6 Reacties

5 maanden geleden

Ik heb hier ook zo eentje lopen 😅 op het moment dat hij zo een driftbui heeft kan ik er helemaal niks mee dus laat ik hem even razen en negeer hem na even is het dan wel weer voorbij , is weer een fase waar ze door moeten vrees ik 🙈 succes!

5 maanden geleden

Hier al heel lang driftbuien als iets niet lukt of niet begrepen word (kind met hoog temperament) We laten hem razen en daarna krijgt hij een knuffel en we vertellen tegen hem (onszelf eigenlijk) dat hij boos of gefrustreerd mag zijn en dat dat oké is, maar het is niet oké om ...(slaan, bijten etc.) We hebben hem nu ook geleerd dat als we boos zijn, we op de tafel mogen slaan met de handen (en dit helpt wonderen!) En we zijn ook begonnen met druk leggen, dus als hij een driftbui heeft (dus te laat voor de boosheid correct af te reageren), dan knijpen we op zijn voeten, benen, armen enzovoort. Niet pijn doen knijpen maar druk geven knijpen (dus volle handen gebruiken) en dat kalmeert meteen. Zou zijn omdat je een persoon dan bewust maakt van de omgeving (zou ook werken bij kleuters enzo)

4 maanden geleden

Perfect normaal, mijn dochter is momenteel ook zo!

5 dagen geleden

Om hier even op voort te gaan, het is van kwaad naar veeel erger gegaan bij ons 🙈 Ze krijst hevig als ze haar zin niet krijgt, lijkt alles te doen om tegen te werken en mij uit te lokken. Gisteren heeft ze mij gebeten… Het is pittig 🥵

4 dagen geleden

Hier is het nu stilaan minder maar hij kan nog heel boos worden. Ik negeer het. Is niet altijd even gemakkelijk maar het negeren is beter dan erop reageren is me gezegd. Wij reageren pas als hij gedaan heeft met een knuffel. Er is me gezegd dat als je er te veel op ingaat ze aandacht krijgen en dan blijven doen. En als je negeert gaan ze sneller leren van ja eig heeft dit geen zin want ze doen toch niks. Nu zelf als ik reageer word hij nog bozer dus kan ik het beter laten doen. En hier ook voor ons de eerste keer want de oudste bij ons ook nooit van dees gehad. Zoals je zegt comunicantje

4 dagen geleden

Vergeten te zeggen bij ons heeft hij de neiging om zaken op de grond te gooien, lepels vorken volle borden flesjes speelgoed... als hij zijn zin ni krijgt. Wat we nu wel doen is direct in de hoek zetten