4 Reacties
8 uur geleden
Hoi! Ik was 24w toen ze ook bij mij een verkorte baarmoederhals ontdekte. Sinds dan gestopt met werken en vaker op controle. De weken erna kon ik echt niet goed stappen/bewegen maar uiteindelijk bleef baarmoederhals stabiel en ben ik bevallen op 37,5w en is mij zoon nu ondertussen bijna 5jaar ☺️
8 uur geleden
Reactie op Katron
Hoi! Ik was 24w toen ze ook bij mij een verkorte baarmoederhals ontdekte. S ...
Hoe kort was deze toen weet je dat nog? Werken doe ik al even niet meer (gelukkig) want anders had het misschien al sneller geweest. Hoe vaak moest je op controle gaan? Ben zo angstig, al 2 miskramen gehad, nu is het de eerste keer dat we tot over de helft zijn geraakt…
6 uur geleden
Reactie op Kaatje24
Hoe kort was deze toen weet je dat nog? Werken doe ik al even niet meer (ge ...
Dag Kaatje, ik begrijp je volledig. Ook ik heb 2 miskramen meegemaakt en dan door de 3de zwangerschap die dan ook moeilijk liep is het toch echt een emotionele rollercoaster geweest die ik eigenlijk tot op vandaag nog steeds voel. We proberen voor een 2de kindje te gaan en de rollercoaster komt keihard terug.
Baarmoederhals was op 24w 2,3cm en is dan vrij stabiel gebleven. Om de 2weken controle en moest ook (terug) utrogestan opsteken. 26-27w kreeg ik veel harde buiken en kon ik amper rechtstaan maar ik denk niet dat dat daaraan gelinkt was. Ik telde echt elke week af die “er bij” kwam en was zo opgelucht als we bepaalde mijlpalen van bijvoorbeeld 28w haalde.
Probeer af te wachten wat je gynaecoloog zegt, super veel moed gewenst en weet dat het ook normaal is om bang te zijn