uur geleden
Reactie op AnnlsO
Ik heb altijd aan 1 kant minder melk gehad. Mij mijn oudste was dit ook zo. ...
Ja klopt, maar nu merk ik dat ze dan maar 2 a 3 minuten drinkt en erna echt nog honger heeft. Heeft je kindje dan wel altijd genoeg aan de borst waar minder melk is?
Ja die compressen heb ik altijd gehad, goed dat je het zegt! Ik doe tussendoor ook vitamine D druppels erop, heeft altijd super goed geholpen. Het is vooral smorgens voeden, uur powerkolven, dan weer bijna voeden voor haar eerste dutje. Gelukkig is het maar 1 week...
Ik zal eens testen met die zuigkracht, mijn kolf heeft verschillende standen. Dacht ook een massagestand. Die zou ik tussendoor kunnen proberen misschien.
Dankjewel! 馃グ
5 uur geleden
Reactie op GezelligeAnemoon424906
Ja klopt, maar nu merk ik dat ze dan maar 2 a 3 minuten drinkt en erna ech ...
Mijn zoontjes zijn altijd wel heel snelle drinkers geweest. (5 minuten) Als ik merk dat hij niet genoeg heeft aan de ene kant, dan bied ik de andere nog even aan, maar meestal is het wel oke.
Tijdens mijn dipjes moest ik altijd beide kanten aanbieden zodat hij genoeg had.
Veel succes
5 uur geleden
Mijn dochter op zich ook wel. En ene dag heeft ze steeds aan een kant genoeg en andere dag wil ze beide kanten. Geen idee waarom.
Geef je ook nog volledig borstvoeding? Ik krijg toch vaak verbaasde reacties dat ik dat nog altijd doe, terwijl het toch heel normaal moet zijn tot 1 a 2 jaar...
5 uur geleden
Reactie op GezelligeAnemoon424906
Mijn dochter op zich ook wel. En ene dag heeft ze steeds aan een kant genoe ...
Ja, bij mijn oudste tot hij 1j was. Toen ook uit noodzaak owv allergie毛n en hij geen andere melk wou. Maar op 1j was het op bij mij.
Nu omdat het gewoon vrij vlot gaat (op de opstart na) hij heeft ook wel allergie毛n, dus ik twijfel om na 1 jaar nog verder te gaan of niet. Maar dat zie ik dan wel weer.
Ik krijg nu wel al de reactie van alle ge zijt er bijna vanaf nog een paar maand dan is hij 1 jaar dan kan hij ook andere melk drinken. Alsof het zo een grote opgave is.
5 uur geleden
Oh vervelend die allergie毛n 馃 lijkt me niet makkelijk.
Ja erg he! Ik zou het vreselijk vinden moest ik er nu mee moeten stoppen. Tuurlijk vraagt het veel van ons he, maar voor mij hoort het er gewoon bij.
Goed bezig hoor! Toch heel erg knap dat je het ook al zo lang doet! Mag ook gezegd worden he 馃グ