9 Reacties

6 dagen geleden
Bij ons in het ziekenhuis is het exact dezelfde regeling enkel max 4 personen per dag is er bij ons niet. We hebben afgesproken dat we eerst de grootouders laten komen per 2 op de eerste dag (afhankelijk van wanneer ik zal bevallen) en dan de tweede dag laten we mijn broer met zijn partner en de broer van mijn vriend en zijn partner op bezoek komen 鈽猴笍

6 dagen geleden
Ik zou eens vragen of de eerste dag van de bevalling anders is. Ik beval in Jessa in Hasselt en de regels zijn vergelijkbaar, maar de dag van de bevalling mogen de grootouders (en evt broers) vanaf 14u op bezoek komen 馃槉

6 dagen geleden
Wat zalig dit. Uit ervaring is dit idd het beste voor mama en baby, je herstelt beter en sneller. Ik ben in corona tijd bevallen en er mocht geen bezoek komen. Was echt het beste voor herstel en ik kon er echt van genieten. Alleen jammer dat de broers niet mochten komen. Nu beval ik bijna van ons 4e en wij hebben ons regels zelf gemaakt en laten weten aan de Familie. Want van men 2e was dat echt niet leuk er stond soms 10 man binnen en ik had een infectie opgedaan tijdens de keizersnede.

6 dagen geleden
Bij ons staat er geen maximum op, maar wij hebben onze eigen regels gemaakt.
Van ons is de kans groot dat onze meisjes nog op neo gaan liggen en zowiso wil ik niet veel bezoek. In het ziekenhuis kan je nog wat bekomen en daar wil ik alle gebruin van maken.
De eerste dag mag er van mij niemand komen, dan is het onze eigen bubbel om te bekomen en tijd die we kunnen spenderen met de meisjes.
Vanaf dan mag er wel bezoek komen,maar moeten ze op voorhand laten weten zodat ze niet allemaal tergelijk komen. Wie mag er komen.
De grootouders, meters en peters. En als ik het zelf zie zitten en voel me goed mogen de overgrootouders ook komen en daar stopt het dan ook. De rest is voor thuis of de babyborrel.
Dit heb ik ook direct tegeb iedereen gezegd tijdens de zwangerschap en dit begrepen ze ook.
Zowiso als de meisjes niet bij ons op de kamer zijn is dit al moeilijker en dan steeds achter glas gaan kijken met bezoek doet me denken aan een zoo馃槄. Bezoek heeft er niets aan en wij als ouders al zeker niet

6 dagen geleden
Wij hebben inderdaad wel ook strenge regels. In het ziekenhuis laten we wel de grootouders (onze eigen ouders dus) komen en de Peters (onze broers). En dat is het, misschien ook niet iedere dag dat is puur afhankelijk van hoe ik me voel en hoe het met de baby gaat.
Daarna thuis willen we de eerste 2 weken in onze eigen bubbel blijven met ons 3tjes. Indien ik er behoefte aan heb zal ik zelf wel iets laten weten, want ik denk dat ik bijvoorbeeld wel fijn ga vinden om mijn eigen mamma te zien.
En inderdaad, zeker laten weten op voorhand of iemand komt. Ik wil niet half naakt op de zetel zitten voeden als er opeens mensen aan de deur staan 馃ぃ en misschien hebben we daar dan ook totaal geen behoefte aan. We laten alles op ons af komen tegen die tijd 馃槉

6 dagen geleden
Reactie op BlijdeHemelsblauw636986
Wat zalig dit. Uit ervaring is dit idd het beste voor mama en baby, je hers ...
Wij laten de eerste dag niemand toe. En tweede dag eerst de broertjes en dan in de vooravond mogen onze ouders komen en vanaf 3e dag onze broers en zussen en het bezoek uur is telkens van 16u tot 19u

6 dagen geleden
Hier ook zelf beslist dat we geen bezoek willen op de materniteit enkel onze andere kindjes wegens anders geen rust

6 dagen geleden
Ik wil ook geen bezoek 馃き
Bij mijn eerste wou ik dat ook niet, enorm veel tegenkanting vooral van de schoonfamilie. Maar toen kwam corona en mocht bezoek sowieso niet. Heerlijk was dat zoveel rust.
Als je echt bezoek wilt zou ik zeggen je ouders en schoonouders op 1 dag en daarna volgende dag je broer?
Bij ons mogen ze ook maar een uurtje op de kamer blijven.