13 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb altijd gehoord dat eens ze begrijpen wat ze doen je pas kan beginnen. Mijn oudste zoon 3x herbegonnen( 1x 2j en ax 2.5j) en uiteindelijk pas zindelijk op 3jaar. Potje staat wel al in de wc en hij kan er al op gaan zitten maar nog niet zonder pamper
4 maanden geleden
We willen binnenkort nog naar de ikea en zijn van plan om dan ook een potje mee te nemen.
Niet om echt al met potjestraining te starten maar ook om mijn zoontje te laten wennen aan het potje.
Mijn zoontje heeft nu wel al de gewoonte om even aan de kant te gaan zitten als hij moet plassen of kakken dus ik ga hem wel al op het juiste moment op het potje kunnen zetten.
4 maanden geleden
Hier zijn we al begonnen rond 15 maanden, intussen een maand bezig. Wij hebben een potje van Babybjorn, is volgens verschillende ergonomischer om op te zitten. Momenteel is het vooral aanleren om te blijven zitten en de behoefte te doen. Het lukt al vrij goed! Natuurlijk gaat ons kindje er niet vanzelf op gaan zitten. We zetten hem telkens op het potje na het eten en voor het slapen. Mocht het lukken in de opvang, zou dat ook mooi meegenomen zijn.
4 maanden geleden
Wij hebben ook al een maand een potje staan ter kennismaking, ik zet er dan een pop op. Telkens als ze het ziet trekt ze de pop weg en doet ze het deksel dicht 😅
Als ik haar er probeer op te zetten begint ze te schreeuwen
4 maanden geleden
Wij zijn op 14 maanden begonnen met potje verkenning.
Dus elke ochtend "moet" hij op het potje. Als hij niet wilt hoeft het niet, het doel is het potje herkennen en weten wat hij moet doen en nog niet zindelijk zijn.
Intussen op 18 maanden plast hij bijna elke ochtend op het potje, we laten hem zien dát hij plast en daarna in zijn potje kijken.
Dan gaat hij savonds ook op het potje (als hij wil) maar meestal is er dan niks.
Nu hij anderhalf is gaan we wel smiddags erbij nemen dat hij dus 3X per dag op het potje zit.
We hebben ook een "potjes boekje" die hij mag lezen op het potje (die helaas ook al een paar keer onder geplast is 😂) dat boek zorgt dat hij eigenlijk vrij lang blijft zitten zonder forceren 🤷♀️
2 weken geleden
Iemand updates, hoe gaat het bij jullie omtrent zindelijkheid? 😃
Onze dochter wordt bijna 20maand en wij gaan er stilletjes aan beginnen…
Het potje staat er al even maar het interesseert haar niet.
Ze zegt wel vaak ‘kaka’ als ze kaka gedaan heeft, maar niet elke keer. Ik hoorde over oefenbroekjes, naakt lopen (lijkt me nu wat koud, zelfs binnen); maar wat is de volgende stap nu?
2 weken geleden
Reactie op HelenaGeertsblablabla
Onze doch ...
Je hebt echt nog tijd genoeg hoor
2 weken geleden
Reactie op vanessa19891
Je hebt echt nog tijd genoeg hoor
Ja weet ik. Maar ik voel dat het kan, dat ze klaar is. Ze weet meestal wel wanneer ze kaka heeft gedaan bijvoorbeeld. Dus starten kan geen kwaad denk ik
2 weken geleden
Ons kindje doet beide boodschappen op het potje en de wc met verkleiner hebben we intussen voorgesteld. 2/3 keren hebben we thuis een vol potje, maar er zijn ook momenten dat er niets is. We proberen niet te forceren en ook op het potje te gaan als ons kindje het zelf vraagt. Nu 19 maand
2 weken geleden
Ja weet ik. Maar ik voel dat het kan, dat ze klaar is. Ze weet meestal wel ...
Nee zeker niet!
2 weken geleden
Onze doch ...
Ons kleintje plast misschien 1X per dag op het potje
Hij begrijpt het allemaal wel, maar gaat niet uit zichzelf gaan.
Wij proberen af en toe eens een weekendje met oefen broekjes. We hebben er 5, dus als de 5 vies zijn, zijn we klaar met oefenen.
Ik hoop met de oefenbroekjes meer dat hij begrijpt dát en wanneer hij iets doet
4 dagen geleden
Wij hebben het potje geïntroduceerd. Telkens voor bad gaat hij er flink op. Bij wakker worden ook direct op potje. Om de gewoonte aan te leren maar momenteel doet hij nog niks. Hij geeft ook nog ni aan dat hij rijp is ervoor dus ik laat het op zijn tempo gaan. Mijn oudste was droog als die 3 was. 3keer moeten opnieuw prob met de nodige drama omdat me zo was ingeprent ze moeten droog zijn voor school. Maar eerlijk? Het ene kind is het andere niet en dat is helemaal ok. Onderwijs is een standaard maar onze kinderen zijn niet altijd standaard. Dus ik nu met de 2de denk ik. Het komt wel. Maar wanneer hij klaar is en niet ervoor. Dus als je ervan overtuigd bent dat je kindje klaar is ervoor. Dan moet je er gewoon mee starten. Indien niet dan wacht je beter