13 Reacties

9 maanden geleden

Ik lees mee! Beval zelf in november en tegen dan is mijn zoon 19 maanden. Vraag me iedere dag af hoe ik dit ga doen 馃槶

8 maanden geleden

Geen17 of 19 maanden, maar wel 24 maanden(juist een week verschil). Ik vond het eigenlijk nog meevallen, maar dat is denk ik omdat ik eerst een.meisje had en ze was een heel moeilijke baby(wou enkel borstvoeding,geen fles,gn tut,geen gewoon eten dus dan ook darmklachten en huilbaby,niet alleen willen slapen,altijd in slaap gedragen worden) en dan was mn zoon geboren en dat was zo'n verschil(tegenovergestelde). Als je eerste keer mama wordt,moet je mama zijn nog leren. Bij het 2e ,weet je al een beetje hoe alles in elkaar zit met ouderschap. Ik heb ze er wel altijd bij betrokken zodat er geen jalouzie ontstond en aandacht goed verdelen

8 maanden geleden

Bij ons is nummer twee ook voor november uitgeteld. Ik maak me momenteel meer zorgen over hoe ik zwanger de komende maanden ga overleven. Mijn zoontje is al de hele week ziek en slaapt hierdoor heel slecht. Dit in combinatie met de vermoeidheid van de nieuwe zwangerschap is echt niet te doen. Maar ik heb altijd twee kindjes kort op elkaar willen hebben dus we slaan ons hier wel door.

8 maanden geleden

Ik ben uitgerekend voor september en mijn dochter wordt binnenkort 1 jaar. Ze zullen dus ook 17 maand schelen in leeftijd. Ik heb het geluk een superbraaf kind te hebben. Eten. Slapen. Niks is een probleem. Maar zelfs dan nog vraag ik me soms af hoe ik het allemaal zal moeten rond krijgen. Vooral omdat mijn man er vaak niet is en ik dus veel alleen moet doen. Ik volg even mee. Alle tips van ervaringsdeskundigen zijn welkom. 馃槄

8 maanden geleden

Bij ons is er 2 jaar verschil tussen de 2 zoontjes. Ik ben ook regelmatig alleen doordat mijn man in shiften werkt. Ik vond een wipper op elk verdiep al een groot voordeel. Zo kan je da baby daarin plaatsen wanneer je met je peuter bezig bent. Ook maak ik groentenpap op voorhand en vries deze in. Genoeg speelgoed voor de peuter voorzien in de slaapkamers zodat hij zich kan bezig houden terwijl je de baby klaar maakt voor bed of uit bed haalt. Moesten jullie met specifieke vragen zitten of specifieke situaties deel ik graag mijn ervaringen :)

8 maanden geleden

Hey, Uitgerekend voor 4 augustus. Er zal bijna exact 15 maand tussen onze 2 zonen zitten. Hoe we dat gaan doen, geen idee. We kijken er wel naar uit. Ik wacht vooral hoopvol af wanneer ons kereltje kan stappen, het optillen van de grond begint zwaar te worden. Aankleden is hilarisch en frustrerend tegelijk. Wij vergelijken hem met een gevangen genomen krokodil als je hem moet aankleden of de Pampers moet vervangen. Ik ben dikwijls al half uitgeput tegen we op de creche aankomen. Ben ervan overtuigd dat er dagen gaan komen dat hij de strijd smorgens zal winnen en dat hij maar half aangekleed op de creche zal aankomen. Ik laat het los. Als ik jullie 1 tip kan geven. Draai zo snel mogelijk je verzorgingstafel. Niks zo onaangenaam dan een wel gemikte stamp tegen je zwangere buik. Het duurt 2dagen en bent die nieuwe manier van werken gewoon. Vele beter en veiliger.

6 maanden geleden

Ik lees meer voor de tips! Het zal plusminus een verschil zijn van 22 maanden. Ergens denk ik dat het altijd opnieuw zoeken is, welk leeftijdsverschil er ook is. Als ik iets geleerd heb van het moederschap is dat je heel creatief wordt in oplossingen zoeken. Ook heb ik een geruststellende gedachte dat ik een koppel ken die maar 11 maanden ertussen hebben en dat is ook goed gekomen haha.

6 maanden geleden

Reactie op Koeckenbak

Hey, Uitgerekend voor 4 augustus. Er zal bijna exact 15 maand tussen onze ...
Ooo ik herken je krokodil haha! Wat hier helpt is hem laten staan of zitten. Enkel voor zijn pamper of billetjes wassen leg ik hem neer. Romper en al de rest is zittend of staand aandoen. Even zoeken, maar het went ook馃槄 Plus afleiden met iets in z'n handen.

6 maanden geleden

Ik ben juist bevallen van een tweede kindje. 14,5maanden tussen. Voorlopig valt het super goed mee. Grote broer beseft het eigenlijk nog niet goed dus totaal geen jaloezie. Ik hoop vooral dat ze later veel aan elkaar gaan hebben 鈽猴笍

6 maanden geleden

Reactie op Jasminecav

Ik ben juist bevallen van een tweede kindje. 14,5maanden tussen. Voorlopig ...
Proficiat! Ik ben er zeker van dat ze veel aan elkaar gaan hebben. Ik ben zelf oudste van 3 en tussen ons zit er 13 en 30 maanden en we hebben altijd heel veel samen gespeeld, samen naar de hobbies, zelfde tv programma麓s gekeken , ...

6 maanden geleden

Mijn kind was net 12 maanden en was mijn andere kind geboren. Dus 1 jaar en 1 week verschil momenteel verloopt alles goed! Moet geen paniek maken alles verloopt goed.

4 dagen geleden

En hoe gaat het ermee? 馃槉

4 dagen geleden

Reactie op HelenaGeertsblablabla

En hoe gaat het ermee? 馃槉
Haha amaii pittig