8 Reacties
2 weken geleden
Hey. Wij hadden ook een kindje dat zeer moeilijk in slaap kon vallen, en hebben hier al een heel lang traject in afgelegd. Wij hebben aan de cursus van snuggles & dreams veel gehad. Is wel betalend, maar zijn geld wel waard (vind ik). Hier wordt ook gewerkt aan slaaptrainen, maar wel op een manier die het moederhart aan kan 😉 succes 🍀
2 weken geleden
Hier juist het zelfde slaapt verlopig ook bij ons in bed vaak tegen mij geplakt en dutjes is vaak op mij.
Vanaf januari gaat ze naar de crèche en heb er echt heel veel schrik voor. Omdat ik het niet echt voor slaaptrainen heb
2 weken geleden
Hier ook een zeer slechte slaper. Overdag lukt het gelukkig wel in de crèche maar dat was voordien ook echt lastig.
Wij hebben de cursus 'liefdevol zelfstandig slapen' aangekocht van Anja Caers omdat de nachten hier heel zwaar zijn. We zijn het nog volop aan het bekijken maar hebben wel al enkele tips toegepast waaronder het 'ontladend huilen' (kindje laten wenen in jouw armen zodat ze wel die nabijheid hebben). Ze heeft dit gisteren een dik half uur gedaan voor het slapen maar sliep deze liefst 7 uur aan 1 stuk door vorige nacht 😮 (ipv elk uur wakker). Wij gaan daar dus wel mee verder werken.
2 weken geleden
Reactie op RomantischePioenroos144921
Hier ook een zeer slechte slaper. Overdag lukt het gelukkig wel in de crèch ...
En hoe werkt dat ontladend huilen dan precies? Je kindje wordt wakker in de nacht en je pakt hem op, laat hem huilen en legt hem terug?
2 weken geleden
Reactie op pastelpaars
En hoe werkt dat ontladend huilen dan precies? Je kindje wordt wakker in de ...
Daar komt het op neer ja. Je legt je baby terug als hij rustig is geworden. Dat ontladend huilen wordt eigenlijk gezien als een manier om prikkels te verwerken en je baby communiceert door te huilen. Hier doen wij het ontladend huilen voor ze gaat slapen. We zetten dat niet zelf in gang 😅 als ze begint te huilen, laten we het toe maar als ze content is, beginnen we gewoon aan het slaapritueeltje
2 weken geleden
Bij ons was / is het eerder omgekeerd. En geen idee of het werkt voor jullie maar wie weet heb je er iets aan...
Wij lieten ons ventje altijd in slaap wiegen, als we hem neerleggen is hij wakker of hazeslaapjes...
In de crèche valt hij direct inslaap staat in zijn boekje.
Nadat ik dit vroeg zeiden ze me dat hij zich vaak zelf op de buik draait en dan goed slaapt en sindsdien leggen ze hem op de buik.
Nu knuffelen we even en dan leg ik hem ook op de buik neer en dan slaapt hij vrij direct.
2 weken geleden
Ons zoontje slaapt al van 2 maanden op de buik omdat we merkten dat dit beter ging. In de crèche was het in het begin moeilijk en vroegen ze om thuis ook slaaptraining te doen. Thuis hebben we niks veranderd. Als hij moeilijk inslaapt plaats ik hem in draagzak of bij ons. Na een tijd zeiden ze dat het geholpen had terwijl we thuis niks anders deden 🤷♀️
Soms slaapt hij onmiddellijk in soms duurt het en lukt het niet alleen. Ik vergelijk dan met ons als volwassenen. Ik heb ook dagen dat ik moeilijker inslaap (hoewel dit nu nog weinig voorkomt 😅)