8 Reacties

vorige week
Positieve affirmaties en focus op ademhaling: langer uitademen dan inademen. Jij kan dit, je lichaam is hiervoor gemaakt. Terwijl jij bevalt doen heel veel andere vrouwen hetzelfde. Elke pijn brengt je dichterbij je kind. Proberen los te laten, overgeven aan wat zal komen, voor je het weet is het weer voorbij. De angst is vaak groter dan alles wat er komt. Laat je niet gek maken door die emotie en probeer jezelf gerust te stellen.

vorige week
Ik zit met hetzelfde gevoel soms nu onze datum in de buurt komt. Ik heb een cursus gevolgd en me ingelezen en toch blijft het wat onwennig, en beangstigend. Het is ook ons 1e kindje. Ik probeer mezelf gerust te stellen, wetende dat mijn partner erbij zal zijn , een heel team aan verpleegkundigen, gynaecologen, mensen die al jaar en dag bevallingen begeleiden. Bovendien is een bevalling iets natuurlijk, ons lichaam als vrouw is ervoor gemaakt en ik hoor van elke vrouw hetzelfde: op het moment zelf ontstaat er automatisch een soort oerkracht die ons helpt doorheen het proces. Er is ook pijnmedicatie beschikbaar, zowel tijdens als nadien. Zoveel vrouwen bevallen dag in dag uit. Hopelijk stelt dit jou ook wat gerust. Ik wens je een fijne bevalling toe

vorige week
Reactie op nisi310519
Positieve affirmaties en focus op ademhaling: langer uitademen dan inademen ...
En ook ik schrijf dit met 39 weken zwanger te zijn en soms vloeit er een angst over me heen. Maar ik probeer dan echt tegen mezelf te spreken. Ik schrijf dan ook dingen op. Ik heb voor mezelf affirmaties ingesproken in mijn telefoon dat ik kan beluisteren tijdens mijn arbeid. Hoe meer je bang bent en je verzet tegen het gebeuren, hoe meer pijn je zal. hebben. Vertrouw de kracht van je eigen lichaam

vorige week
Reactie op Jill Br
Ik zit met hetzelfde gevoel soms nu onze datum in de buurt komt. Ik heb een ...
Ja het is vooral de onwetendheid/ongerustheid over wat er gaat gebeuren. Ik ben afgelopen donderdagnacht opgenomen in het ziekenhuis owv enorme steken in mijn linkerzij. Ik heb een cyste van 7x5cm op mijn eierstok en de baby duwt daar nu erg op waardoor ik super veel pijn heb. Daarom dat ik wordt ingeleid. Weet dus niet wat de pijn van tegen mijn cyste gaat geven als ik ook weeën heb😕

vorige week
Denk dat het wel normaal is dat je bang bent. Ik moet donderdag avond binnen om tegen vrijdag te bevallen. Heeft me ook wel een beetje stress niet wetende wat er komt, maar aan de andere kant dan weer een gerust gevoel. Je weet wanneer je binnen moet. Ook heeft mijn gyneacoloog mooi uitgelegd hoe ze me gaan inleiden.
Donderdag om 17u binnen, dan eerst een monitor, opname op verloskwartier, daarna steken ze voor de nacht een ballon om zo de bevalling op te wekken en om 6u vrijdag halen ze die uit en geven ze medicatie om de weeen op te wekken.
Dit proces te weten hoe ze te werk zullen gaan stelt me wel deels gerust waardoor ik enkel nog nerveus ben over hoe vlot alles zal verlopen en hoeveel pijn het zal doen.
Maar van horen vergeten we dit snel wanneer we onze kleine bubbels zien

vorige week
Ik ben gisteren bevallen n.a.v. inleiding en t was een droom. Laat het allemaal op u afkomen en verwacht niks. Bij pijn kan je direct een epidurale vragen en is het zo chill, voel je hoogstens nog wat harde buiken. Van het persen zelf heb ik niet zoveel gevoeld ook, niet gescheurd niet geknipt… luister niet naar horrorverhalen van anderen, er zullen zeker bevallingen zijn die minder goed lopen maar ga daar niet van uit. Ik zou ‘t 10 keer opnieuw doen!